c S
Dnevne novosti

GONG i TIH: Bandić na oglašivanje potrošio više nego je prijavio donacija

08.01.2010 07:50 ZAGREB, 7. siječnja 2010.(Hina) Neovisni kandidat Milan Bandić od 19. studenog do 3. siječnja, po procjeni GONG-a i TIH-a, za oglašivanje na nacionalnim televizijama i u tisku potrošio je 9,589.000 kuna, a Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) prijavio je da je u istom razdoblju dobio 6,986 milijuna kuna donacija.
Kandidat SDP-a Ivo Josipović u istom razdoblju je, pokazala je praćena potrošnja, potrošio na oglašivanje 3,937.000 kuna, a DIP-u je prijavio 4,753.000 kuna donacija, objavili su danas GONG i TIH na konferenciji za novinare.

Troškove oglašivanja na nacionalnim televizijama i u tisku za udruge GONG i TIH analizirala je agencija MEDIApuls koja je troškove računala po cjenicima u medijima koji su jednaki za sve kandidate, s uključenim redovitim popustima.

U troškove oglašivanja nisu uračunati plakati, radijske postaje, lokalne televizije, internet i oglašivanje u BiH. U potrošnju nisu uključeni ni ostali izdatci poput uredskih troškova, organiziranja skupova, putnih troškova, troškova volontera. Ti troškovi, po procjeni GONG-a i TIH-a, sudjeluju s najmanje 50 posto u ukupnim troškovima kampanje. To, znači, procjenjuju udruge, da je ukupna vrijednost kampanje dvostruko viša od troška za oglašivanje.

Predsjednica GONG-a Sandra Pernar rekla je da ne žele prejudicirati je li neki kandidat potrošio više ili manje na kampanju nego je prijavio donacija te da će konačna izvješća koja kandidati trebaju predati najkasnije dva tjedna nakon izbora pokazati postoje li razlike. Ako postoji drazlika, treba se zapitati imamo li mađioničara jer sve to treba platiti, rekao je predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović. No, dodao je, to se za sada ne može znati jer kampanja traje i još se može prikupljati novac.

Praćenja su pokazala da je Bandić podjednako trošio novac na oglašivanje u novinama i na televiziji, a Josipović je više trošio za televizijsko oglašivanje, a manje na dnevne novine. Također se vidi da su Bandićevi televizijski spotovi ukupno trajali 3,17, a Josipovićevi 2,37 sati. Glede financiranja kampanje udruge su kao najgori primjer izdvojile dijeljenje gotovine biračima prije izbora.

Loši primjeri su navođenje anonimnih donatora bez uplate u državni proračun, primljene donacije od stranaca, što je zakonom zabranjeno, navođenje političkih stranaka kao donatora i nedovoljno detaljna izvješća o primljenu novcu. Udruge su pozvale kandidate da u konačnom izvješću navedu prihode i rashode kampanje te da osim donacija u stvarnu novcu navedu i darovane usluge i dobra.

Vjerujemo da poštena vlast nije moguća bez poštenih izbora, a da bi izbori bili pošteni, finaciranje kampanje treba biti transparentno, zaključio je predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović.