c S
Dnevne novosti

HZZO: Upravno vijeće prihvatilo ugovor o etičkom oglašavanju lijekova

16.04.2010 07:19 ZAGREB, 15. travnja 2010.(Hina), Farmaceutske tvrtke koje s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje (HZZO) do početka svibnja sklope Ugovor o etičkom oglašavanju lijekova morat će zavodu uplatiti tri posto od prošlogodišnjeg prometa lijekovima, odnosno novac koji troše na marketing i promociju lijekova, a on će biti usmjeren u posebni fond za edukacije liječnika, odlučilo je  Upravno vijeće HZZO-a.
Novac bi se, počevši od lipnja, uplaćivao kvartalno u posebni fond. Na kraju kvartala "prebijao" bi se s iznosom koji su farmaceuti u tom razdoblju potrošili na marketing, sponozorstva i stručne skupove, pa bi im eventualni višak novca bio vraćen, pojašnjeno je na konferenciji za novinare. Za to vrijeme HZZO će kontrolirati koliko je, u koju svrhu i na koga farmaceutska tvrtka trošila novac te kažnjavati moguće zlouporabe odnosno uvjetovanje propisivanja nekog lijeka.

Potpis na ugovor ujedno će biti uvjet za uvrštavanje pojedinog lijeka na listu lijekova HZZO-a jer će, kako je pojasnio direktor zavoda Tihomir Stizrep, prilikom uvrštavanja lijeka na listu farmaceutska tvrtka morati priložiti potpisani ugovor. Upitan nije li to ucjena, Strizrep je odgovorio kako je vrijeme da se stvari dovedu u red.

"Vi to možete nazivati kako želite, ali farmaceutska industrija je godinama u marketingu radila što je htjela i vrijeme je da se te stvari stave u red". Neistinitima je ocijenio tvrdnje farmaceuta da im se ugovorom uvodi novi namet i nepotrebno administriranje, već kaže da je cilj transparentnost poslovanja kako bi zavod, koji godišnje plaća skoro pet milijardi kuna na lijekove, dobio uvid u to što se radi. "Toga dosad nije bilo jer je uvrštavanjem lijekova na listu završavao poslovni odnos između zavoda i kompanije", rekao je direktor HZZO-a.

Predsjednik vijeća Dražen Jurković objasnio je da se ugovorom želi regulirati dosad neregulirano područje u promociji lijekova kojoj ponekad nije bio cilj dobrobit pacijenata već komercijalni učinak. Upitani smatraju li opravdanima postupke pojedinih liječnika u primarnoj zaštiti, koji za naručivanje pacijenata uvode telefonski broj 060, čiji se impulsi dodatno plaćaju, čelnici HZZO-a su odgovorili da takav postupak nije moralan, ali zasad nemaju zakonskih mogućnosti da to spriječe. Ipak, Jurković je najavio da će svakako nešto učiniti kako bi se to zaustavilo.