c S
Dnevne novosti

Konferencija o usavršavanju u školskom menagementu

03.06.2009 08:23 ZAGREB, 2. lipnja 2009.(Hina), Nakon dvogodišnjeg međunarodnog projekta "Usavršavanje u školskom managementu", danas je u Matici hrvatskoj održana završna konferencija na kojoj je predstavljen taj projekt edukacije ravnatelja, prilikom čega su dodijeljena 24 certifikata polaznicima koji su stekli kompetencije nužne za usavršavanje i osposobljavanje ravnatelja.
Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje (AOO) Vinko Filipović podsjetio je da je Agencija u suradnji s nizozemskom školom za školski management 2007. organizirala dvogodišnji seminar za ravnatelje predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola a s ciljem profesionalizacije ravnateljskog posla kroz program usavršavanja ravnatelja i budućih ravnatelja.

Program su završila prva 24 trenera (20 ravnatelja i četiri viša savjetnika AOO) koji su stekli kompetencije za primjenu tog programa, kazao je Filipović izrazivši uvjerenje da će taj projekt poboljšati funkcioniranje školskoga sustava.

Predsjednik Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola Nikica Mihaljević pozdravio je program koji je potreban ravnateljima u svakodnevnom radu, podsjetivši kako je Udruga bila nezadovoljna položajem ravnatelja i nebrigom za njihovo daljnje osposobljavanje.

Koordinator projekta Oleg Đaković kazao je kako su polaznici programa u dvogodišnjem radu prošli 220 sati obuke koja se bavila strateškim upravljanjem školom, organizacijom škole, kulturom škole, financiranjem upravljanja, komunikacijskim tehnikama i dr. Dobili smo 24 kompetentna instruktora koji će ove jeseni krenuti u implementaciju programa, rekao je Đaković.

Nizozemski koordinator projekta Petre Karstanje pozdravio je nakanu da Hrvatska uvede certifikat za ravnatelje, što ju stavlja ispred mnogih zemalja EU koje nemaju tu obavezu. Hrvatska Vlada je shvatila da je vodstvo škola zapravo zanimanje za koje morate biti educirani, rekao je Karstanje.

Govoreći o položaju škole danas, rekao je da škola nije samo mjesto poučavanja, već ustanova gdje se donose nova znanja i ideje. Stoga, kazao je, potreban je i novi tip ravnatelja, osoba s vizijom koja takvo poticajno okruženje stvara. Drži i da se upravljanje školom danas također mijenja i ne znači više davanje naredbi i očekivanje da se one izvrše već stvaranje kod ljudi volje i želje da nešto poduzmu.