c S
Dnevne novosti

EP izbori: stranke štedljive u promidžbi

21.05.2014 07:10 ZAGREB, 20. svibnja 2014.(Hina), Glavni politički akteri izbora za Europski parlament za promidžbu su potrošili bitno manje od dopuštenih milijun i pol kuna, pokazuju preliminarna financijska izvješća koja su objavili na svojim web stranicama.

Milijun i pol kuna s uračunatim PDV-om, granica je koju u promidžbi ne bi smjeli prijeći politički akteri. SDP i koalicijski partneri (HNS, IDS, HSU) preliminarno su prijavili trošak promidžbe od 751.000 kuna, za medijsko oglašavanje plaćeno je 520.000 kuna. SDP-ova koalicija nije imala ni jednu donaciju za financiranje promidžbe. Oglašavanje u tisku, s iznosom od gotovo 300.000 kuna, najveća je stavka u promidžbenim troškovima. Trošak usluge Brukete i Žinića je oko 100.000 kuna.

Zbog katastrofalne poplave u Slavoniji, stranke Kukuriku koalicije prekinule su marketinške aktivnosti na promociji svojih kandidata za euroizbore te će 450.000 kuna, trećinu ukupnog bužeta za promidžbu, dati u fond za poplavljene. Pet završnih skupova otkazali su HDZ i njegovi partneri, a novac za skupove, 200.000 kuna, također će uplatiti za stradale od poplave. HDZ i partneri (HSS, HSP AS, BUZ, HDS i ZDS) za promidžbu su potrošili 442.247 kuna, za medijsko oglašavanje 270.000 kuna, a donacija nisu imali.

Najveći iskazani trošak je najam košarkaške dvorane Dražena Petrovića, 75.000 kuna. Veći iznosi plaćeni su za promidžbu u Večernjem listu (47.400 kuna), te za promidžbene emisije na Osječkoj (20.000 kuna) i vinkovačkoj VTV televiziji (25.000 kuna). Održivi razvoj (ORaH) Mirele Holy od donacija je prikupio 71.921 kunu, a najviši iznos donirala je tvrtka Gradatin - 25.000 kuna. Troškovi ORaH-ove izborne kampanje su 39.122 kune, a veće stavke čine najam kombija te tiskanje majica s logom stranke.

Hrvatski laburisti za promidžbu su potrošili najviše - 1.168.312 kuna, od čega na medijsko oglašavanje 589.783 kune, najviše na spotove na HRT-u. Značajnije stavke čine troškovi marketinške agencije, provjere komunikacijsko-prezentacijskih vještina (21.250 kuna), te usluge hrane i pića (oko 72.000 kuna). I Laburisti su najavili da će, u okviru raspoloživog iznosa, pomoći poplavljenima. Laburisti su pedantno bilježili svaku potrošenu kunu, pa su tako prijavili 17 kuna za boju za jaja, 602 kune za čokoladne kovanice i 1.000 kuna za pečenje palačinki. Stranka je od donacija skupila 26.389 kuna, od čega je 15.000 donirao eurozastupnik Nikola Vuljanić.

Nacionalni forum Nikice Gabrića za izbornu je promidžbu potrošio 267.000 kuna, gotovo polovicu na emitiranje radijskih spotova, odnosno emisija. Forum je prijavio i troškove najma dvorana, štandova, tiska te konzumacije (skromnih 315 kuna). Od donacija je sakupio oko 317.000 kuna - 210.000 donirao je Nacionalni forum, 100.000 koalicijski partner HSLS, a 6.995 kuna Đuro Labura.

Savez za Hrvatsku, koji okuplja osam desnih stranaka (HDSSB, Hrvatska zora, HSP, ABH, AHSS, Hrast, Obiteljska stranka, Zavjet za Hrvatsku) potrošio je 107.349 kuna, od donacija prikupio je 362.790 kuna. Na izborima za Europski parlament, 25. svibnja, sudjeluje 25 listi, 18 samostalnih stranačkih i sedam koalicijskih. Koliko se uistinu potrošilo, znat će se kad završe izbori i kad se podnesu završna izvješća.