c S
Dnevne novosti

Vlada donijela Uredbu o naknadama za legaliziranje nezakonite zgrade

26.08.2011 07:26 ZAGREB, 25. kolovoza 2011.(Hina), Hrvatska je Vlada na sjednici donijela Uredbu o naknadi koju trebaju platiti građani kako bi mogli zadržati svoje nezakonito izgrađene zgrade.
Prema Vladinoj simulaciji, za zgradu veličine 150 četvornih metara u zagrebačkom naselju Kozari bok građanin bi trebao platiti naknadu od 8.200 kuna, no ako se radi o stambenom objektu platit će samo 2.800 kuna, rekao je ministar zaštite okoliša, graditeljstva i prostornog uređenja Branko Bačić.

Isto tako, u Splitu u predjelu Sirobuja za zgradu iste veličine, ako se radi o stambenom objektu, građanin bi platio 2.044 kuna, kaže Bačić. Kada je riječ o poljoprivrednim objektima i farmama, za farmu veličine od 600 do 700 četvornih metara, kolika je prosječna farma u Hrvatskoj, trebalo bi platiti naknadu između 600 i 700 kuna.

Prihod od naknada dijelit će se na jedinice lokalne samouprave i državni proračun, a ta će sredstva biti namjenska, najavio je Bačić. Jedinice lokalne samouprave dužne su ta sredstva utrošiti na uređenje samog naselja, a Vlada će ih iskoristiti za izradu novog katastra i gruntovnice te povećanje energetske učinkovitosti zgrada.

Vlada je također prihvatila sklapanje ugovora o jamstvu s Europskom investicijskom bankom za projekt dovršetka koridora Vc i ugovora o financiranju između Hrvatskih autocesta i Europske investicijske banke za dovršetak koridora Vc. Ministar mora, prometa i infrastruktore Božidar Kalmeta ocijenio je kako se radi o povoljnom kreditu na rok od 20 godina uz poček od 5 godina.

Projekt Vc obuhvaća koridor od Budimpešte, preko Hrvatske, i BiH do Ploča. Tim kreditom gradit će se dio od Sredanaca do Svilaja na granici s BiH, te most preko Save dužine 660 metara, koji će popola financirati Hrvatska i BiH. Po podacima iz izvješća o vođenim pregovorima, Europska investicijska banka bi projekt dovršetka koridora Vc financirala zajmom u iznosu od 60 milijuna eura.

Ukupni troškovi projekta procijenjeni su na 131,5 milijuna eura, a uz zajam Europske investicijske banke, preostale troškove sufinancirat će Europska banke za obnovu i razvoj i Hrvatske autoceste, navodi se u izvješću.