"Unatoč lošijoj predsezoni, srpanj je za kampove prošao uspješno s ostvarenih oko 4,45 milijuna noćenja, što je 4 posto više nego u lanjskom srpnju. No, kako je minus do kraja lipnja bio veći od tog porasta, s izvrsnim srpanjskim rezultatima dolazimo do ukupno oko 8,8 milijuna noćenja u kampovima, što je 1 posto manje nego lani", kaže direktor KUH-a Adriano Palman.
Smatra da je na slabiji rezultat kampova u lipnju vjerojatno dijelom utjecalo europsko nogometno prvenstvo te kasniji školski praznici u Europi.Analizirajući ovogodišnje rezultate kampova, Palman ističe da se od početka godine do kraja srpnja zapravo bilježe lijepe brojke koje su, primjerice, 14 posto više nego što je u tim mjesecima ostvareno prije pet godina i čak 21 posto više nego prije deset godina.
"U kampove se tijekom proteklog desetljeća konstantno ulagalo, što je, uz adekvatnu promociju i prirodan položaj, pridonijelo da su u zadnjih deset godina svake godine ostvarivali dobre rezultate i svaku završavali s barem nekoliko postotaka plusa. To je ujedno dokaz da se u kamping sektoru svakako isplati ulagati u kvalitetu i da su gosti spremni platiti i veću cijenu, ako je omjer cijene i kvalitete adekvatan", kaže Palman.
Po cijeni povoljniji, a po kvaliteti hrvatski kampovi vodeći na Mediteranu
Napominjući kako su u Hrvatskoj prosječne dnevne cijene u kampovima još uvijek povoljnije nego u nekim drugim konkurentskim zemljama na Mediteranu, Palman iznosi da je prosječna dnevna cijena obiteljskog kampiranja u hrvatskom kampu ove godine 38,16 eura, dok je primjerice u Italiji to 43,44 eura, a u Španjolskoj 38,80 eura.Ipak, s porastom kvalitete i cijene su u hrvatskim kampovima u odnosu na pet godina ranije porasle za 10 posto, što u KUH-u drže da nije previše jer je dobro pogođen omjer cijene i kvalitete. "Analiza ocjena kampova u cijeloj Europi u kamping vodiču njemačkog auto kluba ADAC dokazuje da su po prosječnoj ocjeni kvalitete hrvatski kampovi prvi na Mediteranu, a drugi u Europi. Ispred Hrvatske su tek kampovi u Nizozemskoj", kaže Palman.
Dodaje da su i ove godine u kampovima najzastupljeniji tradicionalni kampisti - Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Nizozemci i Talijani.
U kampovima 10 do 15 posto od ukupnih ovogodišnjih investicija u turizmu
Govoreći o investicijama u kampovima, predsjednik KUH-a Tihomir Nikolaš ističe da se u kampovima stalno investira, da su mnoge hotelske kompanije-vlasnici kampova, poput Valamara, Jadranke, Maistre, Solarisa, Turisthotela i drugih, tom segmentu zadnjih godina posvetile i veću pažnju, kao i da je sve više malih privatnih kampova u domaćinstvima."Grubo procjenjujući, ove se godine u kampovima investiralo oko 10 do 15 posto od ukupnih ovogodišnjih 676 milijuna eura investicija u turizmu, a trend je da se u kampove investira u gotovo svim krajevima, od Istre do Dalmacije, pa i u unutrašnjosti zemlje.
Investicija bi bilo i više da se konačno razriješi i izmjeni zakonska regulativa oko turističkog zemljišta, za što je aktualni ministar turizma napravio dobre 'korake' s osnivanjem i sastancima radne skupine, no zbog tehničke vlade i novih izbora, to će opet morati pričekati", kaže Nikolaš. Izmjene tog zakona drži bitnim za potpisivanje ugovora o koncesijama, ali i povećanje broja i mjesta u kampovima koja su sada, unatoč prirodnim i investicijskim potencijalima i željama, već dosta ograničena.
Jer, kako kaže, svako novo ulaganje i uređenje u kampovima zapravo smanjuje broj mjesta, s obzirom da svaki bolji kamp sada nudi i tzv. jumbo parcele za velike kampere, ali i uvodi u ponudu dobro opremljene pa i luksuzne mobilne kućice, 'glamping' šatore i druge smještajne jedinice iz rastućeg segmenta tzv. glamuroznog kampinga."Uvođenjem mobilnih kućica, glampinga, bazena, wellnessa, vodenih parkova, eko sustava odvodnje, hortikulturnog uređenja i drugog, kampovi se i u Hrvatskoj, kao i drugdje u svijetu, sve više transformiraju u premium luksuzni smještaj u prirodi, pri čemu treba istaknuti da ni po cijeni, ni po lokacijama, ni po gostima nisu konkurencija obiteljskom smještaju, pa ni hotelima, jer su to različite vrste i turističke potražnje i ponude za koje sve ima ima dovoljno mjesta u Hrvatskoj", poručuje Nikolaš dodajući da je ove godine Hrvatska dobila i prvi kamp s pet zvjezdica, kamp Krk.