Usvajanjem zaključka stvorit će se preduvjeti za pokretanjem brodograđevne djelatnosti na području Pule putem društva Uljanik Brodogradnja 1856, istaknuo je na sjednici Vlade ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat. Zaključak je izrađen na temelju dokumentacije koju je dostavila stečajna upraviteljica Uljanika d.d. (Marija Ružić), a među prilozima su i izvješće o aktivnostima radi očuvanja brodograđevne djelatnosti u Uljaniku, posebno izvješće stečajne upraviteljice te sažetak poslovnog plana 2020. - 2021. Uljanik Brodogradnje 1856, objasnio je Horvat.
Podsjetio je i da je Vlada na sjednici 26. ožujka ove godine donijela odluku o davanju suglasnosti na prijenos koncesije na pomorskom dobru u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene brodogradilišta Uljanik s društva Uljanik d.d. u stečaju na novog ovlaštenika koncesije Uljanik Brodogradnja 1856. "Prema posebnom izvješću stečajne upraviteljice, Ministarstvo financija, kao najveći razlučni vjerovnik, ima mogućnost unijeti kompletnu opremu iz društva Uljanik Brodogradilište d.d. u stečaju u društvo Uljanik Brodogradnja 1856 sukladno
članku 251. Stečajnog zakona", objasnio je Horvat. Ističe da tvrtka Uljanik Brodogradnja 1856. nije pravni sljednik dviju tvrtki koje su u stečaju - Uljanika d.d. i Uljanik Brodogradilišta d.d., već pravni subjekt koji ima mogućnost staviti u funkciju pomorsko dobro i opremu namijenjenu brodogradnji te zaposliti dio bivših radnika Uljanik grupe.
Vladinim je zaključkom Ministarstvo financija, kao najveći razlučni vjerovnik, zaduženo da na dijelu opreme Uljanik Brodogradilišta u stečaju na kojoj ima pravo odvojenog namirenja, a čija je procijenjena vrijednost 50,36 milijuna kuna, preuzme tu imovinu te iznađe model financiranja pet posto troškova utvrđivanja razlučnog prava i time dokapitalizira tvrtku Uljanik Brodogradnja 1856. Ostalim razlučnim vjerovnicima koji su u većinskom državnom vlasništvu se zaključkom predlaže da razmotre postojanje poslovne opravdanosti za povećanje temeljnog kapitala Uljanik Brodogradnje 1856 s imovinom na kojoj imaju pravo odvojenog namirenja u stečajevima Uljanika. Time bi, kako se napominje, imali mogućnost ulaska u vlasničku strukturu i stjecanja poslovnog udjela u tom društvu.
Inače, stečajevi Uljanika d.d. i Uljanik Brodogradilišta otvoreni su u svibnju prošle godine. U stečaju Uljanika d.d. tražbine je prijavilo 225 vjerovnika u iznosu od 5,1 milijardu kuna, a na ispitnom su ročištu utvrđene ukupne tražbine od 4,86 milijardi kuna. Država, odnosno Ministarstvo financija, najveći su pojedinačni vjerovnik s utvrđenim tražbinama od 3,2 milijarde kuna, a ujedno i vjerovnik koji ima pravo odvojenog namirenja na gotovo svoj imovini stečajnog dužnika. U stečajnom postupku Uljanik Brodogradilišta tražbine je prijavilo 2448 vjerovnika u iznosu od 3,1 milijardu kuna, a i tu je Ministarstvo financija najveći pojedinačni vjerovnik s utvrđenim tražbinama od 1,2 milijarde kuna.
3. maj tvrtki vlasnika Scenic grupe u potkoncesiju daje dio pomorskog dobra
Vlada se na današnjoj sjednici suglasila da riječki 3. maj u potkoncesiju tvrtki MKM Yachts d.o.o da dio pomorskog dobra iz obuhvata lučkog područja, čime se, kako je istaknuto, otvara i novo tržište luksuznih putničkih brodova. Naime, MKM Yachts je novoosnovana tvrtka sa sjedištem u Hrvatskoj, u neizravnom vlasništvu osnivača i vlasnika Scenic grupe Glena Moroneya. Scenic grupa je jedan od vodećih svjetskih putničkih brodara specijaliziranih za luksuzna i egzotična krstarenja, a u sastavu te grupe je i tvrtka PEC Limited, koja je od pulskog Uljanika u stečaju naručilo "Scenic Eclipse", koji se pokazao kvalitetnim i hvaljenim hrvatskim proizvodom. Stoga je Scenic grupa zainteresirana izgraditi seriju brodova iste namjene u Brodogradilištu 3 maj, a rok realizacije ukupnih ulaganja do kraja 2021. godine iznosit će nešto više od tri milijuna eura, navodi se u obrazloženju Vladine odluke.
Davanje u potkoncesiju zatražilo je Brodogradilište 3. maj, a Vlada se odlukom suglasila da to brodogradilište u potkoncesiju MKM Yachtsu da 21.493 metra kvadratna zauzete površine na rok od 10 godina. Uvjeti su isti kao i za koncesiju - stalni dio koncesijske naknade iznosi tri kune po metru kvadratnom zauzete površine, a promjenjivi jedan posto ukupnog godišnjeg prihoda brodogradilišta. Cilj je povećanje učinkovitosti u obavljanju koncesijske djelatnosti kroz popunjavanje knjige narudžbi s najmanje pet visokovrijednih brodogradnji. Time se istovremeno otvara mogućnosti da djelatnost opremanja i unutarnjeg uređenja putničkih brodova na području brodogradilišta, pored 3. maja, obavlja i tvrtka koja posjeduje iskustvo, financijske i organizacijske sposobnosti u sektoru luksuznih putničkih brodova za egzotična krstarenja, a u cilju otvaranja novih tržišta luksuznih putničkih brodova, istaknuto je na sjednici Vlade. Premijer Andrej Plenković ustvrdio je kako je Vlada s te dvije točke poslala snažnu poruku i brodogradnji u Rijeci, ali i Puli.