Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > Članak bez primjera obrasca >
 

Stručni članci

Stranica 4 / 5
Dokumenti od 76 do 100 (od ukupno 114)
Naslov Datum
Može li zamjeniku gradonačelnika biti otkazan radni odnos? 28.4.2010
U praksi se javilo pitanje može li gradonačelnik, općinski načelnik, odnosno župan, otkazati profesionalno obavljanje dužnosti (radni odnos) svom zamjeniku, ne zadirući time u nastavak obavljanja zamjeničke dužnosti utemeljene na neposrednome izbornom legitimitetu? U potrazi za odgovorom na to pitanje, raščlanjene su odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te Zakona o radu.
Povodom neovlaštene objave podataka iz Jedinstvenog registra hrvatskih branitelja 8.4.2010
U tekstu su analizirana dva pravna pitanja. Prvo, jesu li utemeljeni pravni argumenti na koje se pozivaju autori neovlaštene objave osobnih podataka iz braniteljskog Registra? Drugo, koje pretpostavke bi moralo ispunjavati eventualno propisivanje javne dostupnosti navedenih podataka da bi bilo ustavnopravno prihvatljivo?
Klasifikacija radnih mjesta u lokalnoj službi – kamo smjestiti prvostupnike? 31.3.2010
U lokalnoj službi još uvijek se primjenjuje klasifikacijski sustav iz 2001. godine, koji ne poznaje akademske i stručne nazive uvedene tzv. „Bolonjom“. Prema tom sustavu rađeni su i pravilnici o unutarnjem redu. Kako se na natječaje za prijam u lokalnu službu već javljaju i kandidati koji su studij završili prema novom modelu, u praksi se javlja pitanje za koja radna mjesta mogu konkur...
Upravni ugovori prema Zakonu o općem upravnom postupku 10.3.2010
U tekstu su analizirani praktični aspekti primjene odredbi novog Zakona o općem upravnom postupku kojima je uređen upravni ugovor, specifični institut koji objedinjuje elemente upravnoga i građanskog (obveznog) prava.
Pravilnici o unutarnjem redu prema Zakonu o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 18.2.2010
Raščlanjene su odredbe Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi kojima je uređena materija pravilnika o unutarnjem redu upravnih tijela u navedenim jedinicama, kao i neka otvorena pitanja vezana uz pravilnike o unutarnjem redu. Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje službeničkopravne propise te opći akt lokalne jedinice o ustro...
Povodom Konačnog prijedloga Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.2.2010
U saborskoj proceduri je Konačni prijedlog Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, bitno izmijenjen u odnosu na Prijedlog Zakona iz srpnja prošle godine. U tekstu je analizirana evolucija do koje je došlo u pripremi Zakona te preostala otvorena pitanja. Donošenje Zakona u javnosti je - uključujući dio profesionalne arene - praćeno argumentacijom koja ponekad zanemaruje ne...
Obavješćivanje o uvjetima ostvarivanja i zaštite prava prema Zakonu o općem upravnom postupku 22.1.2010
Zakonom o općem upravnom postupku, koji je na snagu stupio 1. siječnja 2010., u domaći opći upravni postupak uveden je novi institut obavješćivanja o uvjetima ostvarivanja i zaštite prava. Analizirani su bitni elementi spomenutog instituta, prigovor kao redoviti pravni lijek zaštite prava na obavješćivanje, dvojbe o tome tko se razumijeva čelnikom tijela u jedinicama lokalne i područne (regionalne...
Eventualna nestabilnost državne vlasti – ustavnopravno mogući raspleti 5.1.2010
Sažeto su razmotrene ustavnopravne pretpostavke i učinci različitih opcija: glasovanja o povjerenju Vladi, rekonstrukcije Vlade, raspuštanja Hrvatskog sabora te ostavke Vlade. Svaka od navedenih opcija, osim obligatornog raspuštanja te „samoraspuštanja“ Hrvatskog sabora, razumijeva suglasje barem dvaju od spomenutih triju aktera: premijerke i apsolutne većine u Hrvatskom saboru (za izg...
