c S
Dnevne novosti

OVI indeks: Godina započinje snažnom potražnjom za radom

09.02.2022 07:05 ZAGREB, 8. veljače 2022. (Hina) - Indeks slobodnih radnih mjesta - OVI indeks za siječanj pokazuje da se i dalje bilježi snažna potražnja za radom, budući da je u odnosu na siječanj prošle godine porastao za 91 posto, a u odnosu na siječanj 2020. i 2019. godine veći je za 27 i 28 posto, podatci su Ekonomskog instituta, Zagreb (EIZ).

"Nova godina počinje s dobrim vijestima s tržišta rada jer se, usprkos pandemijskim izazovima i visokom broju zaraženih, i dalje bilježi snažna potražnja za radom, što je u skladu s trendovima zadnjih mjeseci", navodi se u objavi na internet stranicama EIZ-a.

Naime, prema OVI indeksu iz siječnja 2022. godine potražnja za radom je za 91 posto veća u odnosu na siječanj 2021. godine. Ipak, treba imati na umu da je u siječnju prošle godine potražnja za radom bila potisnuta zbog ekonomskih i društvenih restrikcija uvedenih s ciljem suzbijanja pandemije, napominju analitičari EIZ-a.

"Kad se današnja potražnja usporedi s pretpandemijskim periodima, zaključujemo da je potražnja za radom za 27 i 28 posto viša no u siječnju 2020. i 2019. godine", podatci su EIZ-a. 

Ističu kako su najtraženija zanimanja u siječnju ove godine bila prodavač, kuhar, konobar, skladištar i knjigovođa, kako se na 45 posto oglasa za posao nudio ugovor na neodređeno, a na 46 posto ugovor na određeno.

"Oko 2,3 posto oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od kuće, što je više no zadnjih mjeseci, dok je 2,9 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike, što je u skladu s trendovima potražnje za radom umirovljenika zadnjih mjeseci", zaključuje se u objavi EIZ-a. 

OVI - Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).