Najviše poziva, 378.008, lani je preusmjereno službi za hitnu medicinsku pomoć, dok je policiji preusmjereno 245.721, a vatrogascima 89.131 poziv. "Broj 112 u Hrvatskoj funkcionira od 2005. i građani ga sve više prepoznaju kao službu pomoći premda im je ostavljena mogućnost zvanja i na brojeve 92, 93 i 94 jer u situaciji kad su ljudi pod stresom, obično zovu otprije poznate brojeve", kazao je Zelić napominjući kako integriranje brojeva hitnih službi u 112 po županijama "ide polako, ali sigurno".
Također je najavio da će do kraja godine gluhim osobama biti omogućeno da koriste broj 112 putem poruke na mobitelu. Centar 112 uključit će se i u EU pilot-projekt tzv. e-poziva koji se aktivira ručno iz vozila pritiskom tipke ili automatski preko aktiviranja senzora u vozilu nakon sudara. U tom projektu Hrvatska sudjeluje kao jedina nečlanica EU, zajedno Njemačkom, Italijom, Švedskom, Finskom, Grčkom, Češkom, Rumunjskom i Nizozemskom.
Činjenicu da građani sve više koriste broj 112, na koji najviše poziva stiže tijekom ljetnih mjeseci, potkrijepio je podatkom da je 2009., od ukupno 16.000 vatrogasnih događaja, dvije trećine ušlo u sustav preko poziva 112. Zahvaljujući povezanosti s Centrom 112, 17 timova hitne medicinske pomoći dežurnih na autocesti, od lipnja do rujna, "hitna" je ove godine stizala na mjesto nesreće za 13 minuta, dok je sat vremena bilo potrebno vojnim helikopterima od hitnog poziva do slijetanja u bolnicu. Lani je na taj način prevezeno 328 pacijenata, 2008. njih 370, a 2007. je helikopterom prevezeno 363 ljudi, uglavnom sa otoka.
Ove godine, procjenjuje Zelić, bit će nešto više akcija traganja i spašavanja na kopnu i moru od lani kad je bilo 217 takvih akcija i kad su u 1933 slučaja trebali locirati pozivatelja. Zanimljivo je, naveo je, da su imali i slučajeva kad su ljudi tražili pomoć na 112 ako su kući naši veliku zmiju ili im je u sobu ušao roj stršljenova. Naglašavajući kako je usluga na poziv 112 besplatna, Zelić je ocijenio da je to veći dobitak nego gubitak za imidž Hrvatske kao turističke i sigurne zemlje. Upravo zbog poziva stranih turista, kojih je lani prema broju 112 bilo više od 8000, uvedena je i mogućnost usluge na stranim jezicima pa je tako najviše poziva, tisuću i više, bilo upućeno na talijanskom, njemačkom, engleskom i slovenskom, dok je poziva na češkom, slovačkom i mađarskom bilo znatno manje, par stotina.
Najavio je da će slijedeće godine uvesti i ruski jezik. Pavao Britvić iz službe za Sustav 112, ocijenio je kako su naši operateri, nakon što prođu posebne edukacije kako bi, bili dobri komunikatori i psiholozi, u samom europskom vrhu po odzivu javljanja jer se u gotovo 80 posto slučajeva na pozive javljaju u roku od 10 sekundi (do pet sekundi u 54 posto slučajeva, a do 10 sekundi u 24 posto slučajeva). Riječ je o tome da se u svom radu operateri prvenstveno koriste računalima i dovoljan im je samo klik mišem da reagiraju bez "ručnog" biranja telefonskog broja, naveo je.
U DUZS napominju da se broj zlonamjernih poziva od 50 posto prema broju 112, od uspostave broja, kada su građani zvali zbog interesa, smanjio na 1,9 posto što znači da ne ometa rad ljudi u Centru. Razlog tome je, kako navode, edukacija djece i građana odnosno podizanje svijesti da bi zbog njihovog poziva nekom moga biti ugrožen život ili neće dobiti pomoć na vrijeme, a smanjenju zlonamjernih poziva pridonijela je i mjera privremenog isključivanja broja na sedam ili 30 dana te potpuno isključenje broja iz mreže.