Ukidanje upravnog tijela u lokalnoj jedinici 18.12.2009
U članku se razmatraju neka pitanja koja se, vezano uz ukidanje upravnog tijela, javljaju u primjeni odredbi Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Zaključno su prikazane faze postupanja kod ukidanja upravnog tijela.
Primjena novog ZUP-a u osnovnim i srednjim školama 8.12.2009
Osnovne i srednje škole od 1. siječnja 2010. godine više nisu obveznici primjene Zakona o općem upravnom postupku samo kao pravne osobe s javnim ovlastima, već i kao pružatelji javnih usluga. Osim analize spomenute novine, razmotren je općeniti položaj škola prema ZUP-u, nekoliko dvojbi vezanih uz novu upravnopostupovnu regulaciju (pitanje nadzornog tijela te primjene instituta zaštite od postupan...
„Krizni porez“ nije neustavan – pravno utemeljene odluke nisu nužno popularne 23.11.2009
U predmetu koji je izazvao veliki interes javnosti, Ustavni sud Republike Hrvatske utvrdio je da uvođenje tzv. „kriznog poreza“ nije u nesuglasju s Ustavom Republike Hrvatske. Implikacije stavova sadržanih u obrazloženju spomenute Odluke i Rješenja Ustavnog suda znatno nadilaze slučaj „kriznog poreza“, postavljajući temelje ustavnosudske argumentacije u nizu područja obuhva...
Zapošljavanje (ne)pušača 11.11.2009
Smije li nepušenje biti istaknuto kao zapreka za zapošljavanje u oglasima poslodavaca? Smiju li poslodavci kandidatima za zapošljavanje postaviti pitanje o tome jesu li pušači? U radu su analizirani argumenti protiv (ne)pušenja kao kriterija za zapošljavanje, kao i teze koje idu u prilog određivanju takvog kriterija. Autor smatra da protudiskriminacijske odredbe Ustava, međunarodnih konvencija i Z...
Utjecaj donošenja Zakona o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi na status pročelnika 1.10.2008
Status pročelnika upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) uređen je prije svega sljedećim propisima:
Primjena Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj samoupravi 1.9.2008
Iako Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 – u nastavku teksta: ZSN) predstavlja znatan iskorak u regulaciji službeničkih odnosa u upravnim tijelima općina, gradova i županija, u vezi s njegovom primjenom – kao i kod većine propisa - mogu se javiti određene dvojbe. Za neke od takvih dvojbi ponudit ćemo rješenje u nastavku ovog t...
Načini prestanka obavljanja pročelničke dužnosti 1.6.2008
U članku 53a. stavku 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01, 60/01 – vjerod. tumačenje, 129/05 i 109/07 - u nastavku teksta: ZOLAPS) propisano je da upravnim tijelima u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: jedinice samouprave) upravljaju pročelnici, koje na temelju javnog natječaja imenuje poglavarstvo.
Utjecaj predstavničkih i izvršnih na upravna tijela u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.6.2008
U vrijeme pisanja ovog rada (kraj svibnja 2008. godine) pred upućivanjem u saborsku proceduru nalazi se najnovija verzija prijedloga zakona kojim će biti uređena prava, obveze i odgovornosti službenika i namještenika u upravnim tijelima samoupravnih jedinica, čiji je naziv, zasad, naveden u trima varijantama („Zakon o službenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi“, „Zakon o službeni...
Izričito ustavno normiranje prava na pristup informacijama javnog sektora 1.4.2008
Za predstojeće razdoblje najavljeno je pristupanje izmjenama i dopunama Ustava Republike Hrvatske. Zasad je u javnosti najavljeno razmatranje noveliranja prije svega odredbi o udruživanju u saveze s drugim državama, formiranju izvršne vlasti nakon parlamentarnih izbora te obveznog školovanja.
Zaštita „zviždača“ u državnoj službi 1.4.2008
