. (članka 16. stavka 2.) Zakona o lokalnim izborima glasi: Kada birači kao ovlašteni predlagatelji predlažu nezavisnu kandidacijskulistu, za pravovaljanostkandidacijskeliste dužni su prikupiti: - 100 potpisa za općinsku listu, (...) Odredba stavka 2. istog članka glasi: Podnositelji prijave nezavisne kandidacijske ... nadležni OIP nije objavio u javnim glasilima smatrajući je pravno nevaljanom, budući da prijavu nezavisne kandidacijskeliste nisu potpisala prva tri po redu ... . Da je zakonodavac želio ograničiti pravo birača da budu ovlašteni predlagatelji kandidacijskeliste na kojoj su ujedno i kandidati, to bi izrijekom bio
je broj potpisa bio veći od potrebnog, to proizlazi da navedeni nedostatak ne utječe na pravovaljanostkandidacijskeliste Grupe birača nositelja liste ... odluke Gradskog izbornog povjerenstva Grada Kaštela klasa: 013-03/17-01/0002, ur. broj: 2134/01-17-7 od 5. svibnja 2017. o prihvatu kandidacijskelisteGrupe birača, nositelja liste Ivana Gotovca, kao pravovaljane kandidacijskeliste. U prigovoru protiv navedene odluke Gradskog izbornog povjerenstva Grada ... o lokalnim izborima propisano je kako pri utvrđivanju pravovaljanih kandidacijskihlista odnosno kandidatura će nadležno izborno povjerenstvo postupiti u
predlažu kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste za izbor članova u Europski parlament potrebno ... "Nezavisna lista - I izvan zatvora ima malo slobodnih ljudi" u postupku predlaganja kandidacijskihlista za izbor članova u Europski parlament iz Republike ... slobodnih ljudi". Žalba nije osnovana. 3.DIP je osporenim rješenjem odbacio, kao nepravovaljan, prijedlog kandidacijskeliste žalitelja i Ante Glavinića ... predloži manje od 11 kandidata kandidacijskalista nije pravovaljana (članak 14. Zakona). S obzirom da je na prijedlogu nazvanom 'Nezavisna lista - I izvan
pravovaljanostkandidacijskeliste HDZ-a, Županijske organizacije HDZ-a Zadarske županije za izbor članova Općinskog vijeća Općine Sveti Filip i Jakov te utvrditi ... pokušala sanirati. Napominjemo da se Odluka o pravovaljanostikandidacijskeliste donosi na osnovi podataka navedenih u prijedlogu kandidacijskeliste, kojeg ... kandidatkinju, a što posljedično dovodi u pitanje pravovaljanost cijele kandidacijskeliste, držimo kako je ovim propustom izborno tijelo počinilo nepravilnost u ... ocijeniti pravovaljanostkandidacijskeliste HDZ-a - ŽO Zadar za izbor članova Općinskog vijeća Općine Sveti Filip i Jakov te utvrditi i bez odgode objaviti
5
U-I/2058/2003; 1.10.2003 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
predlagatelji predlažu nezavisnu kandidacijskulistu, za pravovaljanostkandidacijskeliste dužni su prikupiti: - 100 potpisa za općinskulistu, - 150 potpisa ... kandidacijskeliste su prva tri po redu potpisnika nezavisne liste. 2. Razloge zbog kojih navedene zakonske odredbe smatra nesuglasnima Ustavu predlagatelj nalazi ... političkih stranaka da, u skladu sa zakonom, predlažu kandidacijskeliste za izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne ... je 100 punoljetnih, poslovno sposobnih hrvatskih državljana, dok prema članku 12. ZI-a birači moraju, da bi njihova nezavisna kandidacijskalista bila
podnio prigovor na pravovaljanostkandidacijskeliste za izbor kandidata za člana Gradskog vijeća Grada Senja Hrvatske stranke prava nositelja Berislava ... gradskog vijeća Grada Senja, nositeljice liste Marije Špalj i zbirna listakandidacijskihlista za izbor članica/članova gradskog vijeća Grada Senja. Točkom ... za izbor članova Gradskog vijeća Grada Senja broj: LS-14/09 od 28. travnja 2009. godine i zbirne listekandidacijskihlista za izbor članova gradskog vijeća ... objavljene su listekandidata za izbor članova Gradskog vijeća Grada Senja kao i Zbirna listakandidacijskihlista za izbor članova Gradskog vijeća Grada Senja
7
U-VII/914/2001; 9.5.2001 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
poništenih radnji u postupku kandidiranja i to u roku od 12 sati od primitka tog rješenja, pod prijetnjom nepravovaljanosti navedene kandidacijskeliste. 2 ... dodatne rokove za ispravljanje ili dopunuliste kandidata. Podnositelj smatra da je navedena kandidacijskalista nepotpuna i neuredna i da ta lista ne može ... . stavak 3. Zakona, propisan je izuzetak (nastup smrti kandidata predloženog nalisti, nakon predaje liste), u kojem se kandidacijskalista ima smatrati ... , kojim je kandidacijskalista djelomično poništena i kojim je omogućen ispravak i dopuna prijedloga liste kandidata, nakon isteka Zakonom propisanih rokova
8
U-I/849/2001; 6.6.2001 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
nezavisnu kandidacijskulistu, za pravovaljanostkandidacijskeliste dužni su prikupiti: - 100 potpisa za općinskulistu, - 150 potpisa za gradsku listu ... . Predlagatelj osporava i zakonom propisani rok od 12 dana, u kojem se treba prikupiti 500 potpisa, potrebnih za pravovaljanost nezavisne kandidacijskeliste ... kandidiran kao grupa građana, kao što je predviđeno Zakonom". Iznosi kako također nije predviđeno da potpisnik nezavisne kandidacijskeliste može potpisivati ... predstavničkog tijela u toj jedinici. Nakon provedenog glasovanja i utvrđivanja broja važećih glasova koji je dobila svaka pojedina kandidacijskalista, broj
predlagatelji, predlažu nezavisnu kandidacijskulistu, za pravovaljanost kadidacijske liste dužni su prikupiti 150 potpisa za gradsku listu. Odredbom stavka 2. istog članka propisano je da su podnositelji prijave nezavisnekandidacijskeliste prva tri po redu potpisnika nezavisne liste. Člankom 13. (17.) Zakona ... je pravno nevaljanom budući da prijavu nezavisne kandidacijskeliste nisu potpisala prva tri po redu potpisnika (birača) koji podržavaju tu listu ... liste iz članka 12. (16.) Zakona. Da je zakonodavac želio ograničiti pravo birača da budu ovlašteni predlagatelji kandidacijskeliste na kojoj su ujedno
10
U-I/2057/2003; 17.9.2003 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
predlažu kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor ... potpisa birača. Za razliku od političkih stranaka, birači koji predlažu neovisnu kandidacijskulistu za izbor zastupnika u Hrvatski sabor dužni su prikupiti određeni broj potpisa birača, jer bi bez prikupljenih potpisa birača njihova kandidacijskalista bila pravno nevaljana. Predlagatelj smatra da građani ... birači moraju prikupiti najmanje 500 potpisa birača da bi njihova neovisna kandidacijskalista bila pravovaljana. Iz toga predlagatelj zaključuje da je
. (...) Članak 22. (1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga ... izborno povjerenstvo nakon što utvrdi pravovaljanostsvihkandidacijskihlista, odnosno kandidatura." "Članak 25. (1) Zbirna lista kandidatura sadrži ime ... izborne promidžbe, koji propust je u međuvremenu otklonjen, nije doveo do povrede izbornog prava, odnosno pravovaljanosti navedene kandidacijskeliste. 6 ... kandidacijskulistu grupe birača predlagatelja Igora Mlinca, Tihomira Benića, Valentina Moguša, nositelja kandidacijskeliste Igora Mlinca predane za Izbor
12
U-I/1702/2013; 19.12.2013 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
statutarnim odlukama. (...) Članak 15. Birači predlažu kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste ... stranačke liste za izbore članova u Europski parlament, dok građani da bi predložili kandidacijskulistu, sukladno osporenom članku, moraju skupiti najmanje ... za članove Europskog parlamenta iz Republike Hrvatske. Prema mjerodavnim odredbama ZIČEPRH-a, pravo predlaganja stranačkih odnosno kandidacijskihlista ... više političkih stranaka, dok su birači ovlašteni predlagati kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Riječ je, prema tome
13
U-I/5746/2013; 24.9.2015 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
