c S
Dnevne novosti

Sabor: potpuna liberalizacija tržišta poštanskih usluga od 1. siječnja 2013

13.12.2012 07:45 ZAGREB, 12. prosinca 2012.(Hina), Prijedlog zakona o poštanskim uslugama, kojim se od 1. siječnja 2013. uvodi potpuna liberalizacija tržišta poštanskih usluga i preuzima pravna stečevina EU, podržali su i vladajući i oporbeni zastupnici s tim da su iz oporbe ocijenili kako je liberalizacija u Hrvatskoj već i nastupila, ali da je bila nelegalna.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je naveo kako je riječ o usklađenju zakona s Trećom poštanskom stečevinom, istodobno s 11 država EU. Zakonom se ukida pravo monopola na obavljanje rezerviranih univerzalnih poštanskih usluga, a obveza operatera koji će obavljati univerzalnu poštansku uslugu bit će da pet dana u tjednu na većini teritorija u Hrvatskoj obavlja 95 posto poštanskih usluga.

Prava i obveze obavljanja univerzalnih usluga daju se Hrvatskoj pošti (HP) na 15 godina, a HAKOM će, kao regulacijska agencija, svakih pet godina preispitivati stanje te usluge, dodao je. "Kroz zakon smo maksimalno pokušali zaštititi Hrvatsku poštu i omogućiti liberalizaciju", kazao je ministar Hajdaš Dončić navodeći kako HP danas ima 942 poštanskog ureda i 5.000 poštanskih sanduka te svakodnevno obavlja dostavu "na svako brdo i planinu".

Božidar Kalmeta (HDZ) ocijenio je da je zakonski prijedlog dobro izbalansiran i da bi cilj liberalizacije trebao biti smanjenje cijena prema korisniku i poboljšanje usluga te da bi morao natjerati javnog operatera na nastavak restrukturiranja i tržišnu utakmicu. "Kad bi se i jedno drugo dogodilo, ciljevi bi bili ispunjeni mada će tu sigurno biti dosta problema", rekao je Kalmeta.

U raspravi je većina zastupnika naglasila da treba voditi računa o zaštiti nacionalnog operatora te je ocijenjena dobrom odredba koja daje prednost i na određeni način ga štiti dajući mu priliku da osigura svoju poziciju na tržištu poštanskih usluga. Sabor je nastavio raspravu prijedlogom zakona o komisiji za kontrolu postupaka javne nabave.