c S
Dnevne novosti

Mimica: u EU bi bila poželjna ujednačena kvaliteta proizvoda

30.09.2013 07:14 ZAGREB, 27. rujna 2013.(Hina), Ujednačena kvaliteta proizvoda za istočno i zapadno tržište Europske unije bila bi poželjna s obzirom na želju za jačanjem jedinstvenog tržišta, ali proizvođači nisu u prekršaju sve dok su proizvodi unutar granica sigurnosti te dok su deklaracije na njima točne, rekao je to u petak u Zagrebu europski povjerenik za zaštitu potrošača Neven Mimica.

"Niža sigurnost proizvoda i pogrešno deklariranje su prekršaji", rekao je Mimica na zajedničkoj konferenciji za novinare s ministrom gospodarstva Ivanom Vrdoljakom, te dodao da "neujednačena kvaliteta nije praksa koja ide u smjeru jačanja jedinstvenog tržišta". "Interes je da na jedinstvenom tržištu i kvaliteta proizvoda bude jedinstvena", naglasio je. Mimica boravi u prvom službenom posjetu Zagrebu u svojstvu europskog povjerenika, a cilj njegova portfelja je osigurati da potrošači uživaju u opipljivim koristima koje donosi politika zaštite potrošača.

Europska politika zaštite potrošača, objasnio je, počiva na tri stupa: zaštiti prava potrošača, nadzoru nad sigurnosti proizvoda, te jačanju svijesti potrošača o njihovoj ulozi u funkcioniranju jedinstvenog tržišta. "Zaštita prava potrošača i nadzor nad sigurnosti proizvoda dovode na kraju do veće konkurentnosti gospodarstva", kazao je Mimica. Govoreći o zaštiti potrošača u Hrvatskoj, ministar Vrdoljak je kazao kako se više od polovice pritužbi građana odnosi na telekomunikacijski sektor, dok su na drugom mjestu komunalne usluge.

Na novinarski upit kako je moguće da ljudi dobivaju opomene, čak i one pred isključenje, ako ne plaćaju paušale za komunalne usluge već samo po potrošnji, Mimica je kazao da se po europskoj pravnoj stečevini ne može naplaćivati usluga koja nije izvršena te da ima dovoljno europske pravne regulative koja će to onemogućiti. Ipak, avansi postoje, dodao je.

Vrdoljak je kazao da je Hrvatska sada u tom segmentu u procesu prilagodbe, a da će među ostalim i pritisak građana omogućiti da se urede komunalne tvrtke. On smatra da broj pritužbi pokazuje da su građani dobro informirani o svojim pravima, što je slučaj s telekomunikacijskim sektorom i što je pozitivno, dok je za elektroenergetski sektor kazao da nema puno upita, što znači da je potrebno građane dodatno educirati. U Hrvatskoj od 1. srpnja postoji i Europski potrošački centar, a udrugu za zaštitu potrošača potrebno je dodatno konsolidirati, rekao je Vrdoljak.

Tijekom posjeta Mimica je razgovarao s ministrom zdravlja Rajkom Ostojićem o sigurnosti medicinskih proizvoda, najavljen je i njegov susret s ministrom regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Brankom Grčićem, a poslijepodne će sudjelovati u javnoj raspravi o temi "Potrošačka politika – što ima u tome za građane?" u Predstavništvu EK u Zagrebu.