c S
Dnevne novosti

Članovi stručnih radnih skupina u pismu predsjednici Grabar-Kitarović izražavaju zabrinutost zbog mogućnosti zaustavljanja reforme

28.06.2016 07:40 ZAGREB, 27. lipnja 2016. (Hina) - Članovi stručnih radnih skupina koji su u procesu Cjelovite kurikularne reforme izradili kurikulumske dokumente uputili su pismo predsjednici Republike Kolindi Grabar Kitarović u kojemu izražavaju zabrinutost zbog štete koju bi izazvalo zaustavljanje reforme te predsjednicu pozivaju da pomogne da se procesu kurikularne reforme osigura operativna, normativna i financijska podrška te politička neovisnost. 
"Obraćamo se Vama jer smo prepoznali iskrenu podršku koju ste davali cijelomu procesu, stalno ističući njegovu važnost. Želimo s Vama podijeliti našu zabrinutost o mogućemu nastanku velike štete zbog opstruiranja i zaustavljanja procesa reforme", ističe se u pismu. Članovi stručnih radnih skupina u pismu izražavaju zabrinutost jer "nije jasno kako će izgledati nastavak ovoga iznimno složenoga procesa koji je, sada već razriješena, Ekspertna radna skupina izvrsno i promišljeno organizirala i vodila osiguravajući nam uvjete za vrlo zahtjevan rad". Predsjednicu pozivaju da pomogne da se procesu reforme osiguraju operativna, normativna i financijska podrška te politička neovisnost te da primi njihove predstavnike na razgovor kako bi joj iznijeli svoja iskustva i stajališta. 

"Nakon toliko uloženoga truda i rada Ekspertna radna skupina sigurno ne bi zatražila razrješenje da je imala podršku i uvjete za nastavak procesa. Uvjereni smo da bi oni nastavili raditi na kurikularnoj reformi kada bi se uvjeti u smislu stvarne podrške za to i ostvarili", ističe se. Potpisnici pisma smatraju da će zbog zahtjevnosti i kompleksnosti proces Cjelovite kurikularne reforme, ne nastavi li se uskoro istom dinamikom, biti vrlo teško ponovno pokrenuti. "Time gubimo šansu unaprjeđenja obrazovanja u Hrvatskoj koje je, bez sumnje, u velikom zakašnjenju za europskim sustavima. Nepovoljne posljedice za naše učenike koji žive u 21.stoljeću, a školuju se prema sustavu iz sredine 20. stoljeća, a samim time i za gospodarski razvoj i boljitak naše domovine mogle bi biti nesagledive", smatraju članovi stručnih radnih skupina koji su izradili kurikulumske dokumente nastavnih predmeta, međupredmetnih tema, kurikulumskih područja i okvira za vrednovanje, za učenike s teškoćama, darovite učenike te prijedlog izmjena i dopuna kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje kao i kurikulume za gimnazijsko i strukovno obrazovanje.