Nedavnom novelom Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06-Uredba, 77/07-Uredba, 107/07 i 27/08 - u nastavku teksta: ZDS), između ostalog normirana je zaštita tzv. „zviždača“ – zaposlenika koji dojavljuju nezakonitosti unutar organizacije u kojoj rade, u ovom slučaju „zviždača“ unutar državne službe.
Pravilnici o unutarnjem redu u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi 1.3.2008
Pravilnici o unutarnjem redu normativna su karika koja povezuje opći akt o ustrojstvu pojedinoga upravnog tijela (npr. uredbu Vlade o unutarnjem ustrojstvu određenog ministarstva, odnosno odluku predstavničkog tijela jedinice lokalne i područne /regionalne/samouprave o ustrojstvu upravnih tijela odnosne jedinice) s pojedinačnim aktima kojima se odlučuje o – prije svega – rasporedu službenika i nam...
Može li zakonodavac sektorskim propisom odrediti upravnu strukturu jedinice lokalne samouprave 1.2.2008
U članku 95. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (Nar. nov., br. 16/07) propisano je da su jedinice lokalne samouprave nadležne za obavljanje sljedećih geodetskih poslova:
Usporedba kataloga ljudskih prava u glavnim međunarodnim kodifikacijama 1.1.2008
Nakon neuspjele ratifikacije Ugovora o Ustavu za Europu, 13. prosinca 2007. godine potpisan je tzv. Reformski ugovor – Lisabonski ugovor, kojim se mijenjaju i dopunjuju Ugovor o Europskoj uniji te Ugovor o osnivanju Europske zajednice (Treaty of Lisbon amending the Treaty on European Union and the Treaty establishing the European Community, CIG 14/07).
Može li se ovlast izdavanja lokacijskih dozvola proširiti na sve jedinice lokalne samouprave 1.12.2007
Novim Zakonom o prostornom uređenju i gradnji (Nar. nov., br. 76/07) decentralizirano je izdavanje lokacijskih dozvola i dio srodnih poslova.
Još o prisilnoj naplati dugova za komunalne usluge 1.9.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske pritom je, u bitnome, utvrdio da Zakon o komunalnom gospodarstvu (Nar. nov., br. 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 51/01, 26/03 – proč. tekst, 82/04, 178/04.), niti u jednoj odredbi nije propisao ovlaštenje isporučitelja komunalne usluge da autonomno uredi i odredi prisilnu naplatu dospjelih, a nepodmirenih dugova korisnika komunalnih usluga, tj. – u konkretnom sl...
Bjanko sporazumi o prestanku ugovora o radu 1.8.2007
Prema medijski posredovanim istupima sindikalnih predstavnika, neki poslodavci sklapanje ugovora o radu uvjetuju istodobnim sklapanjem bjanko sporazuma o prestanku radnog odnosa.
Isporučitelji komunalnih usluga nisu ovlašteni propisivati mjere prisilne naplate dugovanja 1.8.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske 11. srpnja 2007. godine (odluka broj: U-II-1711/2002) pokrenuo je postupak ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom te ukinuo čl. 5. Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (u nastavku teksta: Odluka). Odluku je donijela uprava K. d.o.o. iz O. (u nastavku teksta: Komunalno društvo).
<<   Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 5 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

< SviČlanak bez primjera obrasca

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(38)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(36)
3. JAVNE FINANCIJE(1)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(14)
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(2)
7. NEGOSPODARSKE DJELATNOSTI(6)
8. PROSTORNO UREĐENJE, GRADNJA I ZAŠTITA OKOLIŠA(6)
9. RADNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIJALNA SKRB(11)

Datum

2020(2) 2019(5) 2018(4) 2017(2)
2016(7) 2015(6) 2014(8) 2013(9)
2012(9) 2011(14) 2010(17) 2009(4)
2008(9) 2007(7) 2006(11)

Autori

< Svi R

Autori

Raffaelli(17)
Rajko(85)
Rončević(5)
Ružička(7)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite