c S
Dnevne novosti

U Hrvatskoj ne postoji ekološki osviještena prometna politika

16.07.2009 08:10 ZAGREB, 15. srpnja 2009.(Hina), Ozbiljnija smanjenja onečišćenja i strože ekološke standarde Hrvatska može postići jedino napuštanjem tehnologije automobilskih motora s unutrašnjim izgaranjem i njihovom zamjenom za hibridne motore te kasnije potpuno električne motore, rečeno je na današnjoj javnoj tribini "Promet i zaštita okoliša u Hrvatskoj" u organizaciji Savjeta za zaštitu okoliša SDP-a.
Govorili su profesor s Fakulteta strojarstva i brodogradnje Neven Duić, stručni savjetnik Kluba SDP-a Petar Kurečić, stručnjak za biogoriva Denis Ivanov i Bernard Ivčić iz Zelene akcije. Naglasivši da se smanjenje emisije CO" može postići jedino napuštanjem stare tehnologije automobilskih motora, Neven Duić rekao je da na strože standarde obvezuje i sama EU.

Naplatom ulaska vozila u centre gradova također se može bitno utjecati na smanjenje emisije štetnih plinova, dodao je. Ivanov smatra da se smanjenje emisije CO2 može postići i povećanjem korištenja biogoriva, ali i dodao kako je to smanjenje u Hrvatskoj ograničenog karaktera zbog manjkavog Zakona o biogorivima.

Kurečić je upozorio da u Hrvatskoj nema politike poticanja kupnje hibridnih vozila i vozila na plin, dok u većini država EU, i drugim razvijenim europskim državama, postoje razni poticaji. U Hrvatskoj najjeftinije hibridno vozilo košta gotovo 30 tisuća eura, pa ih se proda svega nekoliko desetaka godišnje, naveo je. Upozorio je i kako se ne potiče ni vožnja na plin već se plin prodaje po sve višim cijenama (poskupljenje cijene 30 posto u posljednjih godinu i pol).

Iluzorno je očekivati promjene na bolje, smatra i dodaje kako ti primjeri pokazuju da je državi daleko važnije kratkoročno pokušati napuniti proračun, nego potaknuti razvoj novih, "zelenih" tehnologija i dobrim primjerima podizati ekološku svijest stanovništva, te tako dugoročno profitirati, i u financijskom i u ekološkom smislu.

Ivčić naglašava da Zagreb ima više javnih garaža prema broju stanovnika od Beča, te se založio za njihovu izgradnju na rubnim dijelovima grada, te poticanje korištenja javnog prevoza.