c S
Dnevne novosti

Svjetski dan zaštite prava potrošača

16.03.2022 07:15 VRBOVSKO, 15. ožujka 2022. (Hina) - U Vrbovskom je Svjetski dan zaštite prava potrošača proslavljen zajedničkom konferencijom udruga i institucija na teme o elektroničkim komunikacijama, pravednim digitalnim financijskim uslugama i zaštiti potrošača pri uvođenju eura u Hrvatsku.
Predstavljajući rad Europskog potrošačkog centra pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, Danijela Marković Krstić rekla je da su u novi Zakon o zaštiti potrošača implementirana prava iz europskog zakonodavstva, tako da je zaštita potrošača u Hrvatskoj gotovo ista kao u ostalim članicama EU-a.

“Ministarstvo radi na informiranju, savjetovanju i rješavanju pritužbi, imamo web stranicu 'Sve za potrošače' i centralni informacijski sustav za pritužbe vezane za određenog trgovca, a za rješavanje problema u prekograničnoj trgovini postoji Potrošački centar", kaže Marković Krstić.

Predsjednik Unije potrošača Hrvatske Igor Vujović upozorio je kako je Hrvatska pet godina zaredom posljednja na ljestvici Europske komisije o stanju zaštite potrošača u zemljama članicama EU-a, a prosječni potrošač u Hrvatskoj ne zna svoja prava.

Udruge potrošača moraju više raditi na uspostavi “pravedne digitalne finacijske usluge”, rekao je Miran Šojić iz Udruge za zaštitu potrošača Grada Samobora.

Pred raspisivanjem je natječaj za program nadzora prodavatelja roba i usluga, preko kojeg će Ministarstvo gospodarstva financirati obilaske terena u razdoblju prelaska s plaćanja s kune na euro.

Predsjednica Potrošačice - društva za zaštitu potrošačica i potrošača Hrvatske Ana Smoljak naglasila je da prema novom Zakonu o zaštiti potrošača općine i gradovi moraju organizirati savjetovališta potrošača. Kritizirala je nova rješenja u Zakonu o zaštiti potrošača i Zakonu o obveznim odnosima jer su izrađena bez uvažavanja primjedbi udruga potrošača i ustvrdila da idu na štetu potrošača, a u korist proizvođača, trgovaca i obrtnika.

"Ako kupite uređaj, a on ne radi, više ne možete tražiti u trgovini da vam ga zamijene ili vrate novac, već uređaj mora ići na servis i vi trebate čekati, bez definiranog razumnog roka, da vam ga vrate", kaže Smoljak.