c S
Dnevne novosti

Predstavljen Nacionalni okvirni kurikulum

31.07.2010 07:03 ZAGREB, 30. srpnja 2010. Nacionalni okvirni kurikulum (NOK), temeljni dokument za odgoj i obrazovanje na predškolskoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini, predstavljen je u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ).
To je najiščekivaniji i najpotrebniji dokument za odgojno-obrazovni sustav u Hrvatskoj od njezine neovisnosti, rekao je Radovan Fuchs, ministar znanosti, obrazovanja i športa na konferenciji za novinare.

Od prvog prijedloga u studenom 2008. do danas to je jedini dokument u obrazovanju koji je prošao usuglašivanje golema broja sudionika, od odgojitelja, nastavnika, ravnatelja i učenika do lokalne zajednice, medija, političkih stranka, i tako postao presedan društvenog konsenzusa, istaknuo je. Po njegovim riječima, u 205 javnih rasprava, 1200 javnih očitovanja, u saborskoj proceduri, prihvaćane su korisne primjedbe i prijedlozi, a dokument je usklađen i sa svim europskim normama.

NOK je nastavak pozitivnih promjena, među kojima je, ustvrdio je Fuchs, uspješno provedena državna matura pokazala kako sustav obrazovanja može biti bolji, bez nepravilnosti i nelegalnosti pri upisima. Kao jednu od temeljnih kompetencija NOK-a državna tajnica Dijana Vican istaknula je poduzetničko učenje, naglasivši da su MZOŠ i Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva nedavno objavili Strategiju za poduzetničko učenje, koje je važno za razvoj i napredak države. Rekla je da se NOK može primijenjivati od početka ove školske godine, kao okvir za izradu školskih kurikuluma koji će se objavljivati na internetu.

Škole su dosad svoje godišnje planove i programe zadržavale za sebe, a sada će se vidjeti kako one rade puno više nego što znamo, dodala je. S Domovinskim ratom oprostili smo se od dotadašnjih vrijednosti, a NOK kao glavne vrijednosti promiče znanje, solidarnost, identitet i odgovornost, naglasila je Vican. NOK će sustav uskladiti s potrebama djece koja su različita po predznanjima, predispozicijama i sposobnostima.

Umjesto krutih nastavnih programa učiteljima daje dodatnu slobodu te određuje optimalnu opterećenost djeteta u školi i kod kuće. Među ostalim, njime se uređuje sustav odgoja za djecu s posebnim potrebama, izrada udžbeničkih standarda i programa sustavnog usavršavanja učitelja, nastavnika, ravnatelja te licenciranje.