c S
Dnevne novosti

Financijska policija u brodogradilištima

05.10.2009 08:15 ZAGREB, 3. listopada 2009.(Hina) Financijska policija je 'ušla' u brodogradilišta, osim u pulski Uljanik, zbog pregleda poslovnih knjiga, potvrdili su iz više brodogradilišta.
Tako se iz Brodotrogira i Brodosplita saznaje da je financijska policija obavila pregled financijske dokumentacije u tim brodogradilištima. Financijska policija je došla u Brodotrogir, tražili su poslovne knjige i dokumente u vezi trošenja proračunskih sredstava, kazali su iz tog brodogradilišta. Dužnosnici Brodosplita također su potvrdili da je financijska policija obavila pregled financijske dokumentacije tog brodogradilišta.

Financijski su policajci nekoliko sati proveli i u riječkom "3. maju". Po pisanju medija povod 'ulaska' financijske policije u brodogradilišta su primjedbe potencijalnih kupaca zbog bitno dugačijih podataka o visini dugovanja brodogradilišta od onih koji su bili u natječajnoj dokumentaciji za privatizaciju škverova. Premda su otkupljene 34 ponudbene dokumentacije na natječaj za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u državnom vlasništvu u Hrvatskom fondu za privatizaciju u ponedjeljak su otvorene samo dvije pristigle ponude (za Brodotrogir i splitsko Brodogradilište Specijalnih objekata). Izostale su ponude onih koji su se ranije spominjali kao najozbiljniji ponuđači.

U pripremi drugog kruga privatizacije, kako se saznaje, od uprava brodogradilišta je zatraženo da ažuriraju podatke o nepodmirenim obvezama. Da će se ažuruirati podaci o dugovanjima brodogradilišta rekao je i potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Damir Polančec gostujući u ponedjeljak HTV-ovoj emisiji Otvoreno. Tada je najavio da bi novi natječaj za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta mogao biti pripremljen u sljedeća dva do tri tjedna te da bi uvjeti mogli biti liberalniji za ponuđače.

"Potencijalne kupce najviše odbijaju obveze koje moraju preuzeti prema dobavljačima, radnicima i sudskim sporovima. Možda se tu mora tražiti rješenje za dodatno liberalnije uvjete natječaja", kazao je. Ocijenio je da ishod natječaja samo govori o problemima u kojima se nalazi hrvatska brodogradnja, čiji dugovi prelaze 12 milijardi kuna. Riječ je o oko osam milijardi kuna kredita, pokrivenih državnim jamstvima, te još četiri milijarde kuna obveza prema dobavljačima, radnicima i sudskim sporovima.