Da biste pretraživanje postavili na svoj omiljeni sadržaj, najprije morate izvršiti pretraživanje.
Broj dokumenata: 937
Traženi izraz: "kulturno dobro"
1
Kulturno dobro; 8.11.2017 · Sentence županijskih sudova u RH
prodavatelja) i predlagatelja (kao kupca) iz razloga što se radi o nekretnini unutar povijesne jezgre P., koje je zaštićeno kao kulturnodobro upisan u Upisnik kulturnih dobara Republike Hrvatske, a promet takvih nekretnina je ograničen u skladu s odredbama Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara.
U konkretnom ... kulturnih dobara (NN 69/99; 159/03; 152/14; 98/15 i 44/17) čl. 38. i 39. daju Republici Hrvatskoj, odnosno jedinicama regionalne i lokalne uprave (ovisno o razini konkretne kulturne zaštite) legitimaciju tražiti poništenje ugovora o kupoprodaji, podnošenjem tužbe, ukoliko vlasnik proda kulturnodobro protivno
„U odnosu na prigovor da je člankom 61. Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama propisano na što se isključivo mogu trošiti sredstva iz proračuna osnivača lučke uprave, tužitelju se ukazuje da može u smislu citirane odredbe članka 22. stavak 2. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnogdobra podnijeti zahtjev za naknadu izvanrednih troškova, ukoliko smatra da se radi o izvanrednim troškovima, a o kojem zahtjevu će odlučiti nadležno ministarstvo rješenjem (stavak 3.)“.
„Prema odredbi čl. 12. st. 1. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (NN.69/99, 151/03, 157/03, 87/09, 88/10 i 61/11) svojstvo kulturnogadobra ... odredbe rješenjem kojim se utvrđuje svojstvo nepokretnoga kulturnogdobra obvezno se utvrđuju prostorne međe kulturnogadobra koje se zaštićuje, a dostavlja ... kulturnogdobra, a prostorne međe kulturnog dobara određene su k.č. ___ koja odgovara zk.č. ___ upisanoj u z.k. ___ k.o. G. Z.. Istim rješenjem određeno je da ... utvrđuje svojstvo kulturnogdobra ne odgađa izvršenje rješenja.“
„Nadalje, prema u postupku izrađenom stručnom nalazu i mišljenju Uprave za zaštitu kulturne baštine od 23. listopada 2013. godine proizlazi da je predmetna garaža s dva garažna mjesta izgrađena u neposrednoj blizini dvorca s njegove sjeverozapadne strane (terenski očevid 22. listopada 2013. godine), koja građevina je s obzirom da se nalazi u neposrednoj blizini dvorca prema stručnom nalazu neprihvatljiva jer narušava vizuru dvorca s pristupne staze te pridonosi degradaciji užeg okoliša dvorca, a time i cijelog zaštićenog kompleksa. Predmetna građevina se uz to nalazi unutar perivoja dvorca“.
„Iz stručnog nalaza i mišljenja od 27. svibnja 2015. te priloženih fotografija proizlazi, da se radi o stilski nedefiniranom objektu koji visinom i volumenom narušava vizuru akvedukta jer se nalazi u njegovoj neposrednoj blizini, pa je osnovano prvostupanjski sud utvrdio da nema osnove za izdavanje potvrde da je zgrada izgrađena u skladu s posebnim uvjetima zaštite kulturnogdobra, što prihvaća i ovaj Sud“.
„Ovi se prigovori ne mogu uvažiti jer iz citirane odredbe članka 6. stavka 2. podstavka 1. Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama proizlazi da se radovi na rekonstrukciji zgrade koja se nalazi unutar zaštićene kulturno-povijesne cjeline ne mogu legalizirati bez suglasnosti nadležnog tijela, pa stoga potvrdu treba pribaviti prije dovršetka postupka legalizacije, jer je ta potvrda uvjet za izdavanje rješenja o izvedenom stanju. Pri tome razlozi radi kojih je navedena rekonstrukcija izvedena, nisu od utjecaja na drugačije rješenje ove upravne stvari“.
„Upravna tijela i prvostupanjski sud tvrde da su tužitelj i ostali suvlasnici na predmetnoj katastarskoj čestici postavili nadstrešnicu i ogradu te posadili stablašice. Tužitelj tvrdi da se ne radi o radovima kojima je narušena cjelovitost, odnosno kojima su prouzročene promjene na kulturnomdobru te da stoga za izvođenje istih nije bilo potrebno prethodno odobrenje. Iz podataka u spisu nije razvidno o kakvim se točno radovima radi niti je to vidljivo iz priložene fotografije, da bi se moglo zaključiti da li se u konkretnom slučaju radi o građenju kakvo ima u vidu Zakon o gradnji u članku 3. stavak 1. točka 5
„Tužitelj tvrdi da će stavljanjem pod preventivnu zaštitu biti onemogućeno raspolaganje predmetnom nekretninom, jer budući kupci neće biti zainteresirani za kupnju objekta koji je pod zaštitom tijela nadležnih za zaštitu kulturnih dobara. Ovi se prigovori tužitelja ne mogu uvažiti, jer se radi o preventivnoj zaštiti koja važi najdulje tri godine, te se njome još ne utvrđuje svojstvo kulturnogdobra.“
13
Spomenička renta; 22.10.2009 · Sentence Visokog upravnog suda RH
„Ovi se prigovori tužitelja ne mogu uvažiti jer su u prvostupanjskom i osporenom rješenju opširno navedene kulturno- povijesne okolnosti i hortikulturalni elementi i sadržaji radi kojih je potrebno navedeno kulturnodobro preventivno zaštiti baš u navedenom opsegu, što prihvaća i ovaj Sud.
Osim toga, radi se o preventivnoj zaštiti koja traje do najdulje tri godine, odnosno do donošenja rješenja kojim se utvrđuje svojstvo nepokretnog kulturnogdobra u kojem se definitivno određuju prostorne međe kulturnogdobra“.
„Spisu prileži rješenje Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine Konzervatorskog odjela u P., klasa: ………….., ur.broj: ………….. od …………….., kojom je odbijen zahtjev prvostupanjskog tijela za izdavanje prethodnog odobrenja za postavljanje montažne nadstrešnice – tende, u P., Ul.Sv. F. ….
Iz dostavne naredbe toga rješenja ne proizlazi da bi isto bilo dostavljeno tužiteljici, a spisu ne prileži niti neki drugi dokaz da je tužiteljica imala mogućnost upoznati se sa sadržajem tog rješenja.
Stoga osnovano prigovara da u postupku nije mogla štititi svoja prava kako je to propisano člankom 143
16
Obustava radova; 18.5.2011 · Sentence Visokog upravnog suda RH
„Iz izvoda iz registra kulturnih dobara Republike Hrvatske liste zaštićenih kulturnih dobara ("Narodne novine", broj: 111/04) od 12. kolovoza 2004. proizlazi da je D. obuhvaćena u području povijesne urbane cjeline G. Z. te je zaštićena kao spomenik kulture.
Radi se dakle o javnoj ispravi objavljenoj u „Narodim novinama“ u koju svatko ima uvid kao i u Registar kulturnih dobara RH pa su prigovori tužitelja da mu je to rješenje trebalo obustaviti neosnovani.“
18
Spomenička renta; 28.11.2008 · Sentence Visokog upravnog suda RH
Spomenička renta; 10.10.2008 · Sentence Visokog upravnog suda RH
„Neosnovano pri tome tužitelj smatra da je radi primjene članka 120. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, urbanistička cjelina naselja M.D. izgubila svojstvo zaštićenog kulturnogdobra.
Naime, tom odredbom su u stavku 1. izrijekom svi spomenici kulture koji su stavljeni pod zaštitu do stupanja ... registracije preispitati i uskladiti te ih objaviti u „Narodnim novinama“ u okviru Registra kulturnih dobara Republike Hrvatske.
Okolnost da za trajanja postupka to nije učinjeno ne mijenja status povijesno urbane cjeline naselja M.D. kao zaštićenog kulturnogdobra, koje je to svojstvo stekla po ranijim
na kravatama predstavljala povredu kulturne baštine Hrvata, stoga što je tužitelj kao protutuženik pri izradi svojih proizvoda koristio uzorak u obliku
22
U-III/4042/2015; 28.12.2017 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
proglašen krivim zbog kaznenog djela nedozvoljenog obavljanja istraživačkih radova i prisvajanja kulturnogdobra iz članka 326. stavka 3. KZ-a/97 te mu je ... istraživačkih radova i prisvajanja kulturnogdobra iz članka 326. stavak 3. KZ/97 pa, stoga, pravni kontinuitet treba tražiti u kaznenom djelu protiv javnog reda - nedozvoljenog obavljanja istraživačkih radova i prisvajanja kulturnogdobra iz članka 320. KZ/11. Međutim, zakonski opis kaznenog djela iz članka 320. KZ/11, uključujući i stavak 3. toga članka, više ne sadrži modalitet prisvajanja predmeta koji predstavljaju kulturnodobro na bilo koji drugi način, osim prigodom
23
U-II/365/2011; 1.3.2011 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
nepokretnom kulturnomdobru ili na području povijesne cjeline obavljaju gospodarsku djelatnost. Predlagateljica ističe da svaka pravna djelatnost iz NKD-a nije ... obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnomdobru ili na području kulturnopovijesne ... djelatnost) koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnomdobru ili na području kulturnopovijesne cjeline, obveznici su spomeničke rente za svaku poslovnu jedinicu. Osnovica spomeničke rente je korisna površina poslovnog prostora koji se nalazi u nepokretnom kulturnomdobru ili na području
24
U-I/1199/2006; 1.3.2011 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, koje su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnomdobru ili na području ... gospodarske djelatnost) koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnomdobru ili na području kulturnopovijesne cjeline, obveznici su spomeničke rente za svaku poslovnu jedinicu. Osnovica spomeničke rente je korisna površina poslovnog prostora koji se nalazi u nepokretnom kulturnomdobru ili na ... nalazi u nepokretnom kulturnomdobru ili na području kulturnopovijesne cjeline. Visinu spomeničke rente propisuje svojom odlukom Grad Zagreb, grad ili
25
U-III/3700/2017; 14.11.2019 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
dobara ... radnje koje bi mogle prouzročiti promjene na kulturnomdobru, odnosno koje bi mogle narušiti cjelovitost kulturnogdobra, mogu se poduzimati uz ... , restauriranje, premještanje kulturnogdobra i drugi slični radovi, rad industrijskih i drugih postrojenja i radilišta, kao i rekonstrukcija, sanacija i adaptacija kulturnogdobra u smislu toga Zakona i građenje na području na kojem se nalazi kulturnodobro. Navedene odredbe bile su na snazi i 2010., tj. u vrijeme u koje je - prema raspravnom navodu sâme tužiteljice - izgrađen sporni bazen, gradnja kojega se smatra građenjem na području na kojem se nalazi kulturnodobro
Gornjem na katastarskim česticama navedenim u izreci prvostupanjskog rješenja imaju svojstvo kulturnogdobra. Prvostupanjskim rješenjem određene su prostorne međe kulturnogdobra, sustav mjera zaštite kulturnogdobra, određeno je da će se navedeno kulturnodobro upisati u registar kulturnih dobara ... i opravdanost donošenja tog rješenja. U nalazu se u bitnome ističe kako je navedenim arheološkim lokalitetima utvrđeno svojstvo kulturnogdobra temeljem rješenja ... stručne prosudbe nadležnih tijela i u interesu zaštite i očuvanja kulturnih dobara donijelo rješenje o utvrđivanju svojstva kulturnogdobra te je odbilo
odjel Ministarstva kulture na čijem se području kulturnodobro nalazi, te su konzervatorski odjeli prema članku 78. citiranog Zakona dužni na način ... " konzervatorski odjel na čijem se području kulturnodobro nalazi, a ne Ministarstvo kulture; - da stoga ne postoji mogućnost da državni službenici u konzervatorskim ... konzervatorskog odjela njegove nadzorne ovlasti ograničene samo na objekte koji predstavljaju registrirano kulturnodobro Republike Hrvatske; - da Konzervatorski ... čijem se području nalazi kulturnodobro, a ne Ministarstvo kulture kao takvo. Stoga podnositelj, kao službenik Konzervatorskog odjela u Rijeci, može u
propisano da Hotel Belleuve ima status kulturnogdobra, postojeći status zaštite oznake E (evidentirano kulturnodobro - kulturna baština) te se sukladno ... nabave". Budući da je predmet nabave izrada projektne dokumentacije za rekonstrukciju hotela Bellevue koji je kulturnodobro postojećeg statusa zaštite oznake E (Evidentirano kulturnodobro-kulturna baština), pristup povjerenstva ocjeni idejnih rješenja nužno je morao biti u skladu s "odredbama Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara". Prema "odredbi članka 4. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara vlasnici kulturnogdobra odgovorni su za zaštitu
29
U-III/442/2021; 22.12.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, Trg Nikole Šubića Zrinskog 15 koja, prema utvrđenjima nadležnih tijela, ima status kulturnogdobra i upisana je u Registar kulturnih dobara Republike ... -arhitektonske i parkovne cjeline trgova koja ima status kulturnogdobra i upisana je u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, Listu nepokretnih kulturnih dobara pod brojem Z-1536. Osim toga predmetna zgrada nalazi se unutar Povijesne urbane cjeline grada Zagreba koja ima status kulturnogdobra i upisana je u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, Listu nepokretnih kulturnih dobara pod brojem Z-1525. Budući da predmetna zgrada ima status kulturnogdobra te
prethodio ustavnosudskom postupku bilo je utvrđenje kulturnimdobrom broda "Istranka" sagrađenog 1896., čiji je vlasnik podnositelj, a pod zaštitom je ... odjelu u Splitu sa zahtjevom radi izdavanja prethodnog odobrenja za vađenje iz mora i premještanje preventivno zaštićenog kulturnogdobra, broda "Istranka ... 2011., kojim je dopušteno vađenje iz mora i premještanje broda "Istranka" koji je kao kulturnodobro preventivno zaštićen rješenjem Ministarstva kulture ... . Predviđeno je smještanje navedenog kulturnogdobra na suho u Kaštel Gomilici na predio Giričić. Financijska sredstva osigurao je privremeni skrbnik, Udruga
autentičnim elementima izgradnje predmetne zgrade, što također nije prihvatljivo sa stajališta kulturnihdobra". Stoga je na temelju članka 62. Zakona o zaštiti ... ..., za koju je rješenjem Ministarstva kulture od 18. ožujka 2010. godine utvrđeno svojstvo kulturnogdobra i upisano u Registar kulturnih dobara pod brojem Z ... status kulturnogdobra utvrđen rješenjem Ministarstva kulture od 18. ožujka 2010. godine i upisana je u Registar kulturnih dobara RH, Listu nepokretnih ... unutar Povijesne urbane cjeline ... koja ima status kulturnogdobra utvrđen rješenjem Ministarstva kulture od 18. ožujka 2010. obzirom da je predmetnu
S. kao građanin imatelj kulturnogdobra, držao dvije amfore koje pripadaju tipu antičkih amfora "LambogliaII" i datiraju iz I. stoljeća, jednu amforu ... dužni skrbiti o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, te prijaviti nadležnom tijelu dobro za koje se predmijeva da ima svojstvo kulturnogdobra. Protivno postupanje sankcionirano je kaznenom odredbom čl. 116. st. 1. toč. 1. istog Zakona, ukoliko ne prijavi dobro za koje se predmnijeva da ima svojstvo kulturnog ... znao da se radi o kulturnomdobru, jer je to naprosto nelogično, obzirom na osobu okrivljenika. (...) Nadalje, činjenica što je protiv okrivljenika vođen
33
U-I/6004/2012; 4.11.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, prostornih međa nepokretnog kulturnogdobra ili kulturno-povijesne cjeline koja je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske ili ako je rekonstruirani dio pojedinačnog nepokretnog kulturnogdobra upisanog u taj Registar, osim zgrade za koju javnopravno tijelo nadležno za poslove zaštite kulturne ... , prostornih međa nepokretnog kulturnogdobra ili kulturno-povijesne cjeline koja je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske te rekonstruiranog dijela pojedinačnog kulturnogdobra upisanog u taj Registar. Takvim uređenjem zakonodavac je odredio područje zaštićenih kulturnih vrijednosti na kojima se
kojem je propisano da se radnje koje bi mogle prouzročiti promjene na kulturnomdobru, odnosno koje bi mogle narušiti cjelovitost kulturnogdobra mogu ... neodobreni radovi na kulturnomdobru i to na način da je izvedena nova fasadna žbuka oličena u svijetlozelenu boju s izvođenjem sokla u sivom tonu, da je ... izvedene radove investitor nije ishodio opisane posebne uvjete niti prethodno odobrenje, a kojima je narušena vrijednost kulturnogdobra. Nakon što je na ... pristupno stubište u dvorištu, a koji radovi i po stavu ovoga suda predstavljaju radnju koja bi mogla narušiti cjelovitost kulturnogdobra u smislu čl. 62
35
U-I/897/2014; 18.7.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
odnosa s Gradom Dubrovnikom u vezi s upravljanjem dubrovačkim gradskim zidinama te ističe svoj trajni doprinos obnovi i upravljanju tim kulturnimdobrom ... dobrom primjenjuju i propisi kojima se uređuju vlasnički odnosi i gospodarsko korištenje kulturnogdobra. Tako je odredbom članka 391. stavka 1. Zakona ... gospodarskog korištenja nepokretnog kulturnogdobra u vlasništvu države, županije, grada ili općine stjecanjem koncesije temeljem javnog natječaja. Zakonom o koncesijama iz 2008. godine ('Narodne novine', broj 125/08) propisuje se postupak davanja koncesije na kulturnomdobru za gospodarsko korištenje kulturnogdobra
je odbijen tužbeni zahtjev podnositelja kojim je tražio poništenje točke II. Odluke o ukidanju Odluke o davanju koncesije na kulturnomdobru ... . U postupku koji je prethodio ustavnosudskom postupku Grad Rijeka je 22. rujna 2022. donio Odluku o davanju koncesije na kulturnomdobru za gospodarsko ... ) kojom se podnositelju daje koncesija na kulturnomdobru za gospodarsko korištenje dijela Palače šećerane za obavljanje ugostiteljske djelatnosti na rok od deset godina koji teče od stupanja na snagu ugovora o koncesiji te ga je pozvao na sklapanje Ugovora o koncesiji na kulturnomdobru za gospodarsko
zgrada ne može se ozakoniti ako se nalazi unutar kulturno-povijesne cjeline, registriranog kulturnogdobra, osim ako javnopravno tijelo nadležno za poslove ... nalazišta ili zone, prostornih međa, nepokretnog kulturnogdobra ili kulturno-povijesne cjeline koja je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske ili ako je rekonstruirani dio pojedinačnog nepokretnog kulturnogdobra upisan u taj Registar, osim zgrade za koju javnopravno tijelo nadležno za poslove ... ., dalje: ZOZOKD), kojim je regulirano izdavanje tih posebnih uvjeta zaštite kulturnogdobra za zahvate na nepokretnom kulturnomdobru, koji uvjeti se
za počinjenje dva kaznena djela oštećenja tuđe stvari i jednog kaznenog djela oštećenja i nedozvoljenog izvoza kulturnogdobra te je osuđena na jedinstvenu kaznu ... -01/4-09-2 od 6. svibnja 2009. utvrđeno da ima svojstvo kulturnogdobra te je uvrštena u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske pod oznakom Z-4089 ... 70x70 cm slijevanjem boje po zidu koja sanacija oštećenja fasade prema uputi konzervatora je iznosila 42.277,50 kuna, dakle, oštetila kulturnodobro" 6. U ... smije ugrožavati tuđu imovinu i kulturnodobro. Način razmišljanja optuženice nije prihvatljiv jer se osobi u svojstvu novinara ne može dopustiti
njezina žalba protiv rješenja Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine, Konzervatorskog odjela u Zadru, klasa: UP/I-612-08/14-11/0132 ... ustavnosudskom postupku ocijenjeno je da osporavana presuda, kojom je odlučeno o tužbi protiv upravnih akata donijetih radi privremene obustave radova na kulturnomdobru, ne predstavlja pojedinačni akt u smislu članka 62. stavka 1. Ustavnog zakona protiv koje bi Ustavni sud bio nadležan pružiti ustavnosudsku zaštitu
osobe koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnim kulturnimdobrima ili na području kulturno-povijesne cjeline, dok je od stupanja tog zakona na ... dobit koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline. Podnositeljica navodi kako ona jest obveznik ... gospodarsku djelatnost u nepokretnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline (dakle sve fizičke i pravne osobe koje su prema poreznim propisima ... nedopustiv pravni pristup, suprotan sadržaju i smislu mjerodavnog članka 114. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara ("Narodne novine" broj 69/99., 151
41
U-I/493/2003; 22.12.2004 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
osobitoga kulturnog i povijesnog značenja kao i svojstvo kulturnogadobra za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku i uživaju ... ocijenio je da osporene odredbe nisu nesuglasne s odredbom članka 68. Ustava (prema kojoj država štiti znanstvena, kulturna i umjetnička dobra kao duhovne ... bi primjenom osporenih odredaba bila "smanjena, neosnovano ograničena i ugrožena vjerska, kulturna i umjetnička prava pojedinaca, skupina i zajednica ... , nekretnine i stvari od osobitog kulturnoga, povijesnoga, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku
zbog bespravne nadogradnje, i zbog toga što je nekretnina, kulturnodobro, prema pokojnom ocu nastupila zastara progona, zbog proteka vremena (...) da je ... temelju mjerodavnih odredaba sadržanih u Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara ("Narodne novine" broj 69/99., 151/03., 157/03., 87/09., 88/10., 25/12 ... kulturnih dobara. Također, u ustavnoj tužbi podnositeljica ni na koji način nije učinila vjerojatnim nastup za po nju štetnih i nepopravljivih posljedica. 7
koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnim kulturnimdobrima ili na području kulturno-povijesne cjeline, dok je od stupanja tog zakona na snagu ... koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline. Podnositelj navodi kako on jest obveznik poreza na ... gospodarsku djelatnost u nepokretnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline (dakle sve fizičke i pravne osobe koje su prema poreznim propisima ... pravni pristup, suprotan sadržaju i smislu mjerodavnog članka 114. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara ("Narodne novine" broj 69/99., 151/03., 157
44
U-I/390/2003; 17.10.2007 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, štiti znanstvena, kulturna i umjetnička dobra kao duhovne narodne vrednote i jamči zaštitu moralnih i materijalnih prava koja proistječu iz znanstvenog ... o knjižničnoj građi koja ima svojstvo kulturnogdobra te provodi i potiče mjere zaštite takve građe, promiče hrvatsku knjigu i druge publikacije, obavlja ... tereti za očuvanje i evidentiranje nacionalne baštine. Naime, u većini drugih slučajeva umjetnička odnosno kulturna djela koja se smatraju nacionalnom odnosno kulturnom baštinom ne pohranjuju se niti evidentiraju na teret, odnosno o trošku pravnih ili fizičkih osoba odnosno građana Republike Hrvatske
pitanjem sljedećeg sadržaja: "Jeste li za to da se restoran 'Slamnati krovovi' - 'Slamarica' proglasi kulturnimdobrom od lokalnog značaja?' (u daljem tekstu ... sljedećeg sadržaja: "Jeste li za to da se restoran 'Slamnati krovovi' - 'Slamarica' proglasi kulturnimdobrom od lokalnog značaja?". U prijedlogu koji je ... tradicijske gradnje na području Općine Stubičke Toplice, star dvjestotinjak godina te se traži da se proglasi kulturnimdobrom od lokalnog značaja kako bi se na ... kulturnimdobrom od lokalnog značaja?", Ministarstvo uprave postupalo je sukladno odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi kojim mu je
kako zainteresirana osoba Gordana Kačić Bartulović, kao susjed, nema svojstvo stranke u postupku izdavanja posebnih uvjeta zaštite kulturnihdobra za radove na kulturnomdobru, odnosno za gradnju na području zaštite kulturno-povijesne cjeline, pa nije niti mogla sudjelovati u postupku izdavanja predmetne ... . siječnja 2018. III. Odbacuje se kao nedopušten prigovor Gordane Kačić Bartulović izjavljen protiv potvrde Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne ... Splitu broj: UsIgr-493/18, te spisi Ministarstva kulture Republike Hrvatske u kojem je 7. siječnja 2013. izdana potvrda Uprave za zaštitu kulturne baštine
i koja je kulturnodobro. Naime po ocjeni ovog suda slijednik zemljišno knjižnog vlasnika Igor Borelli nije mogao predmetnom nekretninom raspolagati 1972 ... broj Agr 1526/46 od 14. prosinca 1938. godine. Činjenica da je predmetna nekretnina Rješenjem Ministarstva kulture RH utvrđena kao kulturnodobro nije ... . U povodu prijedloga od 8. lipnja 2006., a na temelju rješenja Ministarstva kulture, Uprave za zaštitu kulturne baštine, klasa: UP/I-612-08/02-01/1358, ur.broj: 532-10-1/8 (JB) od 18. srpnja 2003. i članka 120. stavka 3. Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara ("Narodne novine" broj 37/01.) zabilježeno
48
U-I/1559/2001; 21.2.2007 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
ne plaća se na nekretnine koje imaju svojstvo kulturnogdobra prema Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (»Narodne novine«, br. 69/99.). (3 ... pridonositi općem dobru.(...) Članak 51.Svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima. Porezni sustav se ... , šume, biljni i životinjski svijet, drugi dijelovi prirode, nekretnine i stvari od osobitog kulturnoga, povijesnoga, gospodarskog i ekološkog značenja, za koje je zakonom određeno da su od interesa za Republiku Hrvatsku, imaju njezinu osobitu zaštitu. Zakonom se određuje način na koji dobra od interesa
području, tj. unutar prostornih međa nepokretnog kulturnogdobra, pa je pravilno tužitelju, primjenom članka 115. ZDI, ostavljen rok od 15 dana ... je upisana u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, ni o postojećoj građevini koja se nalazi u kulturno-povijesnoj cjelini upisanoj u taj ... spomeničke baštine Grada Dubrovnika upisan u registar kulturnih dobara. Posebno ističe da je tuženik, uz sve druge povrede, poduzeo radnju za koju nije
50
U-III/5/2019; 29.4.2021 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
nadležnog tijela proglašeno zaštićenom prirodnom vrijednosti, kulturnimdobrom ili drugim područjem od posebnog interesa za državu, kaznit će se kaznom ... vrijednosti, kulturnimdobrom ili drugim područjem od posebnog interesa za državu, kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina." 4.1. Bitne ... građevinu u području koje je propisom ili odlukom nadležnog tijela proglašeno zaštićenom prirodnom vrijednosti, kulturnimdobrom ili drugim područjem od ... . Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama ("Narodne novine" broj 158/03., 141/06. i 38/09.), bez ishođenja građevinske dozvole, odnosno bez rješenja