c S
Dnevne novosti

Potpisan ugovor za pružnu dionicu Križevci - Koprivnica - državna granica vrijedan 2,4 mlrd kuna

13.03.2020 07:10 ZAGREB, 12. ožujka 2020. (Hina), HŽ Infrastruktura i turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret u četvrtak su u Vladi potpisali ugovor za izvođenje radova na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, vrijednosti 2,42 milijarde kuna.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i predstavnik uprave tvrtke Cengiz Muhammet Cengiz, a svečanosti su nazočili i predsjednik Vlade Andrej Plenković i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Projekt je sufinanciran europskim sredstvima, konkretno Instrumentom Europske unije za povezivanje Europe (CEF). Predviđeno trajanje radova je 42 mjeseca.

Započet će u travnju, a završetak se očekuje u listopadu 2023. godine.Projektom će se dobiti 42,6 kilometara moderne dvokolosječne pruge, a uključuje i rekonstrukciju devet kolodvora i stajališta, sedam mostova, dva vijadukta, 21 podvožnjaka i nadvožnjaka. Izgradit će se 25 kilometara zidova za zaštitu od buke, modernizirat će se šest željezničko-cestovnih prijelaza, a njih 11 će se denivelirati.

Projekt će s provoditi na hrvatskom dijelu Mediteranskog koridora, na kojem se provode i brojne druge aktivnosti kao što je projekt Dugo Selo-Križevci, a tu je između ostalih i dionica Hrvatski Leskovac - Karlovac, za koju će idući mjesec biti objavljen natječaj za izvođača radova. Vrijednost tog projekta je 3,5 milijardi kuna.

Hrvatski dio Mediteranskog koridora se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba do Rijeke, a kako poručuje Kršić, realizacijom svih aktivnosti, osim što ćemo imati modernu željezničku infrastrukturu u rangu europske, doprinijet će se i daljnjem razvoju Luke Rijeka, kao i rastu hrvatskog gospodarstva u cjelini.

Predsjednik Vlade Plenković istaknuo je da je riječ o strateškom projektu, a s obzirom da se radi o 42 kilometra pruge i 42 mjeseca planiranih radova, to znači kilometar pruge mjesečno, što ocjenjuje ambicioznim rokom, no koji se može realizirati.Izrazio je zadovoljstvo jer je projekt sufinanciran s 1,8 milijardi kuna bespovratnih europskih sredstava, što navodi kao još jedan dokaz važnosti članstva u EU za izgradnju prometne infrastrukture.

Osim što spaja Rijeku s Mađarskom, ocjenjuje da ovaj projekt znači i ogroman razvojni trenutak za Koprivničko-križevačku županiju, a vjeruje da će se to jako dobro osjetiti i na tamošnjem gospodarstvu.Istaknuo je da će desetljeće pred nama biti obilježeno modernizacijom željezničke infrastrukture, a kaže da se slobodno može reći da je taj prometni sektor bio zanemaren.

Podsjetio je na nedavno puštanje u promet pruge Gradec - Sveti Ivan Žabno, što je prvih 12 kilometara nove željezničke pruge zadnje 52 godine.Ministar Butković je kazao da se u željeznicu ulaže više no ikad, a ističe da je projekt za koji je danas potpisan ugovor trenutno po vrijednosti najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, s obzirom da mu, kada se uračuna PDV, vrijednost premašuje tri milijarde kuna.

Napominje da HŽ Infrastruktura u trenutno provodi projekte vrijednosti veće od 1,5 milijarde eura, što je Hrvatskoj nakon gradnje autocestovne infrastrukture prijeko potrebno. I Butković je apostrofirao važnost Luke Rijeka, podsjetivši da su prije nekoliko dana otvorene i ponude za Zagrebačku obalu, a da su pristigle ponude sedam puta veće vrijednosti koncesijske naknade no što je to bilo predviđeno.

Ocjenjuje da te ponude ne bi bile tako dobre da nema projekata na Mediteranskom koridoru, kao i projekata koje HŽ Infrastruktura provodi u samoj luci, što uključuje i kontejnerski terminal Brajdicu.