Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > Članak bez primjera obrasca >
 

Stručni članci

Stranica 2 / 2
Dokumenti od 26 do 46 (od ukupno 46)
Naslov Datum
Zaštita posebnih kategorija radnika u hrvatskom radnom pravu 20.10.2016
Obitelj je prirodna i temeljna društvena jedinica i ima pravo na zaštitu društva i države (Opća deklaracija o ljudskim pravima, čl. 16.). Ustav Republike Hrvatske (Narodne novine, broj 56/90, 135/97, 113/00, 28/01, 76/10 i 5/14) navodi da je obitelj pod osobitom zaštitom države te da država štiti materinstvo, djecu i mladež. Isto tako Ustav Republike Hrvatske u članku 64. navodi da mladež, majke i...
Nepoštene poslovne prakse u pravu Republike Hrvatske 9.6.2015
Iako se nepoštene poslovne prakse izravno ne odnose na relaciju jednog trgovca prema drugom trgovcu (Business to Business, B2B) nego na nepošten odnos trgovca prema potrošaču, ipak ovo poslovanje može štetiti i drugom trgovcu. Naime, ona ponašanja trgovca prema potrošaču koja možemo okarakterizirati kao nelojalna, ne odražavaju se samo u odnosu na potrošača determinirajući njegovu poslovnu odluku ...
Pravni status maloljetnika u hrvatskom oglasnom pravu 26.6.2018
Oglasno pravo nije posebna pravna disciplina, pogotovo ne pravna grana, ali bismo ga mogli odrediti kao skup pravnih normi koje se primjenjuju na pravne odnose koji nastaju u svezi s oglašavanjem kao poslovnom aktivnošću usmjerenom na tržišni učinak kako prema samom oglašivaču - trgovcu tako i prema krajnjim konzumentima proizvoda ili usluga. Ove pravne norme sadržane su u različitim pravnim propi...
Raspored radnog vremena i radno vrijeme umjetnika u hrvatskom radnom pravu 13.2.2018
Raspored radnog vremena utvrđuje se propisom, kolektivnim ugovorom, sporazumom sklopljenim između radničkog vijeća i poslodavca, pravilnikom o radu ili ugovorom o radu. U radu autor, uz opći pregled europske regulative u ovom području, komentira i odredbe novog hrvatskog Zakona o radu iz 2014., koje se odnose na problematiku radnog vremena. Uz opće odrednice, posebno se raspravlja regulacija radno...
Povrede robne marke ili žiga na Internetu 1.9.2007
Žigom se štiti svaki znak koji se može grafički prikazati, osobito riječi, uključujući osobna imena, crteže, slova, brojke, oblike proizvoda ili njihova pakiranja, trodimenzijske oblike, boje, kao i kombinacije svih naprijed navedenih znakova, pod uvjetom da su prikladni za razlikovanje proizvoda ili usluga jednoga poduzetnika od proizvoda ili usluga drugoga poduzetnika. U Republici Hrvatskoj prav...
Kaznenopravna zaštita u području prava intelektualnog vlasništva i kompjutorskog prava 3.3.2016
Kazneno pravo je jedno od temeljnih pravnih regulacija u cjelovitom sustavu zaštite prava intelektualnog vlasništva. Kazneno pravo, uspostavljajući mehanizme i mjere zaštite na području gospodarskih i tržišnih odnosa, sadrži i opise kaznenih djela kojima se štite i instituti poput patenta, žiga, tvrtke i sl.
Statusne promjene javnih ustanova i prenošenje ugovora o radu 29.1.2015
Pojam ustanova određen je Zakonom o ustanovama (Narodne novine, broj 76/93, 29/97-ispr., 47/99 - ispr. i 35/08). Prema odredbama članka 1. stavak 1. i 2. Zakonu o ustanovama, ustanova je pravna osoba čije je osnivanje i ustrojstvo određeno Zakonom o ustanovama, a osniva se za trajno obavljanje djelatnosti odgoja, obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, tehničke kult...
Upravljanje u javnim ustanovama kulture 30.7.2010
Revizija zakonodavstva na području uređenja lokalne i područne (regionalne) samouprave u Republici Hrvatskoj iz 2007., 2008. i 2009., te razvoj situacije nakon posljednjih lokalnih izbora iz proljeća 2009., donijela je niz novih suvremenih demokratskom društvu bliskih rješenja u funkcioniranju i nadležnostima tijela i organa u okviru lokalne i područne samouprave, ali i niz otvorenih pitanja.
Označavanje kakvoće proizvoda 1.10.2002
Pod označavanjem kakvoće proizvoda i roba smatra se nanošenje na proizvod ili ambalažu odgovarajućih znakova sukladnosti ili drugih oznaka i znakova određenih tehničkih i drugih značajki tih proizvoda, kojima se na nedvojben način potvrđuje da isti proizvodi ispunjavaju sve uvjete u pogledu njihove kakvoće (kvalitete) odnosno da su na odgovarajući način ispitani i certificirani.
Neovlašteno korištenje čuvenih žigova kao radnja nelojalne konkurencije 19.9.2017
U pravnoj teoriji, a također i u pravnoj, a posebice sudskoj praksi, pojam poznatih i čuvenih žigova nije definiran na cjelovit i jedinstven način.1 Tako nailazimo na doktrinarna stajališta po kojima se ovi žigovi vezuju za široku prepoznatljivost. Prema tom stajalištu poznat je onaj žig kojeg dobro poznaje ukupna populacija neke zemlje, neovisno o njihovim osobinama, odnosno o njihovom...
Komparativno oglašavanje 1.2.2008
Komparativno oglašavanje uređeno je u Zakonu o zaštiti potrošača (Narodne novine 79/07, u nastavku: ZZP) u okviru Dijela III. – Nepoštena poslovna praksa. Iako ZZP obično pod nepoštenom poslovnom praksom podrazumijeva zavaravajuću poslovnu praksu i agresivnu poslovnu praksu, iz sistematike ZZP-a, ali i iz pravne prirode instituta očigledno je da i komparativno oglašavanje spada u nepoštenu p...
Kompjutersko pravo 30.11.2009
Informacijska revolucija je pojam kojim se označava povijesni zaokret u komuniciranju među ljudima i njihovim organizacijama i zajednicama izazvan određenim tehnološkim pronalaskom ili nizom tehničkih otkrića i odgovarajućih tehnoloških postupaka. Širi je pojam od izraza informatička revolucija.
Međunarodno stjecanje prava na žig 1.5.2009
Žig se u inozemstvu može zaštititi na tri načina: - može se u svakoj zemlji u kojoj se želi zaštititi žig, putem lokalnoga zastupnika, podnijeti prijava uredu nadležnom za prava intelektualnoga vlasništva u toj zemlji; - može se podnijeti prijava za međunarodnu registraciju žiga putem Madridskoga sustava za međunarodnu registraciju žigova - može se podnijeti prijava za registraciju žiga Zajednice ...
Zalog i ovrha na žigu 1.12.2002
Robni, odnosno uslužni žig (registrirani robni odnosno uslužni znak, trade mark) može se odrediti kao znak koji je u gospodarskom prometu namijenjen razlikovanju roba ili usluga iste ili slične vrste različitih sudionika u gospodarskom prometu, a koji je zaštićen u skladu sa zakonom.
Nedopušteno oglašavanje 22.2.2010
Oglašavanje kao suvremena poslovna aktivnost ima dalekosežne refleksije na privrednu poziciju potrošača i trgovaca. Kako oglašavanje bitno determinira nesmetano odvijanje tržišnih aktivnosti, ono oglašavanje koje se može okarakterizirati kao zavaravajuće odnosno nedopušteno ima za posljedicu određene pojave narušavanja tržišnog natjecanja.
Nepoštena poslovna praksa prema novom Zakonu o zaštiti potrošača 1.10.2007
Potrebe daljnje harmonizacije hrvatskog prava s recentnim europskim pravom, kao i uočene manjkavosti i nedorečenosti Zakona o zaštiti potrošača iz 2003., inicirale su donošenje novog Zakona o zaštiti potrošača (NN, br. 79/07, u nastavku: ZZP) iz 2007., kao što je to praksa i u novim zemljama članicama Europske unije.
Zajednička obilježja udruga 30.7.2019
Udruga u smislu Zakona o udrugama („Narodne novine“, br. 74/14., 70/17., dalje: ZU) je svaki oblik slobodnog i dobrovoljnog udruživanja više fizičkih, odnosno pravnih osoba koje se, radi zaštite njihovih probitaka ili zauzimanja za zaštitu ljudskih prava i sloboda, zaštitu okoliša i prirode i održivi razvoj, te za humanitarna, socijalna, kulturna, odgojno-obrazovna, znanstvena, sportska, zdravstve...
Ostvarivanje zaštite radnika u sudskom postupku 10.5.2016
Nakon donošenja Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku (Narodne novine, broj 57/11- dalje: Novela ZPP/11), izgledalo je da je uređena isključiva stvarna nadležnost općinskih sudova u radnim sporovima. Međutim, takav zaključak moguće je izvesti samo cjelovitim pregledom i drugih zakona koji na svoj način uređuju ovu materiju - Zakona o radu (Narodne novine, broj 93/14, dalje: ZOR...
Pravni status zaklade 1.2.2003
Zaklada je imovina namijenjena da sama, odnosno prihodima što ih stječe, trajno služi ostvarivanju neke općekorisne ili dobrotvorne svrhe. Fundacija je imovina namijenjena da u određenom vremenskom razdoblju služi ostvarivanju neke općekorisne ili dobrotvorne svrhe.
Ugovor o sponzorstvu 1.1.2007
Sponzorstvo je oblik marketinga gdje sponzor (pokrovitelj) doprinosi ili snosi trošak postavljanja manifestacije ili trošak nastupa sudionika na uglednoj manifestaciji ili trošak pojedinačnog sudionika ili ansambla (družine, grupe) temeljem periodičnoga ugovora, u zamjenu za ustupanje marketinških i promotivnih prava od strane sponzorirane stranke.
Učinci uporabe žigova 8.1.2010
Žig je isključivo monopolno pravo, jer registrirani žig nositelju daje isključiva prava koja proizlaze iz toga žiga.
<<   Prijašnja | Stranica: 1 2 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

< SviČlanak bez primjera obrasca

Klasifikacija

1. DRŽAVNO UREĐENJE REPUBLIKE HRVATSKE(1)
2. PRAVOSUDNI SUSTAV(17)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(6)
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(7)
6. TEHNIČKI PROPISI I KAKVOĆA PROIZVODA(1)
7. NEGOSPODARSKE DJELATNOSTI(6)
9. RADNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIJALNA SKRB(8)

Datum

2019(2) 2018(6) 2017(6) 2016(5)
2015(6) 2014(2) 2010(6) 2009(3)
2008(1) 2007(4) 2005(1) 2004(1)
2003(1) 2002(2)

Autori

ABCĆČDĐEFGHIJKLMNOPRSŠTUVZ Ž

Autori

< SviZlatović
 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite