"8. Naime, prema odredbi članka 219. ZPP svaka je stranka dužna iznijeti činjenice i predložiti dokaze na kojima temelji svoj zahtjev ili kojim pobija navode i dokaze protivnika. 8.1. U konkretnom slučaju o valjanosti ili nevaljanosti odnosno istinitosti ili neistinitosti vlastoručnog potpisa tužiteljice ovisi utemeljenost njezinog zahtjeva za utvrđenje ništavosti opisane Punomoći od 12. kolovoza 1993. godine, pa je na njoj bio teret dokazivanja činjenice da istu nije potpisala, u koju svrhu je i predložila provođenje dokaza grafološkim vještačenjem kao i saslušanje stranaka. 8.2. Međutim, tužiteljica
- nadvještačenjem. 35. Utoliko se za sada ne može prihvatiti kao pravilan zaključak suda da bi zapravo već činjenica da je u postupku utvrđeno da je pisani potpis ostavitelja na osporavanoj oporuci vlastorični potpis ostavitelja, u kontekstu kazivanja tijekom postupka saslušanog svjedoka oporuke, koje sud s pravom prihvaća kao nepristrano i vjerodostojno, ukazivala na zaključka da se radio o formalno pravno valjanoj oporuci ostavitelja pok. M. D.. 36. Pri tome je ... oporuke ostavitelja. Stoga u okolnosti kada nije moguće sa stopostotnom sigurnosti odgovoriti na zadatak suda radi li se o krivotvorenom potpisu ostavitelja
„ 9. U odnosu na rok zastare, valja kazati da je u konkretnom slučaju riječ o zadužnici sastavljenoj prije 1. siječnja 2011., a uvidom u istu (list 12. do 15. spisa) vidljivo je da se ne radi o tome da je kod javnog bilježnika solemnizirana tražbina iz zadužnice, već je samo ovjeren potpis dužnika, ovdje tužitelja. S obzirom na takvu formu isprave, koja u konkretnom slučaju predstavlja privatnu ispravu s tek javno ovjerenim potpisom izdavatelja ... zadužnica nije sastavljena u obliku javnobilježničkog akta već je tuženik samo ovjerio svoj potpis, valja primijeniti opći rok zastare od pet godina te stoga
ispisan tekst u odnosu na potpis i da je veći dio potpisa formiran podebljavanjem već napisanog i to na način da su korištena dva različita sredstva ... ostavitelj nije ispisao potpis na oporuci od 29. listopada 1995. O troškovima postupka odlučeno je temeljem odredbe članka 154. stavak 1. Zakona o parničnom
"Prema odredbi čl. 215. st. 1. alineja 3. ZZK-a, smatrat će se da je potpis osobe koja je kao tijelo pravne osobe raspolagala nekretninom na ispravi propisno ovjerovljen i kad ispravu supotpiše Državni pravobranitelj Republike Hrvatske (sada Glavni državni odvjetnik) u slučajevima kada pravna osoba koja ... nekretninom dopustila upis u korist stjecatelja i kad je izjavu o tome u propisanom obliku dala osoba ovlaštena na potpis po st. 1. toga članka.
Iz navedenoga proizlazi da odredba čl. 215. st. 1. ZZK-a predviđa pravnu predmnjevu postojanja ovjerovljenog potpisa otuđitelja, koji je u međuvremenu prestao postojati, a
. studenog 2018. na tražbinu iz zadužnice koja je privatna isprava i na kojoj je potpis dužnika ovjeren kod javnog bilježnika prije 1. siječnja 2011 ... bilježnika solemnizirana tražbina iz zadužnice već je samo ovjeren potpis Hrvoja Šimića tužiteljevog zastupnika po zakonu. Kako je tuženik zahtjev za izravnu
. studenoga 2011. (list 79 spisa) navodeći da je ranije dostavljena preslika na listu 6 spisa sačinjena preslikavanjem navedenog izvornika. Provedenim ... i vještačenja "Ivan Vučetić" Zagreb utvrđeno je da tuženi D. C. dolazi u obzir kao skriptor spornog potpisa sporne izjave od 30. studenoga 2011. s lista 79 spisa. Utvrđeno je da na listu 6 spisa prileži fotokopija izjave za koju tužiteljica tvrdi da je dostavila izvornik radi vještačenja, no usporedbom potpisa D. C. na ... slučajevima decidirano da ili ne. Slijedom navedenog po utvrđenju ovog drugostupanjskog suda zaključak prvostupanjskog suda kako tužiteljica navedenim dokazom
10
Forma akcepta; 11.5.2009 · Sentence županijskih sudova u RH
kojom drugom riječju koja to isto znači, kao i da akcept potpisuje trasat, time da kao akcept vrijedi i sam trasatov potpis kada je stavljen na licu ... u potpisu trasata, onda se može staviti samo na lice mjenice.“
“Iz u spisu prvostupanjskog suda priloženog zahtjeva za ispravak vidljivo je da isti nije potpisan po tužitelju već sadrži samo otisnuti žig i potpis odvjetnika, nema navoda da se istom prilaže punomoć, tijekom postupka tužitelj ničim ne dokazuje da je punomoć bila priložena uz zahtjev jer je u spisu priložena jedino punomoć za zastupanje u ovom postupku izdana po tužitelju 30 kolovoza 2005.g., a sam zahtjev ne sadrži ni ostale propisane podatke iz čl.40 st.3 ZM, odnosno nema uopće podatke o podnositeljima, već samo adresu i podatke o odvjetničkom uredu punomoćnika.
Kako i sam tužitelj navodi da je on
"Način ovjere potpisa propisan je odredbom iz članka 77. Zakona o javnom bilježništvu (NN br. 78/93 i 29/94). U smislu navedene zakonske odredbe ovjera potpisa znači potvrdu javnog bilježnika da je stranka u njegovoj nazočnosti svojeručno potpisala pismeno ili svoj rukoznak na njega stavila ili da je potpis ili rukoznak na pismenu pred njim priznala kao svoj.
Tuženik je pravna osoba, organizirana kao dioničko društvo. Prema odredbi iz članka 241 ... ugovora među strankama bilo nesporno, ne može, po prirodi stvari, ovjeriti tuđi potpis na ispravi (kupoprodajnom ugovoru). U smislu navedenog tužbeni
.
Prvostupanjski sud je u razlozima oslobađajuće presude naveo kako potpis na osobnoj iskaznici okrivljenika i na povratnici-dostavnici predmetne obavijesti nisu ... dostavnice na kojoj je navedeno da je uručena primatelju „u vlastite ruke“ te da takva dostava ničim nije osporena.
Po mišljenju ovog Suda, osnovanost žalbe proizlazi i iz usporedbe nespornog potpisa okrivljenika na zapisniku sa održanog žurnog potpisa od 21. prosinca 2011. god., i to naročito onog potpisa na drugoj stranici tog zapisnika i potpisa primatelja na povratnici od 6. rujna 2011. god., koji se potpisi ovom sudu čine jednakima.
Stoga će
-dalmatinske županije broj: 24/2017 od 7. svibnja 2017. O b r a z l o ž e n j e 1. Akcija mladih - AM (u daljnjem tekstu: žaliteljica), bez navođenja imena i bez ... Kaštela žaliteljica je tvrdila da potpisi za navedenu kandidacijsku listu nisu prikupljani na propisanom obrascu kojeg je objavilo Državno izborno ... i područne (regionalne) samouprave te je određeno da se potpisi birača prikupljaju na propisanom obrascu (obrazac OLS-3). Odredbom članka 22. stavak 3. Zakona ... ; (...) - je uz navedeno predan obrazac sa prikupljenim potpisima birača koji podržavaju kandidacijsku listu grupe birača, koji obrazac se koristio na
je pokrenula izborni spor zbog navodnih nezakonitosti i nepravilnosti u prikupljanju potpisa birača potrebnih za pravovaljanost kandidature Dragana Daničića. U žalbi ističe da se supružnici na propisanim obrascima za prikupljanje potpisa birača za kandidaturu određene osobe ne smiju potpisivati jedni ... umjesto nje/njega. Smatrajući da je upravo to bio slučaj u postupku prikupljanja potpisa za kandidata Dragana Daničića, žaliteljica smatra da je takvim ... i potpise pod rednim brojevima 69. i 70., 96. i 97., te 105. i 106., jer je riječ o istovjetnom rukopisu. Žaliteljica nadalje ističe da su sporni i potpisi
bitnom, ističe da je dio obrasca OLS-2 s potpisima birača koji podržavaju nezavisnu listu nositelja Marka Kasunića za članove Općinskog vijeća Općine Stupnik neuredan, nepravilan i nezakonit. Ističe da su potpisi samo prvih deset birača koji su podržali nezavisnu listu prikupljeni u roku za prikupljanje potpisa, dok su svi ostali potpisi prikupljeni prije početka roka za prikupljanje potpisa birača određenog Obvezatnim uputama Državnog izbornog povjerenstva ... , nadležni ŽIP je utvrdio da je nezavisnu listu nositelja Marka Kasunića za članove Općinskog vijeća Općine Stupnik predložilo 158 birača te da žaliteljeve
broj građana žaleći se da svojim potpisom nisu podržali njegovu kandidaturu za zamjenika načelnika Općine Donji Lapac. Tvrde da su svoj potpis dali kandidatu Miroslavu Jurešiću koji je u međuvremenu odustao od kandidature, a ne Krešimiru Forjanu na čijoj listi su se našli njihovi potpisi. Svoje navode žaliteljica potkrepljuje "spiskom" pripadnika hrvatskog naroda koji nisu vlastoručnim potpisom podržali kandidata za zamjenika načelnika Općine Donji Lapac ... ustupio osporavanom kandidatu potpise birača koje je prethodno prikupljao, te popis 127 birača koji su podržali kandidaturu osporenog kandidata. U odnosu na
"Vrapčić" u Tisnom na potpise podrške, te da ako se usporede liste podrške kandidatima HDZ-a i HSS-a vidjeti će se da su jedni prepisivali od drugih".U odnosu na popis birača koji su svojim potpisima podržali nezavisnog kandidata Roberta Bobinca, žalitelj ističe da su u njegovom slučaju "glasovi podrške prodani iz gradskog foruma Betina". U konkretnom slučaju, žalitelj smatra da "svu trojicu kandidata za izbor općinskog načelnika Općine Tisno treba maknuti ... 1.000 stanovnika, a manje od 10.000, za pravovaljanost stranačkih i nezavisnih kandidatura potrebno prikupiti 100 potpisa birača za izbor općinskog
kandidatura žalitelja za gradonačelnika Grada Pule - Pola uz obrazloženje kako je uz prijedlog kandidature povjerenstvu dostavljeno 1281 potpisa birača s njihovim podacima, a od 1281 tako dostavljenih potpisa koje je bilo potrebno navesti s njihovim podacima utvrđeno je da je 790 potpisa birača s ispravnim podacima, dok ostali dostavljeni podaci uz potpise nisu bili ispravni (neispravni podaci ili dupli potpisi birača). U obrazloženju rješenja GIP-a navedeno je ... gradonačelnika Grada Pule-Pola i za njegove zamjenike potrebno prikupiti najmanje 900 potpisa birača s njihovim podacima (u jedinicama s više od 35000 do 60000
iz stavka 1. ovoga članka potrebno je prikupiti najmanje 100 potpisa birača." Članak 19. Potpisi birača u postupku kandidiranja zastupnika i zamjenika ... potpisi birača u postupku kandidiranja prikupljaju isključivo na propisanom obrascu te da prijedlog kandidature, koji predlaže politička stranka, potpisuje ... kandidature Nedžada Hodžića navedeni su podaci i potpisi birača koji su podržali kandidaturu Nedžada Hodžića te je Državno izborno povjerenstvo provjerom istih utvrdilo da je, u skladu s člankom 18. stavkom 2. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, za kandidaturu Nedžada Hodžića prikupljeno više od 100
iz stavka 1. ovoga članka potrebno je prikupiti najmanje 100 potpisa birača. Članak 19. Potpisi birača u postupku kandidiranja zastupnika i zamjenika ... -01/24, URBROJ: 507/19-15-3, od 5. listopada 2015., u dijelu koji se odnosi na kandidiranje u XII. izbornoj jedinici, propisano je da se potpisi birača ... Hodžića navedeni su podaci i potpisi birača koji su podržali kandidaturu Nedžada Hodžića te je Državno izborno povjerenstvo provjerom istih utvrdilo da je, u skladu s člankom 18. stavkom 2. Zakona o izborima zastupnika u Hrvatski sabor, za kandidaturu Nedžada Hodžića prikupljeno više od 100 pravovaljanih
stranke, zlorabio ovlasti predsjednika BDSH-a, prikupio potrebnih sto (100) potpisa i sam sebe predložio kao kandidata u ime stranke, na taj način ... Republici Hrvatskoj, birači i udruge nacionalnih manjina. Za pravovaljanost kandidature iz stavka 1. ovoga članka potrebno je prikupiti najmanje 100 potpisa birača. Članak 19. Potpisi birača u postupku kandidiranja zastupnika i zamjenika pripadnika nacionalnih manjina koji se biraju u posebnim izbornim ... dijelu koji se odnosi na kandidiranje u XII. izbornoj jedinici, propisano je da se potpisi birača u postupku kandidiranja prikupljaju isključivo na
potpisi od javnog bilježnika Davida Milasa sa sjedištem u Dardi, dana 23. svibnja 2005. godine i Izjavu članova biračkog odbora (sa biračkog mjesta broj 4) i to Ankice Markoš (predsjednice), Ferenca Dornštaudera i Ilonke Peter (članovi), na kojoj su ovjereni njihovi potpisi od javnog bilježnika Davida Milasa iz Darde, dana 23. svibnja 2003. godine i Adama Hermina (zamjenika predsjednice), na kojoj je ovjeren njegov potpis od strane v.d. javnog bilježnika
liberalne stranke (HSLS), Autohtone hrvatske seljačke stranke (A-HSS) i Zagorske stranke (ZS), sa preko 200 pravovaljanih potpisa podrške birača, koja je ... stranaka utvrđeno niz nepravilnosti u kandidacijskom postupku i to zbog nedostatka pravovaljanih potpisa podrške birača (15 osoba umrlih u 2008. godini, 17 ... istim potpisom), a za koje nepravilnosti žaliteljica smatra da su posljedica niza protuzakonitih radnji - zloupotrebe izbornog prava. U tom smislu žaliteljica navodi da je na zapisnik kod Policijske uprave Donja Stubica predana kaznena prijava za zloupotrebu izbornog prava protiv, prema njezinom mišljenju
. prosinca 2018. Ministarstvu uprave Prijedlog (označen kao peticija) za raspisivanje referenduma, zajedno s potpisima birača koji predlažu raspisivanje ... Općini Stubičke Toplice (zajedno s prikupljenim potpisima) uputila Općinska organizacija SDP Stubičke Toplice, navodi se da je to jedini očuvani primjerak ... dostavljena druga dokumentacija vezana za predmet, kao što je odluka o osnivanju organizacijskog odbora i pristupanju izjašnjavanja birača o potrebi da se zatraži raspisivanje referenduma, formulaciji referendumskog pitanja, rok za prikupljanje potpisa birača, mjesta za prikupljanje potpisa, na traženje
zamjenika kandidata Ratka Sokača i Ante Šošića, koji su podnijeli žalitelji. 2. U žalbi je u bitnome navedeno kako su biračke liste - potpisi birača predani zamjeniku ŽIP-a, koji je iste letimično prebrojio i zaključio da ima dovoljan broj potpisa, te da nitko ne može sa sigurnošću tvrditi da nije predan zakonski ... za izbor župana Koprivničko-križevačke županije i potpise birača koji podržavaju kandidaturu. Iz dostavljenog očitovanja proizlazi kako je zamjenik predsjednika ŽIP-a 27. travnja 2009. godine u 23,45 sati zaprimio spornu kandidaturu. Na sjednici ŽIP-a održanoj 28. travnja 2009. godine utvrđeno je kako
doneseno je pozivom na navedenu odredbu ZIZHS-a nakon što je utvrđeno da prigovoru nedostaju potpisi određenih podnositelja prigovora, odnosno jer je ... Matašin, Tomislava Pia Vajs i Frane Vrkljan. Stoga je DIP, budući da na prigovoru nedostaju potpisi navedenih podnositelja, u odnosu na te podnositelje
28
U-III/362/2020; 16.9.2020 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
također je naveo da se podnositelju ne stavlja na teret da je on krivotvorio potpise, nego da ih je upotrijebio kao istinite. Taj sud naveo je i da je ... njihovi potpisi, netko s tako krivotvorenih popisa ipak bio primatelj novčane pomoći i bio stvarni potpisnik. Također je obrazložio da činjenica da su potpisi korisnika socijalne pomoći sa spornih popisa bili krivotvoreni proizlazi iz čitavog niza ispitanih svjedoka koji su naveli da se nisu potpisali na ... u vrijeme navodnog potpisivanja nisu bile ni žive. Na podnositeljevu tvrdnju da je administrativna tajnica općine krivotvorila te potpise kako bi
, prof. Igora Jelovca, stalnog sudskog vještaka za dokumente i rukopise, proizlazi da je na temelju relevantnih i opširnih uzoraka nespornih potpisa ... temeljio na dinamičkim karakteristikama rukopisa, prije svega dinamici poteza, a u svezi s tim brzini i fluentnosti (tečnosti) poteza u potpisu, sukladno pravilima struke. U svom usmenom iskazu navodi da su oblikovno potpisi ostaviteljice identični svim varijacijama potpisa koje je dobio od tuženice. Iz sudskog spisa među potpisima koje je pridonio tužitelj nalaze se i potpisi koji su nečitki, parafni, reducirani. Svi potpisi iz bolnice pripadaju tom drugom tipu
bitnom ističe da kandidatura Roberta Šupe nije pravovaljana jer je od ukupno 170 prikupljenih potpisa birača samo njih 57 valjano budući da jedino oni ... /07. i 125/08.; u daljnjem tekstu: ZIONGŽ). On navodi da su nevažeća odnosno nepotpuna: 63 potpisa birača prikupljena na tri obrasca (od rednog broja 1 ... broja 16 Prgin Ante) na kojima nije navedeno ime i prezime kandidata ni naziv jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave u kojoj se kandidat kandidira; 20 potpisa na obrascu koji počinje od rednog broja 1 Neven Krnić, za potpise birača uz redne brojeve: 1, 4, 5, 10 i 18 nije navedeno mjesto
31
U-VII/5121/2004; 31.12.2004 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
Hrvatske, ali da nije stigao prikupiti potpise, te ih stoga nije mogao ni priložiti. Smatra da je on, usprkos formalnim nedostacima svoje kandidature, jedan ... Hrvatske svi koji su predloženi od ovlašenih predlagatelja i podržani pravovaljano prikupljenim potpisima najmanje 10.000 birača. Člankom 9. Zakona propisano je da se potpisi birača u postupku kandidiranja za izbor predsjednika Republike Hrvatske prikupljaju na propisanom obrascu. 4. U konkretnom slučaju
nije priložena potrebna dokumentacija, odnosno da na pristupnici nema potpisa kćeri podnositeljice kojom prihvaća istu punomoć. 4.5. Unutarnjim nadzorom ... na isplatnim listićima nalaze potpisi Laure Stefani Tot, u čiju istovjetnost potpisa su revizori posumnjali. 4.6. Iz odluke o izvanrednom otkazu ... punomoć), utvrđenju da se na isplatnim listićima od 9. ožujka 2013. i 24. travnja 2013. nalaze potpisi koji ne odgovaraju potpisima Laure Stefani Tot s ... vještačenje po ovlaštenom sudskom vještaku, a koji je nalazom i mišljenjem utvrdio da potpisi na vještačenim isplatnim listićima od 9. ožujka 2013. i 24
kandidata nisu ovjerili svoje potpise pa stoga kandidatura zaista i nije bila valjana". Na temelju članka 86. stavka 1. ZIONGŽ-a, ŽIP je odbio prigovor žalitelja. 4. Člankom 15. Zakona o izborima općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba ("Narodne novine", broj 109/07. i 125 ... . ZIONGŽ propisano je da se potpisi birača prikupljaju na propisanom obrascu u kojemu se uz potpis birača navodi ime, prezime, adresa prebivališta birača te
kojim se odbija moj prigovor utvrdio da sam predao 5041 potpisa birača čime sam ispunio zakonske uvjete Zakona o lokalnim izborima - članak 12 - u kojem ... njihove zamjenike je površna i nepotpuna. Iz nje se ne vidi koliko sam stvarno obrazaca za prikupljanje potpisa predao. Tvrdim da sam predao 231 obrazac sa ... kandidaturu IPGZ nije naveo i njegov akademski status, da nije istina da se na predanim obrascima OLN-3 nalazi samo njegovih 5.000 potpisa uslijed čega ... o podacima iz kaznene evidencije Općinskog kaznenog suda u Zagrebu od 4. svibnja 2017. za Ivana Valeka, Ninu Ferenčak i Marka Đurđevića (dalje: potvrde
okolnosti da sudovi nisu cijenili kao posebne. Ukazuje i na okolnost nesrazmjerne razlike u vrijednosti zamijenjenih nekretnina te da potpisi na ugovoru nisu ... ugovor izvršen, pa da se na radi o prividnom ugovoru, već da je volja stranaka bila usmjerena upravo na sklapanje ugovora kako su ga sklopile. Pri tome
36
U-VII/913/2001; 7.5.2001 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
zakonu. Stoga, smatra da njegova lista sadrži 162 valjana potpisa birača te da su time ispunjeni uvjeti propisani člankom 12. stavkom 1. alinejom 2. Zakona ... , a jedan potpisnik je dva puta naznačen kao predlagatelj liste, od toga jednom s nepostojećim matičnim brojem. Oduzimanjem pet evidentno nevaljanih potpisa birača i zauzimanjem stava da potpisnici, tj. predlagatelji nezavisne liste ne mogu biti ujedno i kandidati na istoj listi, što je dovelo do oduzimanja daljnih 15 potpisa, Gradsko izborno povjerenstvo grada Korčule te kasnije i Županijsko izborno povjerenstvo Županije dubrovačko-neretvanske utvrdili
. (članka 16. stavka 2.) Zakona o lokalnim izborima glasi: Kada birači kao ovlašteni predlagatelji predlažu nezavisnu kandidacijsku listu, za pravovaljanost ... liste su prva tri po redu potpisnika nezavisne liste. Članak 13. (članak 17.) Zakona o lokalnim izborima glasi: Potpisi birača prikupljaju se na ... utvrđuje da je nezavisnu listu s nositeljem Željkom Buterinom iz Paljuva predložilo 109 birača s pravovaljanim potpisima, te da su ispunjeni uvjeti propisani
za članove predstavničkog tijela Općine Novigrad, potpise birača koji podržavaju nositelja liste, očitovanja kandidata o prihvaćanju kandidature za člana ... Zubčić. Također je utvrđeno da je predani obrazac (OLS-2) bio nepotpun jer mu je nedostajala treća stranica na kojoj su trebali biti potpisi prve trojice
39
U-I/5746/2013; 24.9.2015 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
i redoslijed na njima istaknutih kandidata, na način predviđen statutom političke stranke, odnosno u skladu s posebnim statutarnim odlukama. Članak 21. Birači predlažu kandidacijske liste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor ... kojima se za kandidacijske liste koje predlažu birači zahtijevaju potpisi birača, dok se za kandidacijske liste koje predlažu političke stranke ti potpisi ... članova u Sabor Republike Hrvatske ili za izbor predsjednika Sabora i Vlade, ministara, županijskih, gradskih i općinskih vijećnika nemaju potpise potpore
održanoj 5. prosinca 2018. 2. Točkom I. Zaključka Vlade Republike Hrvatske donesenim na 119. sjednici održanoj 17. listopada 2018. Vlada Republike Hrvatske ... da predstavnicima referendumskih inicijativa iz točke I. ovog Zaključka, kao i ostaloj zainteresiranoj javnosti, omogući uvid u potpise koji su prema ... Republike Hrvatske prihvatila je Izvješće o provedenim uvidima u potpise birača koji su proglašeni neispravnim odnosno nevažećim iz zahtjeva za raspisivanje ... suprotno Ustavu i zakonu. 3.1. U zahtjevu podnositeljica navodi da su u Izvješću Ministarstva uprave o provjeri broja vjerodostojnosti potpisa birača te
predlagatelji, predlažu nezavisnu kandidacijsku listu, za pravovaljanost kadidacijske liste dužni su prikupiti 150 potpisa za gradsku listu. Odredbom stavka 2 ... o lokalnim izborima propisano je da se potpisi birača prikupljaju na propisanom obrascu, u koji se unosi ime i prezime, adresa i matični broj za svakog ... iznijetog, Ustavni sud utvrđuje da su nezavisnu gradsku listu s nositeljem liste Liviom Morosinom iz Vodnjana predložila 162 birača, s pravovaljanim potpisima
nedostatka aktivne legitimacije jer tužitelji nisu dokazali status suvlasnika nekretnine. Naime, prema stajalištu prvostupanjskog suda potpisi određenih ... okviru redovnog upravljanja donose odluke o stvaranju zajedničke pričuve. Međutim, sami potpisi određenih fizičkih osoba na Međuvlasničkom ugovoru, po
potpisana dostavnica o uručenju tužbe i poziva s nečitkim potpisom. Prvostupanjska presuda zbog izostanka donijeta je 6. ožujka 2000. pozivom na članak 332 ... Presudu zbog izostanka, vidi se da su ove dvije dostavnice potpisane potpuno različitim potpisima. (...) Stoga, a i iz razloga što tuženi stvarno živi u ... je navedeno: "Pregledom spisa utvrdila sam, da tužena strana u svom podnesku od 16.10.06-list 114 spisa ističe, da potpis na Povratnici koji bi trebalo vještačiti (poziv za ročište 6.3.00) doista i nije potpisao B. Š., već njegova supruga M. Š., te da je sporan potpis na Dostavnici od 19.1.01 na listu 44 spisa
44
U-I/5747/2013; 12.6.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. Ustavnog suda). 3.Osporeni članak 15. stavak 2. ZIČEPRH-a glasi: "Članak 15. (...) (2) Za pravovaljanost prijedloga liste za izbor članova u Europski ... "obvezuje osobe od kojih proizlazi vlast i kojima pripada vlast, da za kandidacijsku listu moraju prikupiti minimalno 5000 valjanih potpisa birača" dok "kandidati za člana EU parlamenta predloženi od partijske organizacije nisu u obavezi sakupljati potpise građana". Stoga, smatra da pravna osoba koja politički
propuste u radu GIP-a i ŽIP-a. Tako u žalbi navodi poteškoće koje su imali u kandidacijskom postupku i to od pogrešnih informacija o broju potrebnih potpisa za kandidaturu, načinu ispunjavanja obrazaca za prikupljanje potpisa birača, preuranjenoj izbornoj promidžbi kandidata, a što je sve, prema njegovom mišljenju ... prvi put nastojali napraviti nešto za kandidaturu želimo napomenuti da niti izbliza nismo jednaki kao i ostali kandidati koji su već članovi nekih stranaka. Od 1500 potrebnih potpisa mi smo po rješenju Gradskog poglavarstva u Rijeci imali 1453 pravovaljanih. Dakle nedostaje nam pedesetak potpisa, jer je
