Da biste pretraživanje postavili na svoj omiljeni sadržaj, najprije morate izvršiti pretraživanje.
Broj dokumenata: 146
Traženi izraz: "imenovanje i razrješenje ravnatelja ustanove"
1
U-III/577/2019; 26.11.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
na odgovarajući način odredbe članka 39. do 45. Zakona, dakle odredbe koje se odnose na postupak imenovanja i razrješenjaravnateljaustanove te pravnu ... bolnica (ustanova), a kada je u pitanju zaštita prava u odnosu na odluke ravnateljaustanove o razrješenju voditelja odjela, primjenjuju odredbe čl. 48. u ... Zakona o radu, primjenjuju na razrješenje pomoćnika ravnatelja Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, koji nije ni ravnateljustanove ni njezin ... voditelja odjela u bolnici i nije moguće primijeniti odredbe čl. 45. i čl. 48. Zakona o ustanovama jer se iste odnose isključivo i jedino na ravnatelja
2
U-III/773/2005; 20.11.2006 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
., stavka 2. točaka 3. i 4. i stavka 3. glase: (1) Ravnateljustanove može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan. (2) Upravno vijeće odnosno tijelo iz članka 38. stavka 2. ovoga zakona dužno je razriješiti ravnatelja: 3. akoravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima, 4. ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ustanove. (3
informatičkog znanja i poznavanja stranog jezika. Budući da navedeno nije zakonom propisano kao uvjet za izbor ravnatelja, testiranje takvih kompetencija nije od značaja u postupku izbora i imenovanjaravnatelja školske ustanove. Statutom Škole nije čak ni utvrđena mogućnost obavljanja razgovora s kandidatima ... utvrđene zakonom, aktom o osnivanju ili statutom školske ustanove, odnosno da školski odbor ne obavlja poslove iz svojeg djelokruga u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju ili statutom školske ustanove ili da te poslove obavlja na način koji ne omogućuje redovito poslovanje i obavljanje djelatnosti školske
4
U-I/5182/2013; 10.3.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
o radu ... propisano je da je jedan član tijela upravljanja ustanove mora biti predstavnik radnika. Imajući u vidu navedeno, predmetnim izmjenama Zakona ... dotadašnjih odredbi Zakona o kazalištima, te kako bi se što prije osiguralo zakonito upravljanje i funkcioniranje ove javne ustanove od nacionalno značenja ... predstavničko tijelo osnivača na prijedlog kazališnog vijeća. Imenovanje i razrješenje vršitelja dužnosti ravnatelja obavlja se na isti način, bez provođenja ... kojima je ravnatelju istekao, odnosno prestao mandat ili ovlast vršitelju dužnosti, a osnivač, odnosno osnivači ne obave razrješenje i imenovanje u skladu
5
U-III/769/2019; 22.12.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, 76/93., 29/97., 47/99., 35/08.) je propisano ako ravnateljaustanove imenuje tijelo iz članka 38. stavka 2. ovoga Zakona, tužbom se pokreće upravni ... regulirano radnopravnim propisima. U tom smislu, neopravdano je pozivanje na primjer ravnateljaustanove sukladno Zakonu o ustanovama ("Narodne novine" broj 76 ... imenovanjaravnatelja, dok je u konkretnom slučaju riječ o imenovanju odnosno razrješenju dužnosti predsjednika upravnog vijeća. Ovdje je riječ o zdravstvenoj ... zakonskim odredbama je propisan način imenovanja članova Upravnog vijeća Zavoda za javno zdravstvo Šibensko - kninske županije kao tijela ustanove čiji je
njegovom smjenom. Nije utvrđen dan smjene bivšegravnatelja, kada tužiteljica u cijelosti obnaša funkciju ravnateljaustanove samostalno. Niti jedna od ... za rad, financijska sredstva te prava i obveze i radnike ustanova iz stavka 1. ovoga članka." b) Imenovanje podnositeljice na položaj zamjenice ravnatelja ... nakon srpnja 2007. g. nije ponovno tražila zahtjev za razrješenjem, ali je isto tako točno da nije poštivala niti hijerarhiju rada ustanove, u kojoj ... posao. Slijedom dvaput iskazanog zahtjeva za napuštanjem Agencije, odsustva interesa za rad ustanove koji se očitovao u nedostatku potrebe da se u četiri
o ustanovama ('Narodne novine' 76/93., 29/97., 47/99., 35/08.) propisano je da ravnateljustanove može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan ... odnosi dovode do prestanka ugovora o radu, 3. akoravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima, 4. ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi veću štetu ili ako zanemaruje ili ... . Zakona o ustanovama, koje glase: "Članak 38. (...) 2) Zakonom ili aktom o osnivanju može se odrediti da ravnatelja javne ustanove imenuje Vlada Republike
po propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima, te ako ravnatelj svojim ... Grad Vukovar stekao prava i obveze vlasnika i osnivača. Odredbom članka 38. stavka 1. Zakona o ustanovama propisano je da ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće, ako posebnim zakonom u smislu članka 35. stavka 1. ovoga Zakona nije drugačije određeno. Odredbom članka 44. stavak 1. Zakona o ustanovama propisano je da ravnateljustanove može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan a stavkom 2. propisano je da je Upravno vijeće odnosno tijelo
da ravnatelja javne ustanove imenuje Vlada Republike Hrvatske, nadležno ministarstvo ili predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave." "Članak 44 ... propisima ili općim propisima o radu dovode do prestanka radnog odnosa, 3. akoravnatelj ne postupa sukladno propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke tijela ustanove ili postupa protivno njima, 4. ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi veću ... slučaju razrješenjaravnatelja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja, a ustanova je dužna raspisati natječaj za imenovanjeravnatelja u roku od 30
10
U-III/17/2014; 20.6.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. stavak 7. Zakona propisano je da se način i postupak imenovanjaravnatelja pobliže uređuje statutom školske ustanove. Člankom 98. stavak 2. Zakona propisano je da se statutom pobliže određuje ustrojstvo, ovlasti i način odlučivanja tijela školske ustanove, izricanje pedagoških mjera te druga pitanja ... ovakvim nepropisanim načinom određivanja natječajnih uvjeta školski odbor povrijedio odredbe statuta ustanove u dijelu koji se odnosi na pravovaljano ... za imenovanje i razrješenjeravnatelja propisanom člankom 118. stavkom 2. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi ("Narodne novine" broj 87/08
11
U-III/372/2019; 20.12.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
" i raspisivanjem natječaja za stručnog suradnika - pedagoga na određeno vrijeme zanemarila poslove poslovodnog i stručnog voditelja školskeustanove, da nije ... mandatno razdoblje od četiri (4) godine na temelju Odluke Školskog odbora o imenovanjuravnatelja tuženika klasa: 003-05/04-01, urbroj: 2109-27/04-01 od 14. siječnja 2004. Nakon isteka tog razdoblja, školski odbor tuženika donio je Odluku o imenovanjuravnatelja klasa: 003-05/08-01, urbroj: 2109-27/08-01 od 17 ... 2010. Odluka o razrješenju podnositeljice donesena je na temelju članka 44. stavka 2. točaka 2. i 3. Zakona o ustanovama ("Narodne novine" broj 76/93
12
U-II/1755/2022; 11.7.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
osnivač dječjeg vrtića) ovlašteno za imenovanje predstavnika jedinice u tijelima dječjeg vrtića kao javne ustanove. Stoga, pravilni su navodi podnositeljice ... pravne osnove temeljem koje bi se na njega primjenjivao drugačiji pravni režim nego na druge javne ustanove kojima je osnivač ista jedinica, a posebno ... . točka 5. ZoLPRS-a glasi: "Članak 35. Predstavničko tijelo: (...) 5. osniva javne ustanove i druge pravne osobe za obavljanje gospodarskih, društvenih ... lokalne i područne (regionalne) samouprave ovlašteno za osnivanje pravne osobe u ime lokalne jedinice (kada je osnivač javne ustanove i druge pravne osobe
13
U-II/2093/2010; 15.10.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, upravni odbor, odnosno drugo odgovarajuće tijelo) te u javnoj ustanovi, jedan član organa društva ili zadruge koji nadzire vođenje poslova, odnosno jedan ... temelju citiranih odredbi predlagatelj je zaključio da Uredba ne poštuje izričitu odredbu Zakona o radu/09 "po kojoj jedan član organa javne ustanove koji nadzire vođenje poslova (upravno vijeće, odnosno drugo odgovarajuće tijelo) mora biti predstavnik radnika", napominjući da su lučke uprave javne ustanove ... koji nadzire vođenje poslova (nadzorni odbor, upravni odbor, odnosno drugo odgovarajuće tijelo) te u javnoj ustanovi, jedan član organa društva ili
14
U-III/605/2014; 13.10.2016 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
ustanova (a ne državno tijelo), predstojnika područnog ureda imenuje ravnatelj, a s imenovanim predstojnikom sklapa se ugovor o radu (članak 46. stavak 2 ... /13 od 30. prosinca 2013. godine i to iz razloga, što je tužitelja u navedenom postupku uputio žalbu tijelu osnivač ustanove, RH Odbor za državnu službu ... evidentno da zapiljena odluka nema uputu o pravnom lijeku, a osnivač ustanove da nema saznanja tko je nadležan za postupanje po žalbi strane u postupku imenovanja predstojnika ustanove je više nego, obmanjivanje tužitelja u postupku imenovanja čime sasvim sigurno da tužitelj i tuženik nemaju identičan i pravo
15
U-II/3569/2015; 7.3.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
) samouprave u tijelima javnih ustanova, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba iz članka 35. stavka 1. točke 5. ovoga Zakona, osim ako posebnim zakonom nije drugačije određeno, (...)" Članak 35. stavak 1. točka 5. ZoLPRS-a glasi: "Članak 35. Predstavničko tijelo: (...) 5. osniva javne ustanove i druge pravne osobe ... ministarstva kojim se utvrđuje da odluka, sporazum odnosno ugovor o osnivanju ustanove nije u skladu sa zakonom. Podnositeljica zahtjeva smatra da bi u takvoj ... propisano da je pokretanje određenih upravnih sporova ovlast osnivača ustanove (predstavničkog tijela jedinice lokalne odnosno područne /regionalne
16
U-I/660/2022; 20.5.2025 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
59. generalni direktor Hrvatskih voda i njegovi zamjenici 60. ravnatelji lučkih uprava 61. ravnatelji javnih ustanova za upravljanje nacionalnim ... regionalnih i lokalnih razvojnih agencija 64. ravnatelji županijskih zavoda za prostorno uređenje odnosno zavoda Grada Zagreba 65. ravnateljiustanova u ... (regionalne) samouprave, osim ako posebnim zakonom nije određeno da je obveznik član upravnog vijeća ustanove odnosno nadzornog odbora izvanproračunskog fonda ... dužnosti pri imenovanju na upravljačke i nadzorne funkcije u svim poslovnim subjektima (trgovačkim društvima, ustanovama, izvanproračunskim fondovima
17
U-III/117/2014; 16.12.2015 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
razriješeni ravnatelja i prije isteka roka na koji je imenovan, ako se utvrdi da su se stekli uvjeti za razriješenje propisani Zakonom o ustanovama ... Prema čl ... . razriješena dužnosti ravnatelja tužene, uz obrazloženje da su se u trenutku razrješenja stekli zakonski uvjeti za njezino razrješenje, to jest da je navršila ... da je za imenovanjeravnateljem škole nužna zakonska pretpostavka da osoba prije toga imenovanja ispunjava zakonske uvjete za učitelja, arg. akontario ... postavljeni tužbeni zahtjev koji se odnosi na dopuštenost odluke o razrješenju dužnosti ravnatelja i danu prestanka radnog odnosa tužiteljici, dok je u odnosu
18
U-I/585/1995; 6.6.2000 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
zaštite, poglavito stoga što prema odredbi članka 78. Zakona o ustanovama, ustanove socijalne skrbi postaju javnim ustanovama, a osnivačem se smatra Republika Hrvatska. Predlagatelji, nadalje, smatraju da je temeljem članka 57. Zakona o ustanovama, koji u stavku 1. određuje da sredstva za rad koja su ... i pravo udjela u imovini koju je Fond uložio u druge ustanove. 3. Ministarstvo uprave dostavilo je traženo stručno mišljenje o podnesenim prijedlozima ... postala imovinom novonastalihustanova. Drugačiji način pretvorbe bivših društvenopravnih osoba u ustanove i njihovih sredstava uređen je Zakonom
19
U-I/79/2015; 7.3.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, arhitektonskog ili građevinskog smjera i najmanje deset godina radnog iskustva. (3) Pobliži uvjeti za imenovanjeravnatelja, način raspisivanja i provođenja natječaja, te druga pitanja u svezi s imenovanjem i razrješenjemravnatelja propisuju se Statutom Agencije. (4) Ravnatelj može biti razriješen i prije isteka ... Agenciju te organizira, upravlja radom i vodi poslovanje Agencije do imenovanjaravnatelja. (2) Vlada Republike Hrvatske imenovat će članove Upravnog vijeća ... stupanja na snagu ovoga Zakona. (4) Upravno vijeće će predložiti Vladi Republike Hrvatske imenovanjeravnatelja u roku od šezdeset dana od dana stupanja na
20
U-II/5593/2020; 27.9.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
temeljna ustanova sustava socijalne skrbi, do preuzimanja poslova prema članku 317. stavku 5. Zakona o socijalnoj skrbi, koja skrbi o najosjetljivijim ... opisom poslova, propisano je da stručni radnici obavljaju i druge poslove iz nadležnosti centra po nalogu voditelja ustrojstvene jedinice ili ravnatelja ... za socijalnu skrb a omogućeno im je i da uz plaću ostvaruju i pravo na naknadu za poslove skrbništva koje uz posebno odobrenje ravnatelja obavljaju izvan radnoga ... za poslove skrbništva koje uz posebno odobrenje ravnatelja obavlja izvan ravnog vremena. U odnosu na iznos naknade za skrbnika valja naglasiti da je člankom
21
U-I/4981/2013; 9.10.2018 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
veleučilišta ili visoke škole. Dekan predstavlja i zastupa veleučilište ili visoku školu te u svom radu ima prava i obveze ravnateljaustanove. Za akademska ... ili visoku školu te u svom radu ima prava i obveze ravnateljaustanove. Za akademska pitanja dekan je odgovoran stručnom vijeću, a za zakonitost rada ... novine" broj 76/93., 29/97., 47/99. i 35/08.). Člankom 38. stavkom 1. Zakona o ustanovama propisano je da ravnateljaustanove imenuje i razrješava upravno ... veleučilište ili visoku školu te u svom radu ima prava i obveze ravnateljaustanove) bira i razrješava upravno vijeće, a stručno vijeće (a ne osnivač) utvrđuje
22
U-I/1063/2022; 20.5.2025 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. predsjednik i članovi uprave Jadrolinije 59. generalni direktor Hrvatskih voda i njegovi zamjenici 60. ravnatelji lučkih uprava 61. ravnatelji javnih ustanova ... i čelnici brojnih ustanova, primjerice u zdravstvu, pravnih osoba sui generis; kao što su: Jadrolinija, ravnatelji i članovi upravnih vijeća agencija i slično ... Hrvatske 6. državni tajnici 7. predstojnik Ureda predsjednika Vlade Republike Hrvatske 8. čelnici državnih upravnih organizacija 9. glavni ravnatelj policije 10. ravnatelj Porezne uprave 11. ravnatelj Carinske uprave 12. glavni državni revizor i njegovi zamjenici 13. guverner, zamjenik guvernera
23
U-II/3262/2014; 20.10.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
i ustanova koje imaju javne ovlasti kao što su primjerice tijela državne uprave ili javno bilježništvo, obzirom takva svojstva samostalnosti i neovisnosti ... neposredno obavlja dužnost skrbnika i u tu svrhu imenuje osobu zaposlenu u tom centru. Skrbnikom ne može biti imenovan ravnatelj niti službenik koji obavlja ... . (5) Skrbnik zaposlen u centru za socijalnu skrb ima pravo na mjesečnu naknadu za poslove skrbništva koje uz posebno odobrenje ravnatelja obavlja izvan ... posebnog skrbnika, a kako bi se zaštitili njezina prava i interesi. Postupak imenovanja, kao i razrješenja posebnog skrbnika je upravni postupak i provodi se
temeljem zakona i općim aktom škole. Odredbom čl. 159. Statuta tuženika-protutužitelja propisano je da u slučaju razrješenjaravnatelja sukladno čl. 158. Statuta, škola je dužna raspisati natječaj za ravnatelja u roku od 30 dana od dana imenovanja v.d. ravnatelja, a ako je razriješeni ravnatelj imenovan iz ... Ministarstvo prosvjete i školstva rješenjem od 13. rujna 2000. ravnateljem tuženika-protutužitelja imenovalo Frančija Bističića, - da je tuženik-protutužitelj ... za ravnateljicu ili ako ne bude ponovno imenovana, a ako bude razriješena na temelju odredbe čl. 44. st. 2. t. 1. i 2. Zakona o ustanovama ('Narodne novine', broj
25
U-III/6834/2021; 12.10.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
i da su se mahom odnosili na preuzimanje dužnosti v.d. glavnog ravnatelja od strane tužitelja nakon razrješenja prethodnog ravnatelja Radmana te o hrpi ... . Ne zna se tko bi mogao biti novi glavni ravnatelj, ne zna se što će biti sa sadašnjim voditeljima poslovnih jedinica. Gloženje oko startnih pozicija ... . Ili oni sami sugeriraju da je tako. Također, očito je da financijskog ravnatelja Mislava Stipića, ljubitelja spletkarenja, podržava Darinko Kosor.' 'Tu ... - zapravo epilog prepucavanja zbog kojeg je Kovačić još ljetos smijenio Barišića s mjesta v.d. ravnatelja programa HRT-a. Tako to, znači, izgleda kad se
26
U-I/2065/2020; 15.2.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
posebna javna ustanova, u sklopu koje je uspostavljena i Državna škola za pravosudne dužnosnike (dalje - Državna škola), kao jedna od ustrojstvenih jedinica ... ) donesen je 2009. godine, a stupio je na snagu 1. siječnja 2010. godine. Pravosudna akademija osnovana je ovim Zakonom kao posebna javna ustanova koja ... koja organizira i provodi usavršavanje vježbenika, savjetnika i pravosudnih dužnosnika, dok su tijela Akademije ravnatelj, Upravno vijeće i Programsko ... navedenu preporuku, kao i preporuke misije neovisnih stručnjaka Europske unije, Pravosudnu akademiju kao specijaliziranu ustanovu za početno usavršavanje
27
U-I/2215/2022; 7.2.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
suda i ravnatelja odnosno zamjenika ravnatelja Ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta). 40. Na temelju svega navedenoga, predlaže se ... o imenovanju, napredovanju, premještaju, razrješenju i stegovnoj odgovornosti sudaca i predsjednika sudova. 38. Utvrđivanje sigurnosnih prepreka možda bi moglo ... , samostalno odlučuje o imenovanju, napredovanju, premještaju, razrješenju i stegovnoj odgovornosti sudaca i predsjednika sudova, osim predsjednika Vrhovnog suda ... žalbe na odluku o razrješenju s dužnosti ili stegovnu odgovornost, koja ima suspenzivni učinak. Žalba se podnosi Ustavnom sudu. Ove postupovne mjere
prednje označenom pravilniku, a ne postoji niti odluka nadležnog tijela unutar Ustanove koja bi isto odobravala, takvo postupanje nije dopušteno ... mandata ravnateljice mogu biti razlogom za razrješenje dužnosti ravnatelja, međutim ne mogu biti opravdanim razlogom za otkaz ugovora o radu sklopljenog nakon isteka mandata ili razrješenja dužnosti ravnatelja i to za radno mjesto različito od dužnosti i radnog mjesta ravnateljice. (...) Isto tako ... u vrijeme kada je obnašala dužnost ravnateljice koristila isključivo Radnica, a prema Cloud Nadzoru vozila i nadzoru vozila Mobilisis, koje MHZ
29
U-I/3941/2015; 18.4.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
pravu, posvojenje ili, kad je to prijeko potrebno, smještaj u odgovarajuće ustanove za skrb o djeci. Pri razmatranju rješenja, osobita pozornost mora se ... za posebno skrbništvo, kao samostalna i neovisna ustanova koja je upisana u sudski registar. Nadalje, istaknula je da su ObiZ-om/14 unesene određene izmjene ... djeteta, posebno njezini članci 3., 7., 8., 9., 11., 12., 20. i 21. koji glase: "Članak 3. 1. U svim akcijama koje se odnose na djecu, bilo da ih poduzimaju javne ili privatne ustanove socijalne skrbi, sudovi, državna uprava ili zakonodavna tijela, najbolji interes djeteta mora imati prednost. 2. Države
30
U-II/1171/2018; 12.4.2022 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
ustrojstvo sudova, poslovni sudske uprave i ovlasti predsjednika suda, poslovi ravnatelja sudske uprave, zaštita prav na suđenje u razumnom roku, nadzor nad ... neovisnog i nepristranog funkcioniranje sudova. Tako je u premetu C-216/18 PPU LM Sud ustanovio: "63 U tom pogledu, kad je riječ o zahtjevu neovisnosti sudova ... odluku nadležnog sudskog vijeća koje je odstupilo od pravnog stajališta o protupravnosti spornog pokliča, a koje je ustanovio sam Ustavni sud kroz svoje ... , imenovanje sudaca porotnika, uvjeti i postupak za imenovanje stalnih sudskih tumača, vještaka i procjenitelja te sredstva za rad sudova. (...) Zakonom
pretpostavke i postupak za imenovanje i razrješenjeravnatelja zdravstvene ustanove i v.d. ravnatelja nisu istovjetni. Naime, odredba čl. 53. st. 1. i 2. Zakona o zdravstvenoj zaštiti propisuje za ravnatelja zdravstvene ustanove (ne i za v.d. ravnatelja) da se imenuje na temelju natječaja, te da ga imenuje i razrješuje ... , 55/96, 1/97-pročišćeni tekst, 111/97, 95/00, 129/00) kojima se uređuje razrješenje od dužnosti ravnatelja zdravstvene ustanove ne odnose se i na ... dužnosti ima prava i obveze ravnatelja, pri čemu se na njega ne odnose zakonske odredbe o imenovanju i razrješenjuravnatelja. Stoga je Upravno vijeće
32
VSRH Gr 95/1999; 11.10.2000 · Sudske odluke Vrhovnog suda RH
tužbe nadležan općinski sud, budući se rješenje Ministarstva poziva na odredbu čl. 79. st. 3. Zakona o ustanovama (razrješenje i imenovanjeravnatelja do ... čl. 42. st. 3. Zakona o ustanovama (kad ravnatelja javne ustanove imenuje Vlada Republike Hrvatske ili nadležno ministarstvo, odnosno predstavničko ... ). Pobijana rješenja o imenovanju i razrješenjuravnatelja donijelo je nadležno ministarstvo. Po odredbi čl. 42. st. 3. Zakona o ustanovama, ako ravnatelja ... razrješenju i rješenja o imenovanjuravnatelja. Upravni sud Republike Hrvatske svojim rješenjem od 20. veljače 1997. godine, br. Us 8277/95-4, oglasio se
odredbe članka 44. stavak 2. Zakona o ustanovama nedvojbeno proizlazi dužnost razrješenjaravnateljaustanove u situaciji kada ravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima. Tumačenjem navedene odredbe na način na koji ga ... navedene odredbe (koja propisuje obvezu, a ne mogućnost razrješenjaravnateljaustanove) sankcija najtežih oblika povreda, a što prema Zakonu o odgoju ... odredbom člana 44. stavak 4. Zakona o ustanovama prema kojoj je škola dužna, u slučaju razrješenjaravnatelja, raspisati natječaj za ravnatelja u roku od 30
toga što izabrani kandidat ne ispunjava uvjete koji su objavljeni u natječaju, a st. 3. istog članka propisano je da ako ravnateljaustanove imenuje ... ravnatelja imenuje i razrješuje upravno vijeće, ako posebnim zakonom nije drugačije određeno, s tim da se zakonom ili aktom o osnivanju može odrediti da ravnatelja javne ustanove imenuje Vlada Republike Hrvatske, nadležno ministarstvo ili predstavničko tijelo jedinica lokalne samouprave (st. 2.). Odredbom čl ... . st. 1. ZU propisano je da ravnateljustanove može biti razriješen prije isteka vremena na koji je imenovan, a st. 2. istog članka propisani su razlozi
i imenovanjuravnatelja koje donose tijela temeljem čl. 79. st. 2. Zakona o ustanovama ("Narodne novine", br. 76/93. - dalje ZOU) ne predstavljaju upravne akte u ... vezani za imenovanje i razrješenjeravnatelja u nadležnosti Upravnog suda. Odlučujući o nastalom sukobu nadležnosti ovaj Vrhovni sud je našao da je ... Državnom odvjetništvu Republike Hrvatske, radi poništaja odluke o razrješenjuravnatelja, rješavajući sukob nadležnosti između Upravnog suda Republike ... tužbom radi poništaja rješenja o njegovom razrješenju dužnosti ravnatelja Osnovne škole Vladimir Nazor u Zagrebu. Ovo rješenje o razrješenju doneslo je
. Zakona o ustanovama ("NN" br. 76/93) ravnatelje javnih ustanova imenuje i razrješava Upravno vijeće ustanove ako to posebnim zakonom u smislu čl. 35. istog zakona nije drugačije određeno. Odredbom st. 2. čl. 38. Zakona o ustanovama propisana je i mogućnost da ravnatelje javnih ustanovaimenuje i razrješava ... drugim slučajevima o tužbi odlučuje sud nadležan za radne sporove. U konkretnom predmetu tužitelj je imenovan za ravnatelja javne ustanove, ovdje Narodnog ... sud Republike Hrvatske. Upravni sud Republike Hrvatske nalazi da odluke o imenovanju i razrješenjuravnatelja, a koje donose tijela iz čl. 79. st. 3
37
Rev 1404/2021-2; 10.10.2023 · Sudske odluke Vrhovnog suda RH
. Sukladno odredbi čl. 130.a st. 1. toč. 3. Zakona o odgoju ravnatelju školske ustanove ugovor o radu prestaje na kraju školske godine u kojoj ravnatelj ... razriješiti ravnatelja i prije isteka roka na koji je imenovan, ako se utvrdi da su se stekli uvjeti za razrješenje, propisani Zakonom o ustanovama, odnosno ako ravnatelj krši obveze iz ugovora iz čl. 128. st. 1. ovog Zakona ili da ravnatelj zanemaruje obveze poslovodnog i stručnog voditelja školske ustanove. 11 ... u vezi s čl. 130.1 st. 1. toč. 3. Zakona o odgoju prema kojem je Upravno vijeće dužno razriješiti ravnatelja školske ustanove i prije isteka mandata
nalazi da odluke o imenovanju i razrješenjuravnatelja, a koje donosi tijelo iz čl. 79. st. 3. Zakona o ustanovama, ne predstavljaju upravni akt protiv ... nastalog spora stvarno je nadležan Upravni sud Republike Hrvatske. Prema odredbi čl. 38. st. 1. Zakona o ustanovama ("Narodne novine", br. 76/93) ravnatelje ... određeno. Odredbom st. 2. čl. 38. Zakona o ustanovama propisana je i mogućnost da ravnatelje javnih ustanova imenuje i razrješava Vlada Republike Hrvatske ... konkretnom predmetu tužiteljica je imenovana ravnateljem javne ustanove škole P. u Z. i sada osporavanim rješenjem nadležnog ministarstva razrješena je te
pravnog statusa zaposlenih u nacionalnim parkovima kao javnim ustanovama. Prema odredbi čl. 17. Zakona o zaštiti prirode, zaštićenim dijelovima prirode upravljaju javne ustanove koje osniva Vlada Republike Hrvatske, koja prema odredbi čl. 23. istog Zakona imenuje i razrješuje ravnatelje tih ustanova. Prema odredbama Zakona o ustanovama (čl. 39., 40. i 44.) ravnateljustanove imenuje se na temelju javnog natječaja, njegov mandat je 4 godine, ako zakonom, aktima o osnivanju ili statutom nije drugačije određeno, a ista osoba može se ponovo imenovati za ravnatelja, s tim da ravnateljustanove može biti razriješen prije
o radu, jer je pitanje imenovanjaravnatelja bilo regulirano u vrijeme tužiteljevog razrješenja odredbom iz čl. 86. Zakona o osnovnom školstvu ("Narodne ... tužitelj dana ... godine imenovan ravnateljem škole, Odlukom o imenovanju, klasa: 602-02/96-03/443, ur. br. 532/1-96-2, - da je nakon toga tuženik s ... ravnateljem rješenjem o imenovanju Ministarstva prosvjete i športa, dana ... godine, na vrijeme od četiri godine, - da je rješenjem istog Ministarstva razriješen dužnosti ravnatelja prije isteka mandata, a dana ... godine, - da je tužitelj protiv rješenja o razrješenju pokrenuo i upravni spor, - da je tuženik
41
Gr1 215/17-2; 14.11.2017 · Sudske odluke Vrhovnog suda RH
nije drugačije određeno. Stavkom 2. navedenog članka Zakona, propisano je da se Zakonom ili aktom o osnivanju može odrediti da ravnatelja javne ustanove ... o odluci Vlade o razrješenjuravnatelja iz čl. 42. st. 3. Zakona o ustanovama, o toj odluci nadležan je rješavati u konkretnom slučaju Općinski radni sud u ... ravnatelja iz čl. 42. st. 3. Zakona o ustanovama ("Narodne novine", broj 76/93,29/97,47/99 i 35/08), pa se primjenjuju odredbe čl. 18. Zakona o osnivanju ... Zakona, propisano je da ako ravnateljaustanove imenuje tijelo iz čl. 38. st. 2. ovoga Zakona tužbom se pokreće upravni spor pred Upravnim sudom Republike
temelju odredbe čl. 42. Zakona o ustanovama ("Narodne novine", broj 76/93) mogao u roku od 15 dana od primitka obavijesti o imenovanjuravnatelja ... u Z., radi poništenja odluke o izboru i imenovanjuravnatelja tuženika i isplate naknade plaće, odlučujući o reviziji tužitelja protiv pravomoćne ... . siječnja 2003. kojom je poništena odluka o izboru i imenovanja tuženikovog ravnatelja od 28. studenog 2001., te zahtjevom za naknadu razlike plaće koju bi ... dužnost, a zahtjev za naknadu razlike plaće ocijenili su djelomično osnovanim i to za razdoblje od tužiteljevog nezakonitog razrješenja dužnosti ravnatelja
sud ne može primijeniti u konkretnom slučaju, jer propisuje pretpostavke za postupak razrješenjaravnateljaustanove prije isteka mandata te stoga nije ... pomoćnika direktora i razloge razrješenja može primijeniti odredba čl. 44. Zakona o ustanovama kojom odredbom su propisani razlozi zbog kojih ravnateljustanove, odnosno stručni voditelj može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan pri čemu je propisano da se ravnatelju mora dati mogućnost ... o razrješenju u općim aktima tuženika valja primijeniti odredbe Zakona o ustanovama koji u odredbi čl. 48. propisuje da se glede imenovanja i razrješenja stručnog
određeno je da je nadležno tijelo dužno razriješiti ravnateljaakoravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima, ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi veću štetu ili ako zanemaruje ili nesavjesno obavlja svoje dužnosti tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ustanove. Budući da je ravnatelj ... . Budući da je ravnatelj poslovodni i stručni ravnatelj školske ustanove koji je odgovoran za zakonitost rada i stručni rad školske ustanove (čl. 125. ZOOOSŠ
predviđenih čl. 44. Zakona o ustanovama i Statutom tuženika. Odlukom o razrješenjuravnatelja od 3. srpnja 2007. tužiteljica je razriješena dužnosti ravnateljice, a na temelju čl. 33. Statuta tuženika (koji regulira identične razloge za razrješenje kao i čl. 44. st. 2. toč. 3. ZU). Prema tim odredbama ravnateljustanove može biti razriješen prije isteka vremena na koje je imenovan ako ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove ili neosnovano ne ... čl. 45. Zakona o ustanovama („Narodne novine“, broj 76/93, 29/97 i 47/99 – dalje: ZU) protiv odluke o razrješenjuravnatelj koji je razriješen ima
utvrđeno „da je tužitelj...kršio ugovorne obveze, a što znači da je kao ravnateljustanove postupao po Statutu OŠ F. K. A. P. od 10. veljače 2009., a nikakvu ... određeno.“, - odredbe čl. 40., prema kojoj: „Ravnateljustanove imenuje se na temelju javnog natječaja, ako zakonom nije drugačije određeno.", - odredaba čl ... tijelo iz članka 38. stavak 2. ovoga zakona dužno je razriješiti ravnatelja:...- t. 3. „akoravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove ... se stekli uvjeti za razrješenje propisani Zakonom o ustanovama te ako ravnatelj zanemaruje obveze stručnoga voditelja škole. Školski odbor može
u vrijeme sklapanja navedenog ugovora bilo propisano da ravnateljne može bez posebne ovlasti upravnog vijeća ili osnivača ustanove, odnosno organa ... osoba, ili u ime i za račun drugih osoba. Člankom 37. st. 4. ZU propisano je da ravnateljustanove može dati drugoj osobi punomoć samo u granicama svojih ... imenovanja novih organa škole s time da je takav izbor ravnatelja bio u skladu s Zakonom o ustanovama, - da je P. V. imenovan ravnateljem na određeno vrijeme ... vijeća ili osnivača ustanove, odnosno organa kojeg je osnivač odredio za sklapanje ugovora o radu pa nije smio sklopiti ugovor o radu. Prema čl. 37. st. 4
ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu, 3. akoravnatelj ne postupa po propisima ili općim aktima ustanove, ili neosnovano ne izvršava odluke organa ustanove ili postupa protivno njima, 4. ako ravnatelj svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči ustanovi veću ... shvaćanje da odluka o razrješenjuravnatelja predstavlja upravni akt, da razriješeni ravnatelj prestaje obavljati te poslove i da je ustanova, odnosno tuženik ... vršitelj dužnosti ravnatelja, a ustanova je dužna raspisati natječaj za ravnatelja u roku od 30 dana od dana imenovanja vršitelja dužnosti.“ S obzirom da
rješenje iz tih razloga poništi. Odredbom čl. 42. st. 3. Zakona o ustanovama propisano je da ako ravnateljaustanove imenuje Vlada Republike Hrvatske ... , 139/04 - pročišćeni tekst, 174/04 i 33/09) i čl. 44. st. 3. i 4. Zakona o ustanovama ("Narodne novine", broj 76/93, 29/97, 47/99 i 35/08) i čl. 48 ... ) zapovjednika javne vatrogasne postrojbe i njegova zamjenika imenuje općinski načelnik, gradonačelnik, župan i gradonačelnik grada Z. Nadalje, odredbom čl. 7. Odluke o osnivanju ustanove Javna vatrogasna postrojba M., donesene na temelju čl. 8. st. 1. Zakona o vatrogastvu, čl. 12. st. 1. Zakona o ustanovama i čl
takvo ovlaštenje -koordinativno - ne spada postavljanje (i razrješavanje) vršioca dužnosti ravnatelja zdravstvene ustanove. Takvu odluku koju je donijela ... za imenovanje i razrješenje dužnosti osobe ravnatelja ili vršioca dužnosti ravnatelja - a to je bio općinski krizni štab. Općinski krizni štabovi ovlašteni su, a ... dužnosti ravnatelja tuženika dr. R.Ž., a iz razloga izostanka s posla - neopravdanog od 22. X. 1991. godine pa nadalje pet uzastopnih dana. U vrijeme ... 20. IX. 1991. godine. U vrijeme donošenja navedenog rješenja o prestanku radnog odnosa tužiteljice ravnatelj tuženika bila je E.J.-S., koja je te