Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci > Članak bez primjera obrasca > 5.8. ZAŠTITA POTROŠAČA
 

Stručni članci

Stranica 1 / 1
Dokumenti od 1 do 17 (od ukupno 17)
Naslov Datum
Pravna studija: pravne posljedice konverzije ugovora o kreditu s valutnom klauzulom u CHF 26.5.2020
U ovoj pravnoj studiji o pravnim posljedicama konverzije ugovora o kreditu zaključenim s valutnom klauzulom u švicarskom franku anticipiran je moguć razvoj događaja u postupcima pred nižestupanjskim sudovima nakon donošenja rješenja u oglednom postupku Gos-1/2019-36 od 4. ožujka 2020. i zauzimanja pravnog shvaćanja Vrhovnog suda Republike Hrvatske u povodu pravnog pitanja o valjanosti ugovora o ko...
Učinci revizijskih odluka Vrhovnog suda iz veljače i rujna 2019. na konverziju kredita u CHF (slučaj "franak") 14.11.2019
Desetak godina nakon pojave problema vezano za ugovore o kreditu u švicarskim francima (CHF), unatoč provedenom postupku za zaštitu kolektivnih interesa i prava potrošača te brojnim pojedinačnim sudskim odlukama i dalje ostaje otvoreno mnoštvo pravnih pitanja, od kojih se posebno ističe pitanje učinka provedene konverzije takvih ugovora u odgovarajuće ugovore o kreditu u eurima sukladno strogim pr...
Sud EU-a: Odnos kolektivne i individualne tužbe potrošača i primjena nacionalnih pravila o zastari 5.11.2019
U ovom članku bit će riječi o odnosu kolektivne tužbe i individualnih tužbi potrošača, o načelu postupovne autonomije država članica Europske unije i s tim povezanim načelima djelotvornosti i ekvivalentnosti. Bit će iznesena stajališta Suda Europske unije i analize Europske komisije. Iako u slučaju “Franak” postoji mnogo pravnih pitanja o kojima se u okviru sudskih postupaka raspravlja, u ovom čla...
Predmet ''franak'' - rekapitulacija kroz sudsku praksu 10.10.2019
Predmet "franak" pokrenut je tužbom radi zaštite kolektivnih interesa potrošača od strane tužitelja Potrošač-Hrvatski savez udruga za zaštitu potrošača (''Udruga Potrošač'') protiv osam najvećih hrvatskih banaka, na temelju odredbi članaka 502.a do 502.h Zakona o parničnom postupku ("Narodne novine" broj 53/91., 91/92., 112/99., 88/01., 117/03., 88/05., 2/07., 84/08., 96/08., 123/08., 57/11., 148...
Novine u Zakonu o zaštiti potrošača 9.4.2019
Bitne novine koje donosi najnoviji Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača prvenstveno su usmjerene na potpuno usklađivanje ovoga Zakona s Direktivom o nepoštenoj poslovnoj praksi te na unaprjeđenje pojedinih materijalnih i prekršajnih odredbi prethodnog Zakona na koje je, prije svega, upozorila praksa tijekom dosadašnje primjene. Kroz ovaj članak pokušat ćemo dati prikaz tih bitn...
Utjecaj "Zakona o konverziji" na ocjenu valjanosti ugovora o potrošačkom kreditu s valutnom klauzulom u švicarskim francima 2.10.2018
S obzirom na aktualnost i utjecaj koji ova pravna problematika ima na veliki broj potrošača, u ovom radu detaljnije se analiziraju određena pitanja vezana uz valjanost osnovnog ugovora o kreditu s valutnom klauzulom u CHF i utjecaj Zakona o konverziji. Izlaže se postojeća sudska praksa, analiza pravna priroda sklopljenih ugovora ili dodataka ugovoru o kreditu na temelju Zakona o konverziji, kao i ...
Pravni status maloljetnika u hrvatskom oglasnom pravu 26.6.2018
Oglasno pravo nije posebna pravna disciplina, pogotovo ne pravna grana, ali bismo ga mogli odrediti kao skup pravnih normi koje se primjenjuju na pravne odnose koji nastaju u svezi s oglašavanjem kao poslovnom aktivnošću usmjerenom na tržišni učinak kako prema samom oglašivaču - trgovcu tako i prema krajnjim konzumentima proizvoda ili usluga. Ove pravne norme sadržane su u različitim pravnim propi...
Javnobilježnička i sudska prevencija nepoštenih odredbi u potrošačkim ugovorima 4.5.2017
Članak 3. Zakona o obveznim odnosima (Narodne novine br. 35/05, 41/08, 125/11 i 78/15, u nastavku: ZOO), navodi da su sudionici u obveznom odnosu ravnopravni. S obzirom na to da je riječ o jednom od načela obveznopravnog odnosa, proizlazi da je stranačka ravnopravnost jedna od temeljnih niti vodilja kojom se zakonodavac vodio prilikom redakcije teksta ZOO-a. To svakako nije slučajno, te smatramo d...
Nepoštene poslovne prakse u pravu Republike Hrvatske 9.6.2015
