c S
Dnevne novosti

MVPEI o odabranom vizualnom identitetu kampanje za EU

21.07.2011 07:12 ZAGREB, 20. srpnja 2011.(Hina), Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija RH u srijedu je priopćenjem reagiralo na medijske napise o odabranom dizajnerskom rješenju vizualnog identiteta informativne kampanje o pristupanju Hrvatske Europskoj uniji, odnosno tvrdnjama Borisa Ljubičića da je plagiran njegov rad i objasnilo postupak donošenja odluke o odabiru dizajnerskog rješenja.
U priopćenju se navodi da je MVPEI, kao naručitelj, proveo postupak javnog natječaja za dizajn vizualnog identiteta i za slogan informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji te da je pristigle radove ocjenjivao Ocjenjivački sud od sedam članova, među kojima su četiri bila iz MVPEI-a, a tri predstavnici struke, odnosno predstavnici Hrvatskog dizajnerskog društva, Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta i Agencije Grey Zagreb.

 MVPEI u priopćenju posebno ističe kako je tijekom cijelog postupka donošenja odluke bila osigurana anonimnost natjecatelja pred Ocjenjivačkim sudom i da je sam identitet autora pobjedničkog idejnog rješenja za dizajn vizualnog identiteta – znaka (Innovo DDB d.o.o) postao poznat tek nakon donošenja odluke. MVPEI upozorava da su svojim potpisom na prijavnici natjecatelji potvrdili autorstvo natječajnog rada, čime su jamčili da su ovlašteni za njegovu predaju i da posjeduju ovlasti daljnjeg korištenja i izmjene natječajnog rada.

"Nakon završenog natječajnog postupka Ministarstvo je s tvrtkom Innovo DDB d.o.o. sklopilo ugovor u kojem, između ostalog, stoji da njegovim potpisom autor jamči naručitelju da je isključivi autor predmetnog dizajna vizualnog identiteta, da dizajn vizualnog identiteta dosad nije bio javno objavljen, da je autor isključivi vlasnik dizajna, te da na njega nitko drugi ne polaže bilo kakva prava s osnove raspolaganja, a koja bi na bilo koji način onemogućila naručitelja u raspolaganju pravima stečenim ugovorom.

Također, ugovorom je definirano kako u suprotnom sve obveze koje bi eventualno proizlazile iz zahtjeva trećih osoba suprotnih danom jamstvu padaju na teret autora", stoji u priopćenju MVPEI-a. Poznati hrvatski dizajner Boris Ljubičić zatražio je zabranu korištenja vizualnog identiteta informativne kampanje uoči referenduma o pristupanju Hrvatske Europskoj uniji jer tvrdi da je odabrano vizualno rješenje plagijat njegovog autorskog djela. MVPEI u priopćenju navodi da je zaprimio zahtjev Sanje Artuković, odvjetnice Borisa Ljubičića, te će razmotriti sve navode i na vrijeme se o njima očitovati.