Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > Članak bez primjera obrasca >
 

Stručni članci

Stranica 5 / 5
Dokumenti od 101 do 115 (od ukupno 115)
Naslov Datum
Isporučitelji komunalnih usluga nisu ovlašteni propisivati mjere prisilne naplate dugovanja 1.8.2007
Ustavni sud Republike Hrvatske 11. srpnja 2007. godine (odluka broj: U-II-1711/2002) pokrenuo je postupak ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom te ukinuo čl. 5. Odluke o načinu plaćanja komunalnih usluga (u nastavku teksta: Odluka). Odluku je donijela uprava K. d.o.o. iz O. (u nastavku teksta: Komunalno društvo).
Novi Zakon o tajnosti podataka 1.7.2007
Predlagatelj Konačnog prijedloga ZTP-a ukazao je, između ostalog, na sljedeće nedostatke do sada važećeg ZZTP-a:
Ugovaranje tajnosti podataka s tijelima javne vlasti 1.7.2007
U poslovnoj praksi postoje situacije u kojima ugovorne strane, kao uzgrednu odredbu kojega drugog pravnog posla, ugovaraju obvezu da kao poslovnu tajnu čuvaju (određene) podatke koje su u okviru provedbe ugovora primile od druge ugovorne strane, nerijetko uz uglavke o odgovornosti za štetu koja bi bila prouzročena kršenjem takve odredbe.
Ograničenja mogućnosti kadrovskih promjena u lokalnim i područnim (regionalnim) upravnim tijelima 1.2.2007
Među novostima koje sadrži novela Zakona o postupku primopredaje vlasti (Nar. nov., br. 94/04, 17/07 - u nastavku teksta: ZPPV), nalaze se i ograničenja mogućnosti kadrovskih promjena u upravnim tijelima lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Još o drugostupanjskom tijelu u postupcima radi ostvarivanja prava na pristup informacijama 1.12.2006
U „Informatoru“ broj 5308 od 19. siječnja 2005. godine te u broju 5327-5328 i 5332 od 26. i 30. ožujka, odnosno 13. travnja 2005. godine analizirali smo prijepor kome se podnosi žalba protiv prvostupanjskog rješenja o odbijanju zahtjeva za pristup informaciji koje donosi jedinica lokalne samouprave. Pritom smo iznijeli zaključak prema kojem je riječ o nadležnosti županije. Isto je stanovište iznes...
Mora li se poslodavac savjetovati s radničkim vijećem kada ne postoji ni vijeće, ni neki od njegovih ekvivalenata 1.12.2006
Prema čl. 132. (139.) Zakon o radu (Nar. nov., br. 38/95, 54/95-ispr., 64/95-ispr., 17/01, 82/01, 114/03, 30/04, 137/04 - proč. tekst, 142/03-ispr. i 68/05 – Odluka USRH - u zagradama navodimo numeraciju članaka prema pročišćenom tekstu Zakona o radu, objavljenom u Nar. nov., br. 137/04), radnici zaposleni kod poslodavca, koji zapošljava najmanje 20 radnika, osim radnika zaposlenih u tijelima drža...
Ustrojavanje unutarnje revizije u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave 1.12.2006
Prema čl. 137. st. 1. Zakona o proračunu, unutarnja revizija tijelo je proračunskog korisnika koje neovisno i objektivno utvrđuje ostvarivanje cjelovitih zadaća i funkcija proračunskih korisnika, upozorava na nepravilnosti i neusklađenost sa zakonskim i drugim propisima kojima je utvrđeno njihovo poslovanje te predlaže mjere za njihovo otklanjanje i mjere za unaprjeđenje poslovanja proračunskog ko...
Forma sporazuma o prestanku ugovora o radu 1.11.2006
Sporazum radnika i poslodavca, prema čl. 103.(110.) t. 5. Zakona o radu (u zagradama je numeracija članaka prema pročišćenom tekstu Zakona o radu, objavljenom u Nar. nov., br. 137/04. ), jedan je od načina prestanka ugovora o radu.
Kohabitacija nositelja izvršne vlasti i predstavničkog tijela na lokalnoj i područnoj (regionalnoj) razini 1.10.2006
Povod za analizu sadržanu u spomenutom tekstu bili su Prijedlog Zakona o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba te Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Podsjećamo na temeljni okvir koji postavljanju spomenuta dva prijedloga zakona: a) župani, gradonačelnici i općinski načelnici biraju se neposr...
Koji se procesni zakon podredno primjenjuje na materiju Zakona o radu 1.10.2006
Zakon o radu (Nar. nov., br. 38/95, 54/95-ispr., 64/95-ispr., 17/01, 82/01, 114/03, 30/04, 142/03-ispr. i 68/05 – Odluka USRH) u najvećem je dijelu materijalnopravni propis, koji sadrži tek manji broj procesnopravnih odredbi.
Prijelazni lanac u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave 1.9.2006
Najavljena reforma sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave, koja se ponajprije odnosi na uvođenje neposrednog izbora župana, gradonačelnika i općinskih načelnika (počevši od idućih lokalnih/područnih izbora 2009. godine), razumijeva i određene reperkusije po prijelazni lanac u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (u nastavku teksta: samoupravne jedinice).
Dodatni standardi pristupa informacijama javnog sektora 1.5.2006
U "Informatoru" broj 5434 od 05.04.2006. te 5435 od 08.04.2006. godine predstavili smo Prijedlog Zakona o tajnosti podataka (u nastavku teksta: Prijedlog ZTP-a) i Prijedlog Zakona o informacijskoj sigurnosti te njihovu usporedbu s važećim Zakonom o zaštiti tajnosti podataka.
Sankcioniranje zlouporaba procesnih prava stranaka u parničnom postupku (1. dio) 1.4.2006
Zlouporabe procesnih prava stranaka popratna su pojava svih vrsta sudskih postupaka, a čini se da se zlouporabe u parničnom postupku i u ostalim građanskim postupcima u praksi događaju vrlo često, dok primjerena preventivna i represivna aktivnost sudova u najvećem broju slučajeva potpuno izostaje. Autor u radu izlaže osnove načela savjesnog korištenja procesnih ovlaštenja, uređenje procesnih insti...
Sankcioniranje zlouporaba procesnih prava stranaka u parničnom postupku (2. dio) 1.4.2006
Psihološki razlozi neprimjene općeg pravila o sankcioniranju zlouporaba ne mogu nikako biti ispušteni iz ovog izlaganja, premda o njima ne bi trebalo posebno govoriti. Sudačka dužnost podrazumijeva potpunu objektivnost, nepristranost i dosljednost u provedbi zakona i negativne pojave koje su vezane za poslove suca, ne smiju biti prepreka korektnom vršenju te dužnosti. Međutim, psihološki razlozi k...
Smisao odredbe članka 106. stavka 2. Zakona o radu 1.4.2006
Prema čl. 106. st. 2. Zakona o radu (Nar. nov., br. 38/95, 54/95-ispr., 64/95-ispr., 17/01, 82/01, 114/03, 30/04, 142/03-ispr. i 68/05 – Odluka USRH, prema numeraciji u pročišćenom tekstu Zakona o radu (Nar. nov., br. 137/04), riječ je o odredbi čl. 113. st. 2.), poslovno i osobno uvjetovani otkaz ugovora o radu dopušten je samo ako poslodavac ne može zaposliti radnika na nekim drugim poslovima.
<<   Prijašnja | Stranica: 1 2 3 4 5 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

< SviČlanak bez primjera obrasca

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(38)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(37)
3. JAVNE FINANCIJE(1)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(14)
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(2)
7. NEGOSPODARSKE DJELATNOSTI(6)
8. PROSTORNO UREĐENJE, GRADNJA I ZAŠTITA OKOLIŠA(6)
9. RADNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIJALNA SKRB(11)

Datum

2020(3) 2019(5) 2018(4) 2017(2)
2016(7) 2015(6) 2014(8) 2013(9)
2012(9) 2011(14) 2010(17) 2009(4)
2008(9) 2007(7) 2006(11)

Autori

< Svi R

Autori

Raffaelli(17)
Rajko(86)
Rončević(5)
Ružička(7)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite