c S
Dnevne novosti

Otvorena javna rasprava o novom Zakonu o pomorskom dobru

31.03.2009 16:25 PLITVIČKA JEZERA, 31. ožujka 2009., Dvodnevnu javnu raspravu o novom Zakonu o pomorskom dobru i morskim lukama otvorio je danas u plitvičkom hotelu "Jezero" ministar mora, prometa i infrastrukture, Božidar Kalmeta.
U cilju daljnje decentralizacije prava i obveza upravljanja pomorskim dobrom, predlažemo novi model upravljanja lokalnim lukama otvorenim za javni promet kako bi lokalne zajednice same određivale sadržaje na svojim rivama, ali i preuzele odgovornost za stanje na njima, istaknuo je ministar Kalmeta.

U javnoj raspravi sudjeluje stotinjak predstavnika jadranskih županija, gradova i općina, lučkih uprava, lučkih kapetanija, resornih ministarstava te pomorskih institucija i udruga.

Prvi dan javne rasprave posvećen je problematici pomorskog dobra - novom sustavu upravljanja, određivanju granica i statusa nasipa, sustavu koncesija te pretvorbi na pomorsko dobru, a sutra će se raspravljati o morskim lukama - o lučkom sustavu te sustavima luka otvorenih za javni promet i luka javne namjene.

Ističući značaj pomorskog dobra ministar je naglasio da novi zakon treba još bolje zaštititi taj najvredniji resurs koji Hrvatska ima jer smo, kazao je, gotovo svakodnevno suočeni s devastacijom jadranske obale i otoka. Pomorsko dobro i dalje će ostati opće dobro i na njemu neće biti moguće stjecati vlasništvo ni druga stvarna prava.

S obzirom da je granica pomorskog dobra dosad utvrđena na tek 700 km obale, što je svega 11 posto, novim zakonom predviđeno je ubrzanje toga postupka, rekao je Kalmeta. Predviđa se i olakšavanje procedure za dodjelu koncesija za gospodarsko korištenje pomorskog dobra te rješavanje pitanja iz vremena pretvorbe i privatizacije, kazao je i pozvao predstavnike Državnog odvjetništva i Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva da sudjeluju u raspravi.

Kalmeta je rekao da se razmišlja o ukidanju županijskih lučkih uprava, a lukama bi upravljali gradovi i općine. Također, umjesto županija, koncesije na pomorsko dobro do 20 godina s pravom gradnje davala bi gradska vijeća velikih gradova na svom području. Predstavnička tijela gradova i općina davala bi koncesije do 10 godina bez prava gradnje, rekao je.

Kako bi se omogućilo privlačenje novih investicija u lučki sustav, državni tajnik za more Branko Bačić predložio je da se koncesionarima omogući pravo vlasništva nad objektima suprastrukture za vrijeme trajanja koncesije. Također, smatra da bi se ubrzanjem donošenja prostorno-planske dokumentacije omogućila nova ulaganja u luke, a time i gospodarski razvoj.