Iako se nepoštene poslovne prakse izravno ne odnose na relaciju jednog trgovca prema drugom trgovcu (Business to Business, B2B) nego na nepošten odnos trgovca prema potrošaču, ipak ovo poslovanje može štetiti i drugom trgovcu. Naime, ona ponašanja trgovca prema potrošaču koja možemo okarakterizirati kao nelojalna, ne odražavaju se samo u odnosu na potrošača determinirajući njegovu poslovnu odluku ...
Nepoštene ugovorne odredbe u potrošačkim ugovorima 20.11.2014
Ugovor je suglasno očitovanje volje dvaju ili više subjekata usmjereno na postizanje dopuštenih pravnih učinaka, a koji se sastoje u postanku, prestanku ili promjeni pravnog odnosa1. Prema tome, bit ugovora je sporazum stranaka, a jedno od osnovnih načela ugovora je sloboda ugovaranja, koja ustvari predstavlja ostvarenje jednog od načela građanskog prava, a to je autonomija stranaka. Ug...
Obveze trgovca kod elektroničke (internetske) trgovine 9.10.2014
Zaštita potrošača je u Europskoj uniji iznimno važno područje, koje se navodi i u primarnom pravu EU, članak 169. Ugovora o funkcioniranju Europske unije. Novi oblici trgovine posebno potaknuti novim tehnološkim rješenjima, potiču i promjene europskog pravnog okvira. Tijekom 2011. godine došlo je do reforme dijela europskih pravnih direktiva koje reguliraju područje zaštite potrošača. Posebno je n...
Obveze lokalne samouprave u zaštiti potrošača 11.9.2014
Novi Zakon o zaštiti potrošača (Narodne novine, br. 41/14), osim usavršavanja postojećih odredbi, te daljnjoj prilagodbi pravnom okviru Europske unije, veliku pažnju posvećuje i obvezama lokalne samouprave na području zaštite potrošača. Uloga lokalne samouprave u području zaštite potrošača dodatno je važna u Hrvatskoj, gdje postoji tradicija da cijeli niz komunalnih i drugih poslova obavljaju trgo...
Ponašanje potrošača 24.7.2014
Ponašanje potrošača je zanimljivo budući da su svi ljudi, uz mnogobrojne uloge koje imaju u pojedinim fazama života i potrošači od najranije dobi. Stoga ljudi u ulozi potrošača, iz vlastitog iskustva, mogu izvesti niz zaključaka i samim time bolje razumjeti vlastito i tuđe ponašanje prilikom kupnje. Proučavanje ponašanja potrošača kao zasebne marketinške discipline započelo je kada su proizvođači ...
Uvjeti izdavanja odobrenja za pružanje usluga potrošačkog kreditiranja 6.4.2010
Odredbom članka 21. Zakona o potrošačkom kreditiranju uvedena je obveza izdavanja odobrenja za pružanje usluga potrošačkog kreditiranja, bez kojeg vjerovnik odnosno kreditni posrednik ne može pružati usluge. Uvjeti koje navedene osobe moraju ispuniti za obavljanje usluga odobravanja kredita potrošačima detaljnije su propisani Pravilnikom o odobrenju za pružanje usluga potrošačkog kreditiranja, koj...
Prodaja pirotehničkih sredstava s osvrtom na zaštitu potrošača 1.9.2008
Proizvodnja i promet pirotehničkih sredstva regulirani su Zakonom o eksplozivnim tvarima («Narodne novine» br. 178/04) i popratnim provedbenim propisima. Pirotehnička sredstva prema ovom Zakonu su sredstva koja se koriste za zabavu te u gospodarske i druge svrhe, a sadrže sastojke čije sagorijevanje ili eksplozija služi za postizanje učinka vatre, svjetlosti, topline, zvuka ili dima. Rješenje za b...
Komparativno oglašavanje 1.2.2008
Komparativno oglašavanje uređeno je u Zakonu o zaštiti potrošača (Narodne novine 79/07, u nastavku: ZZP) u okviru Dijela III. – Nepoštena poslovna praksa. Iako ZZP obično pod nepoštenom poslovnom praksom podrazumijeva zavaravajuću poslovnu praksu i agresivnu poslovnu praksu, iz sistematike ZZP-a, ali i iz pravne prirode instituta očigledno je da i komparativno oglašavanje spada u nepoštenu p...
Nepoštena poslovna praksa prema novom Zakonu o zaštiti potrošača 1.10.2007
Potrebe daljnje harmonizacije hrvatskog prava s recentnim europskim pravom, kao i uočene manjkavosti i nedorečenosti Zakona o zaštiti potrošača iz 2003., inicirale su donošenje novog Zakona o zaštiti potrošača (NN, br. 79/07, u nastavku: ZZP) iz 2007., kao što je to praksa i u novim zemljama članicama Europske unije.
<<  Prijašnja | Stranica: 1 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

< SviČlanak bez primjera obrasca

Klasifikacija

< Svi5.8. ZAŠTITA POTROŠAČA
5. GOSPODARSKE DJELATOSTI(17)
   5.8. ZAŠTITA POTROŠAČA(17)

Datum

2020(1) 2019(4) 2018(2) 2017(1)
2015(1) 2014(4) 2010(1) 2008(2)
2007(1)

Autori

AB CĆČDĐEFGHI JK LM NOP R SŠTUV Z Ž

Autori

Bagović(2)
Bulka(1)
Ivanišević Mostovac(1)
Kudrić(1)
Maganić(1)
Miloš(1)
Petrović, Jakšić(1)
Plećaš(1)
Raffaelli(1)
Rončević(1)
Vojković(2)
Zlatović(4)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite