Mapa portala English O nama > Podrška korisnicima   01 5999 918
Traži po     > Po zbirkama  Pomoć prilikom traženja  
IUS-INFO > Stručni članci >
 

Stručni članci

Stranica 1 / 1
Dokumenti od 1 do 22 (od ukupno 22)
Naslov Datum
Europska jedinstvena dokumentacija o nabavi (ESPD) - primjena u praksi 12.9.2017
Direktiva 2014/24/EU Europskog parlamenta i Vijeća o javnoj nabavi u članku 59. donosi odredbe o Europskoj jedinstvenoj dokumentaciji o nabavi (ESPD), te u stavku 1. istoga članka propisuje da su „u vrijeme podnošenja zahtjeva za sudjelovanje ili ponuda, javni naručitelji dužni prihvatiti europsku jedinstvenu dokumentaciju o nabavi (ESPD) koja se sastoji od ažurirane osobne izjave kao preliminarni...
Novi Zakon o javnoj nabavi - provedba pregovaračkog postupka javne nabave bez prethodne objave poziva na nadmetanje 1.6.2017
Novi Zakon o javnoj nabavi objavljen je u Nar. nov. br. 120/2016, a stupio je na snagu (osim nekih odredbi Zakona navedenih u članku 452.) 1. siječnja 2017. godine. Novim Zakonom o javnoj nabavi (dalje u tekstu: ZJN 2016), u hrvatski pravni sustav implementirane su Direktiva 2014/24/EU i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014., koje su stupile na snagu 17. travnja 2...
Otvoreni postupak javne nabave prema novome Zakonu o javnoj nabavi 28.3.2017
Hrvatski sabor usvojio je novi Zakon o javnoj nabavi dana 9. prosinca 2016. godine. Zakon je objavljen u Nar. nov. br. 120/16, a stupio je na snagu (osim nekih odredbi Zakona, navedenih u članku 452.) 1. siječnja 2017. Novim Zakonom o javnoj nabavi (dalje u tekstu: ZJN 2016) u hrvatski pravni sustav implementiraju se Direktiva 2014/24/EU i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. ...
Institut okvirnog sporazuma prema novom Zakonu o javnoj nabavi 24.1.2017
Hrvatski sabor usvojio je novi Zakon o javnoj nabavi (dalje u tekstu: ZJN 2016) dana 9. prosinca 2016. godine. Zakon je objavljen u Nar. nov. br. 120/16, a stupio je na snagu 1. siječnja 2017. godine. Novim Zakonom o javnoj nabavi u hrvatski pravni sustav implementiraju se Direktiva 2014/24/EU i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014, koje su stupile na snagu 17. tr...
Provedba postupaka javne nabave u prijelaznom razdoblju do donošenja novoga Zakona o javnoj nabavi s pregledom relevantne prakse Državne komisije 25.10.2016
U Službenom listu EU, dana 28. ožujka 2014. objavljene su nove direktive iz područja javne nabave, i to Direktiva 2014/24/EU o javnoj nabavi („klasična direktiva“) i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 26. veljače 2014. o nabavi subjekata koji djeluju u sektoru vodnog gospodarstva, energetskom i prometnom sektoru te sektoru poštanskih usluga („sektorska direktiva“). Države članic...
Najznačajnije novine koje donosi Prijedlog novoga Zakona o javnoj nabavi - 2. dio 22.9.2016
Prijedlog novoga Zakona o javnoj nabavi donosi fleksibilnije odredbe u vezi s načinom provedbe pregovaračkog postupka bez prethodne objave poziva na nadmetanje. Općenito, ovaj postupak, s obzirom na zakonske pretpostavke za njegovu primjenu (čl. 13. do 143. Prijedloga Zakona) u pravilu se provodi s jednim gospodarskim subjektom. Međutim, ako je na temelju uvjeta za odabir pregovaračkog postupka ja...
Najznačajnije novine koje donosi Prijedlog novoga Zakona o javnoj nabavi - 1. dio 1.9.2016
Vlada Republike Hrvatske, na sjednici održanoj 8. lipnja 2016., utvrdila je Prijedlog Zakona o javnoj nabavi te ga uputila Hrvatskom saboru na raspravu i usvajanje. Predloženim Zakonom u hrvatski pravni sustav implementiraju se Direktiva 2014/24/EU („klasična“) o javnoj nabavi i Direktiva 2014/25/EU Europskog parlamenta i Vijeća, od 26. veljače 2014., o nabavi subjekata koji djeluju u sektoru vodn...
Ovrha na temelju sudskih odluka iz država članica Europske unije 3.8.2016
Ulaskom Republike Hrvatske u Europsku Uniju 1. srpnja 2013., sastavni dio našeg pravnog poretka postali su pravni instrumenti koji značajno mijenjaju dosadašnji način provedbe ovrhe stranih sudskih odluka, a u odnosu na građanskopravne odluke koje potječu iz neke od država članica Europske unije.
Psihosocijalni tretman počinitelja nasilja u hrvatskom zakonodavstvu 12.7.2016
Psihosocijalna terapija je u hrvatsko zakonodavstvo uvedena kao dodatna obveza uz zaštitni nadzor Zakonom o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona (Narodne novine br. 129/00) koji je stupio na snagu krajem 2000. godine. U smislu samostalne alternativne sankcije normirana je tek 2003. Zakonom o zaštiti od nasilja u obitelji (Narodne novine broj 116/03) kao prvim posebnim zakonom za problematiku nasil...
Standardni obrazac europske jedinstvene dokumentacije o nabavi - ESPD 16.6.2016
Europska komisija je 5. siječnja 2016. donijela Provedbenu uredbu (br. 2016/7) o utvrđivanju standardnog obrasca za europsku jedinstvenu dokumentaciju o nabavi. Uredba je stupila na snagu 20-og dana od dana objave u Službenom listu EU, te je obvezujuća i izravno se primjenjuje u svim državama članicama EU, pa tako i u Republici Hrvatskoj. Uredbom se utvrđuje standardni obrazac (Prilog 2. Uredbe) k...
Nove vrijednosti europskih pragova u postupcima javne nabave 8.3.2016
Europska komisija je krajem 2015. godine svojim uredbama odredila nove financijske vrijednosti europskih pragova u EUR-ima, koje primjenjuju obveznici primjene propisa o javnoj nabavi kada provode postupke javne nabave radi sklapanja ugovora i okvirnih sporazuma, te ih je objavila u Službenom listu Europske unije. Istodobno je objavila i njihove odgovarajuće vrijednosti preračunate u nacionalne va...
Pravna zaštita u javnoj nabavi 26.1.2016
Područje javne nabave u Republici Hrvatskoj u proteklih je nekoliko godina značajno unaprjeđeno kroz provedbu postupaka sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14 - Odluka USRH; dalje: ZJN). Uspostavom i provedbom zakonodavnog okvira temeljenog na relevantnoj pravnoj stečevini Europske unije, u Republici Hrvatskoj razvijen je sustav koji omogućava poštovanje temeljnih načela ...
Pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave u praksi Državne komisije, Europskog suda i prekršajnih sudova 23.12.2015
U Zakonu o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13, 13/14, dalje u tekstu: Zakon), pregovarački postupak javne nabave definiran je kao postupak u „kojem se naručitelj obraća gospodarskim subjektima po vlastitom izboru i pregovara o uvjetima ugovora s jednim ili s više gospodarskih subjekata“. Ovaj postupak naručitelji mogu provoditi kao pregovarački postupak s prethodnom objavom poziva n...
Postupanje naručitelja u odnosu na neuobičajeno nisku cijenu ponude u postupku javne nabave 13.10.2015
U postupku javne nabave, nakon otvaranja ponuda, naručitelj provodi pregled i ocjenu ponuda, u kojemu može postupiti sukladno člancima 91., 92. i 95. Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov. br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14, dalje u tekstu: Zakon), odnosno može tražiti od ponuditelja objašnjenje neuobičajeno niske cijene, također može od ponuditelja zahtijevati pojašnjenje ili upotpunjavanje traženih dok...
Sukob interesa pri sklapanju ugovora o javnoj nabavi 27.8.2015
Sukob interesa je situacija u kojoj se može naći nositelj javne dužnosti kada je opći interes ugrožen postojanjem njegovog privatnog interesa. Sukob interesa može dovesti do koruptivnog ponašanja, zloporabe položaja, zloporabe povjerljivih informacija sa ciljem ostvarivanja osobne koristi, i sl. Iz tih razloga zakonom se posebno uređuje sukob interesa dužnosnika, državnih službenika, i sl., a za n...
Okvirni sporazum prema Zakonu o javnoj nabavi 28.5.2015
Zakon o javnoj nabavi („Nar. nov.“ 90/11, 83/13, 143/13, 13/14, dalje u tekstu: Zakon), definira okvirni sporazum kao sporazum između jednog ili više naručitelja i jednog ili više gospodarskih subjekata svrha kojega je utvrditi uvjete pod kojima se sklapaju ugovori tijekom određenog razdoblja, posebice u pogledu cijene i, prema potrebi, predviđenih količina. Zakon kao postupke koji prethode sklapa...
Jamstva prema Zakonu o javnoj nabavi 23.4.2015
Zakon o javnoj nabavi (NN br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14 - Odluka USRH; dalje: ZJN) u člancima 76. i 77. sadrži odredbe vezane uz jamstva (v. čl. 76. i 77. ZJN-a). Jamstva se mogu tražiti, ali i ne moraju. Da li će se tražiti pojedino jamstvo ovisi o okolnostima svakog pojedinog slučaja odnosno o predmetu nabave. Dakle, naručitelji po vlastitoj procjeni odlučuju hoće li tražiti jamstvo, te ako d...
Nabava usluga iz Dodatka II. B Zakona o javnoj nabavi 30.9.2014
Zakon o javnoj nabavi (NN 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14 - Odluka USRH; dalje u tekstu: ZJN) pristupa uređenju ugovora o javnim uslugama na tri različita načina. Naime, tri su različita režima prema kojima naručitelji postupaju za nabavu usluga. To su:
Odgovornost članova uprave zbog nepokretanja stečaja 17.9.2013
Sažetak stručnog rada Poslijediplomski studij, Pravni fakultet Zagreb, svibanj 2013. Mićo Ljubenko, odvjetnik
Pravo na besplatnu pravnu pomoć u hrvatskom pravnom sustavu kao pretpostavka za ostvarenje prava na pravičan postupak - 2. dio 22.5.2012
Članak 9. ZBPP'11 izrijekom predviđa četiri kategorije ovlaštenih pružatelja usluga besplatne pravne pomoći. To su: odvjetnici, ovlaštene udruge, uredi državne uprave u županijama i Ured Grada Zagreba te visoka učilišta. Svi pružatelji pravne pomoći dužni su olakšati način ostvarenja prava na pravnu pomoć činjenjem dostupnima informacija o mogućnostima i uvjetima korištenja pravne pomoći, kao i ob...
Pravo na besplatnu pravnu pomoć u hrvatskom pravnom sustavu kao pretpostavka za ostvarenje prava na pravičan postupak - 1. dio 26.4.2012
Moderni pravni sustavi brojnih demokratskih država kontinuirano se zalažu za promoviranje i učinkovitu zaštitu temeljnih ljudskih prava koja predstavljaju osnovu i okvir svakog pravnog sustava. Njihov značaj, kao i njihovo dosadašnje učestalo kršenje, dalo je posebnu važnost pitanju učinkovite zaštite ovih prava. Jedno od temeljnih ljudskih prava koje je većina demokratskih država inkorporirala u ...
Ovrha radi ostvarenje tražbine na radnju, trpljenje ili nečinjenje 1.11.2008
Ovršni postupak je postupak po kojem sudovi i javni bilježnici provode prisilno ostvarenje tražbina na temelju ovršnih i vjerodostojnih isprava. Ovaj postupak provodi se radi ostvarenja određene ovrhovoditeljeve tražbine na određenim dijelovima ovršenikove imovine, a samo iznimno se ovršne radnje mogu provesti i neposredno protiv samog ovršenika.
<<  Prijašnja | Stranica: 1 | Sljedeća  >>

Prikaži SVE

Tip članka

Članak bez primjera obrasca(21)
Članak s primjerom obrasca(1)

Klasifikacija

2. PRAVOSUDNI SUSTAV(5)
3. JAVNE FINANCIJE(16)
4. GOSPODARSKOPRAVNO UREĐENJE(1)

Datum

2017(4) 2016(8) 2015(5) 2014(1)
2013(1) 2012(2) 2008(1)

Autori

< Svi L

Autori

Lerman(3)
Lisičin(2)
Loboja(13)
Lovretić(1)
Lovrinov(1)
Ljubenko(1)
Ljubić(1)

 
Postavi za početnu stranicu Spremi stranicu u favorite