očitovanje). 2. Osporenim je očitovanjem Ministarstvo uprave odgovorilo na zahtjev podnositeljice za sudjelovanje u procesu provjere potpisa za raspisivanje ... - Međunarodni ugovori" broj 3/18.; u daljnjem tekstu: Konvencija). Ministarstvo uprave nije udovoljilo zahtjevu podnositeljice za sudjelovanje u procesu ... oblicima osobnog sudjelovanja u obavljanju državne vlasti i lokalne i područne (regionalne) samouprave ne sadrži odredbe koje uređuju način promatranja ... mehanizme zaštite osobnih podataka sukladno Zakonu o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka, iz istog proizlazi da se ne bi moglo udovoljiti zahtjevu
47
U-I/2058/2003; 1.10.2003 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
predlagatelji predlažu nezavisnu kandidacijsku listu, za pravovaljanost kandidacijske liste dužni su prikupiti: - 100 potpisa za općinsku listu, - 150 potpisa ... ) samouprave (u daljnjem tekstu: lokalna predstavnička tijela), a da pritom nemaju obvezu prikupiti određeni broj potpisa birača. Za razliku od političkih stranaka, birači koji predlažu nezavisnu kandidacijsku listu za izbor članova lokalnih predstavničkih tijela dužni su prikupiti određeni broj potpisa birača ... "evidentno povlašteni". Osim "što građani organizirani u političku stranku ne moraju uz prijedlog stranačke liste priložiti i potpise birača radi
48
U-I/2057/2003; 17.9.2003 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
stranke, birači i udruge nacionalnih manjina. Ukoliko kandidata za zastupnika nacionalnih manjina i njegovog zamjenika predlažu birači, za pravovaljanost ... i redoslijed na njima istaknutih kandidata, na način predviđen statutom političke stranke, odnosno u skladu s posebnim statutarnim odlukama. Članak 20. Birači predlažu kandidacijske liste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor ... stranaka da, u skladu sa zakonom, predlažu kandidacijske liste za izbor zastupnika u Hrvatski sabor, a da pritom nemaju obvezu prikupiti određeni broj
49
U-I/4658/2008; 14.6.2011 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
člancima 14. stavkom 2., 26. i 49. stavcima 1. i 2. Ustava. Nesuglasnost navedenih zakonskih odredbi s člankom 14. stavkom 2. Ustava predlagateljica nalazi u ... se potpisi ovjeravaju, javni bilježnici ovlašteni su izdati samo jedan izvornik isprave i predati ga samo jednoj od stranaka odnosno potpisnika. Na navedeni način taj potpisnik odnosno stranka izravno je favoriziran na štetu ostalih jer dobiva ispravu različite kvalitete od ostalih. Uz to, stranka koja ... ovjerene preslike navedene isprave i za to su dužni platiti trošak ovjere svog potpisa i dodatne troškove ovjere preslike. Na taj način stranka koja dobiva
I. izreke ove odluke. Uz zahtjev dostavljeni su i potpisi građana prikupljeni od 27. travnja 2019. do 11. svibnja 2019. Na temelju članka 57. Poslovnika ... , a Hrvatski sabor 12. srpnja 2019. prihvatio, zaključak kojim se poziva Vlada Republike Hrvatske da provjeri broj i vjerodostojnost potpisa birača te jesu li se potpisi prikupljali sukladno članku 8.c Zakona o referendumu, kao i da o provedenoj provjeri podnese izvješće Hrvatskom saboru. Vlada je 3. rujna 2019. dostavila Hrvatskom saboru Izvješće o provedenoj provjeri broja i vjerodostojnosti potpisa birača (klasa: 014-02/19-01/03, ur. broj: 65-19-04