c S
Dnevne novosti

Vlada: mogućnost izvanrednog otkaza u državnoj službi

25.02.2011 07:22 ZAGREB, 24. veljače 2011. Hina, Hrvatska je Vlada u četvrtak  predložila izmjene Zakona o državnim službenicima kojima se uvodi mogućnost izvanrednog otkaza za državne službenike, a Saboru je uputila i prijedlog zakona o registru zaposlenih u javnom sektoru.

Izmjenama Zakona o državnim službenicima, po riječima ministra uprave Davorina Mlakara, ponovno se nakon 15 godina uvodi mogućnost izvanrednog otkaza. Takav bi otkaz državni službenik mogao dobiti nakon što ga se dva puta u pisanom obliku upozori da svoj posao nije obavio kvalitetno, na vrijeme i u skladu s pravilima. Ako on i dalje ne popravi svoj način rada, onda mu se može izdati rješenje o prestanku službe, na koje se službenik može žaliti.

Izmjenama su pooštrene i odredbe o mogućnosti otkaza zbog negativne ocjene i umjesto dosadašnje dvije godine sada se takav otkaz može dati nakon negativne ocjene za jednu godinu. Po dosadašnjim odredbama trebalo je i dvije i pol, tri godine da se na temelju negativne ocjene da otkaz. Ocjenjivanje je uvedeno 2005., a od tada do danas nitko zbog toga nije ostao bez državne službe, kazao je Mlakar. "To je očito bila mjera koja nije dala nikakav rezultat", rekao je Mlakar.

Napominjući kako trenutne odredbe onemogućuju da se protiv sindikalnog povjerenika vodi stegovni postupak zbog propusta u službi, Mlakar je kazao da se i izmjenama povjerenika u sindikalnom djelovanju ne dira, ali su drugo povrede same službe. U njegovoj sindikalnoj djelatnosti ga nitko ne dira, ali to ne znači da on ne može ukrasti televizor ili zapaliti zgradu i za to odgovarati, objašnjava. Izmjenama se omogućava i "outsourcing" pomoćno-tehničkih poslova, što se u obrazloženju objašnjava i poteškoćama u obavljanju tih poslova zbog problema bolovanja, godišnjih odmora i slično.

Vlada je sa sjednice Saboru uputila prijedlog zakona o registru zaposlenih u javnom sektoru. Registar će voditi Ministarstvo uprave u suradnji s Financijskom agencijom, trebao bi zaživjeti od 31. ožujka i obuhvatio bi između 230 i 240 tisuća službenika, namještenika, ističe Mlakar. Uspostava registra koštat će proračun deset milijuna kuna.

Suglasnost Vlade dobio je prijedlog Upravnog odbora Fonda hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji o raspodjeli dobiti Fonda iz 2009. i 2010. Fond je u 2010. ostvario dobit od 215,8 milijuna kuna, imovina na krajem prošle godine bila nešto iznad dvije milijarde kuna, a vrijednost pojedinačnog udjela dosegnula je razinu od 800 kuna. Od te dobiti, kaže ministar branitelja Tomislav Ivić, trećina će, gotovo 72 milijuna kuna, biti isplaćena članovima Fonda u obliku dividendi, trećina za socijalne i humanitarne mjere, a trećina će biti reinvestirana u imovinu Fonda.

Isti su omjeri predviđeni i kod raspodjele 247 milijuna kuna dobiti Fonda iz 2009. godine. Tako će uskoro hrvatskim braniteljima iz dobiti Fonda biti isplaćeno ukupno 154 milijuna kuna, kazao je Ivić. Dodaje i da je za stipendiranje djece branitelja u ovoj školskoj godini osigurano 64 milijuna kuna i bit će dodijeljeno oko 10.500 stipendija, a do sada je ukupno dodijeljeno više od 41 tisuća stipendija. "To je pokazatelj da smo napravili dobar posao", kazala je premijerka Jadranka Kosor nazivajući Fond "mamom i tatom za stipendiranje".