Poštovane kolegice i kolege,
s obzirom na nove mjere koje je Vlada donijela za pomoć gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa u vidu potpore za očuvanje radnih mjesta u sektorima pogođenim koronavirusom, a kojima smo obuhvaćeni i mi, u želji da nekome ne promakne, a imao bi uvjete za dobivanje navedene potpore, dostavljamo Vam kratki vodič, što treba napraviti za ostvarenje prava na potporu:
Upućujemo Vas da na stranicama Hrvatskog zavoda za zapošljavanje ( www.hzz.hr ) možete pribaviti sve bitne informacije oko potpora za očuvanje radnih mjesta (za ožujak 3.250,00 kn po radniku, za travanj i svibanj 4.000,00 kn po radniku), preuzeti dokumentaciju koju je potrebno priložiti zahtjevu te podnijeti on-line prijavu radi ostvarivanja prava na očuvanje radnih mjesta. Prijava za mjeru dostupna je na linku: https://mjera-orm.hzz.hr/predaja-zahtjeva/
Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje ciljane skupne poslodavaca (poslodavci iz prihvatljivih sektora i poslodavaca) su i:
Kao poslodavci koji mogu dokazati utjecaj posebnih okolnosti smatraju se poslodavci koji mogu dokazati jedan od slijedećih razloga razloga (potrebno je dokazati jedan od razloga, nema kumulacije razloga):
Poslodavci iz prihvatljivih sektora i poslodavaca trebaju:
U nastavku dostavljamo primjer opisa razloga - pada prometa za odvjetničku djelatnost koji se može navesti u zahtjevu:
„Razlozi za dodjelu potpore su negativne posljedice epidemije koronavirusa COVID-19 kao i dijelom posljedica razornog potresa koji je pogodio šire područje grada Zagreba dana 22.03.2020. godine. Trenutačna organizacija i funkcioniranje sudova odnosno nemogućnost pristupa sudovima te ostale mjere poduzete radi ograničenja kretanja izazvale su kao izravne posljedice (zatvaranje odvjetničkog ureda) nemogućnost održavanja sastanaka i primanja stranaka, nemogućnost naplate potraživanja od stranaka, nemogućnost preuzimanja sudskih i drugih pismena, nemogućnost poduzimanja procesnih radnji, nemogućnost pristupa na sudska ročišta, nemogućnost provedbe ovršnih postupaka (a posebno provedbe ovrhe na nekretninama radi iseljenja i ispražnjenja iste), a o čemu ovisi moje uredno obavljanje odvjetničke službe kao izvor prihoda.
Također, odvjetnički ured je dio prihoda ostvarivao na temelju ugovora o zastupanju s većim strankama prema određenom broju radnih sati na mjesečnoj bazi, odnosno paušalno, koji se u ovakvom izvanrednom stanju neće moći naplaćivati na navedeni način.
Odvjetnički ured je u cijelosti prilagodio način rada novonastaloj situaciji na način da se pristupilo elektroničkoj komunikaciji i razmjeni podataka, međutim trenutačno je opseg posla toliko drastično smanjen, kao i posljedično visina prihoda, da svi postojeći poslovi stagniraju. Odvjetnički ured zapošljava ……. odvjetnička vježbenika (zaposlenika) koji su suočeni s mogućnošću gubitka radnih mjesta zbog nemogućnosti osiguranja sredstava za njihove plaće kao i ostale obveze odvjetničkog ureda. Izvjesno je da mi je radi očuvanja radnih mjesta zaposlenika jedina mogućnost pomoći sufinanciranje plaća zaposlenika, s obzirom da navedene posljedice dovode u pitanje egzistenciju odvjetničkog ureda."
U zahtjevu je potrebno navesti i poduzete aktivnosti za očuvanje radnih mjesta. U nastavku dostavljamo primjer obrazloženja poduzetih aktivnosti:
„Troškovi odvjetničkog ureda svedeni su na minimum te je podnesen zahtjev za odgodu plaćanja poreznih obveza uslijed posebnih okolnosti uzrokovanih virusom COVID-19. Svim zaposlenicima odvjetničkog ureda omogućena je elektronička komunikacija i razmjena podataka odnosno omogućen im je rad od kuće do daljnjeg te su svi zaposlenici još uvijek u radnom odnosu."
Poslodavci koji imaju teškoća u poslovanju zbog posebnih okolnosti moraju uz zahtjev dostaviti:
Odvjetnici u prilogu zahtjeva mogu dostaviti odluke sudova o odgodi / neodržavanju ročišta.
Vezano za obrazloženje pada prihoda poslodavci su dužni dostaviti tabličnu usporedbu prihoda do kraja mjeseca u kojem je podnesen zahtjev sa istim mjesecom prethodne godine, uz projekciju prihoda u narednom razdoblju za tri mjeseca s usporedbom istog razdoblja prethodne godine. Prihvatljiv je pad veći od 20%. Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci dostavlja tabličnu usporedbu prihoda do kraja mjeseca u kojem je podnesen zahtjev s prethodnim mjesecom prije podnošenja zahtjeva (primer ožujak 2020. – veljača 2020.)
U nastavku dostavljamo dodatne upute za prijavu za mjeru. Postupak u koracima je sljedeći:
Rokovi za podnošenje zahtjeva su slijedeći:
Zaključno, ukazujemo da je na sjednici Vlade održanoj 2. veljače 2020. usvojen zaključak o drugoj skupni mjera za pomoć gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa temeljem kojeg će se provesti i slijedeće mjere:
U prilogu dostavljamo obrasce dokumentacije za ostvarivanje potpore za očuvanje radnih mjesta u sektorima pogođenim koronavirusom.
U nadi da će Vam gore navedeno biti od pomoći srdačno Vas pozdravljam,
Maša Gluhinić
Predsjednica OZ Zagreb
Dokumenti:
Pregled prihoda 2019
Dokumentacija za potporu
Izvor: http://www.hok-cba.hr/hr/kako-ostvariti-potpore-za-ocuvanje-radnih-mjesta