c S
Dnevne novosti

Ministarstvo: o opravdanosti ukidanja ocjena na polugodištu nakon cjelovite analize

07.05.2013 07:14 ZAGREB, 6. svibnja 2013.(Hina), Iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u ponedjeljak su poručili kako se zaključci o opravdanosti ukidanja ocjena na polugodištu mogu donositi samo na temelju cjelovite analize uspjeha učenika, a ne, kao što je sinoć učinio HTV, na osnovi ankete u kojoj je sudjelovalo samo 210 od ukupno 521.341 učenika osnovne i srednje škole.

Ministarstvo je u priopćenju reagiralo na HTV-ov prilog po kojemu rezultati ankete, koja je o ukidanju ocjena na polugodištu provedena na uzorku od 210 učenika, pokazuju da čak 90 posto djece ima lošije ocjene nego lani, dakle prije ukidanja ocjenjivanja. Najavljuje kako će po završetku ove školske godine izraditi cjelovitu analizu uspjeha učenika, ističući da se zaključci o opravdanosti ukidanja ocjena na polugodištu mogu donositi samo na temelju cjelovite analize. "Smiješno je i neodgovorno donositi sudove na osnovi ankete u kojoj je sudjelovalo samo 210 učenika, posebice s obzirom na činjenicu da osnovne i srednje škole u ovoj školskoj godini pohađa ukupno 521.341 učenik", poručuju u Ministarstvu.

Napominju kako je nezaključivanje ocjena na polugodištu propisano izmjenama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Ta je odredba, ističu, u zakon unesena na prijedlog samih nastavnika koji su upozoravali kako je ocjenjivanje na polugodištu administrativna norma koja povećava stres i u učenika i u nastavnika. U Ministarstvu kažu i kako se kao drugi razlog spomenutog ukidanja navodilo i to da je prvo polugodište nekoliko tjedana kraće od drugoga. S obzirom da su u tom razdoblju, prema postojećem pravilniku o ocjenjivanju, učitelji dužni iz svakog predmeta ocijeniti učenika s obzirom na nekoliko elemenata, često se događalo da nastavnici imaju problem kako ispuniti obvezu iz pravilnika, a istodobno realizirati predviđene programe za to polugodište, navode u priopćenju.