c S
Dnevne novosti

Imidž Hrvatske jednako važan kao i pristupni pregovori

04.05.2011 07:12 ZAGREB, 3. svibnja 2011.(Hina), Međunarodna komunikacija i vanjska slika Hrvatske, u procesu pristupanja EU-u gotovo su jednako važni za hrvatsku diplomaciju kao i sami pristupni pregovori, ocijenjeno je u utorak u Zagrebu na okruglom stolu "Javna diplomacija, nacionalni branding i imidž".
Hrvatski i strani diplomati te međunarodni i domaćni stručnjaci razgovarali su o ulozi javne diplomacije i brandiranju Hrvatske na skupu u Ilirskoj dvorani HAZU-a koji je organizirala Diplomatska akademija MVPEI-a u suradnji s njemačkom zakladom Hans Seidel.

Hrvatska nije poznata samo po svojoj dijaspori, nego i po razboritim diplomatskim koracima, a značaj zemlje ne mora biti razmjeran njezinoj veličini, rekao je njemački veleposlanik u Hrvatskoj Bernd Fischer.

Kao primjer naveo je Monako, kneževinu sa 60.000 stanovnika čija važnost nadmašuje veličinu te istaknuo da je Hrvatska, zemlja s 4,5 milijun statanovnika, uspjela postati nestalna članica Vijeća sigurnosti UN-a što govori da ima brojne prijatelje u svijetu od čega će profitirati i EU kada Hrvatska postane 28. članicom.

Mi želimo biti nacija koja je duboki emotivni prijatelj Hrvatske, kazao je Fischer govoreći o imidžu Njemačke u Hrvatskoj. Dodao je da mostove između dvije zemlje predstavlja oko 300.000 Hrvata koji rade u Njemačkoj i 1,6 milijun njemačkih turista koji posjećuju hrvatsku obalu.

Državni tajnik u MVPEI-u Andrej Plenković rekao je da su međunarodnom pozicioniranju Hrvatske u proteklih 20 godina pridonijeli ne samo diplomati u 70 hrvatskih inozemnih predstavništava, nego i sportaši te turistička promidžba.

Ocijenio je da će, zbog procesa ratifikacije hrvatskog pristupnog ugovora s EU-om, biti važno postići dobru sliku zemlje među parlamentarcima zemlja članica Unije, kakva je među građanima tih zemalja.

Prema Plenkoviću, ulazak Hrvatske u Uniju podupire više od 70 posto stanovnika Mađarske, Slovačke, Švedske.

Državni tajnik je najavio da će idućih tjedana krenuti snažna medijska kampanja o Uniji namijenjena domaćoj javnosti koja je u travnju, prije haaških presuda hrvatskim generalima s 59 posto bila "za" ulazak u Uniju.