predlažu kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor ... kojima se za kandidacijskelistekoje predlažu birači zahtijevaju potpisi birača, dok se za kandidacijskeliste koje predlažu političke stranke ti potpisi ... i birači morali prikupiti jednak broj potpisa birača (1500) za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Hrvatski sabor ... . Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor potrebno je prikupiti najmanje 1500 potpisa birača. Političke stranke određuju na
izbornog povjerenstva. (...) Članak 22.(1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u ... nadležno izborno povjerenstvo nakon što utvrdi pravovaljanostsvihkandidacijskihlista, odnosno kandidatura." "Članak 25.(1) Zbirna lista kandidatura sadrži ... navodi se 'kandidati grupe birača'. Članak 20.(1) Kandidacijskeliste i kandidature se podnose na obrascima čiji sadržaj i oblik propisuje Državno izborno povjerenstvo obvezatnim uputama. (2) Prijedlozi kandidacijskihlista i kandidatura, sastavljeni u skladu s uvjetima i na način propisan ovim Zakonom, dostavljaju
/potpisnik svoje kandidacijskeliste birača, odnosno kandidature. (...) Utvrđivanje pravovaljanosti i prihvaćanje kandidacijskihlista i kandidatura Članak 22 ... Arlović i Antun Palarić, članovi Vijeća, odlučujući u izbornom sporu o žalbi za zaštitu izbornog prava Kandidacijskeliste grupe birača - nositelja liste Mirka Draguna iz Vukovara, na sjednici održanoj 5. lipnja 2014. jednoglasno je donio O D L U K U Odbija se žalba Kandidacijskeliste grupe birača ... , ur. broj: 2170-01 od 2. lipnja 2014. O b r a z l o ž e n j e 1.Nositelj Kandidacijskeliste grupe birača Mirko Dragun iz Vukovara (u daljnjem tekstu
16
U-VII/913/2001; 7.5.2001 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
. Odredbom članka 12. stavka 1. Zakona propisano je da, kada birači, kao ovlašteni predlagatelji, predlažu nezavisnu kandidacijskulistu, za pravovaljanost ... odredbom Zakona nije ograničio pravo birača da predlažu nezavisnu kandidacijskulistu (pa bila to i ona na kojoj su oni istaknuti kao kandidati), Ustavni sud ... 1. U žalbi za zaštitu izbornog prava Ivan Šegedin, Ante Šegedin i Nenad Pecotić pobijaju rješenja navedena u izreci, kojima je odbijena kao nepravovaljana nezavisna gradska lista nositelja liste Ivana Šegedina iz Žrnova, s obrazloženjem da su ista donesena protivno odredbi članka 12. stavka 1. Zakona
. Žalba nije osnovana. 3. Odredba članka 16. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima glasi: Podnositelji prijave nezavisne kandidacijskeliste su prva tri po ... nezavisne kandidacijskeliste nisu potpisala prva tri po redu potpisnika nezavisne liste, niti su nazočili njenoj predaji. 5. S obzirom da se pobijano ... tekst i 109/07., u daljnjem tekstu: Zakon o lokalnim izborima) utvrđujući da prva tri po redu potpisnika nezavisne liste moraju potpisati nezavisnulistu ... liste, nadležni ŽIP je osporenim rješenjem odbio prigovor uz slijedeće obrazloženje: "Kako podnositelji prijave nezavisne liste, prva tri po redu
pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (2) Pravovaljane kandidacijskeliste, odnosno kandidature ... ., kojim je pod točkom 3. izreke odbijen prigovor žalitelja na: - pravovaljano utvrđenu kandidacijskulistu koalicije stranaka Socijaldemokratske partije ... kandidatura i kandidacijskihlista u konkretnom slučaju. Ističe kako smatra da je prihvaćanjem spornih kandidacijskihlista odnosno kandidatura povrijeđeno izborno pravo ostalih kandidata i kandidatura koji su u trenutku podnošenja kandidatura i kandidacijskihlista imali potpunu dokumentaciju. Žalba nije
povjerenstvu Općine Vojnić da bez odgode objavi ispravljenu Pravovaljanu kandidacijskulistu za izbor članova Općinskog vijeća Općine Vojnić, SOCIJALDEMOKRATSKA ... odgode ispravljenu Zbirnu listu pravovaljanih kandidacijskihlista za izbor članova Općinskog vijeća Općine Vojnić. O b r a z l o ž e n j e 1. Nikola ... : OIP) Općine Vojnić klasa: 013-01/17-01/27, urbroj: 2133/17-01-17-01 od 5. svibnja 2017. o prihvatu kandidacijskeliste za izbor članova Općinskog vijeća Općine Vojnić, nositelja liste Nikole Eremića, bacc. ing., Socijaldemokratska partija Hrvatske - SDP, kao pravovaljane kandidacijskeliste. 2. Žalitelj u
povjerenstva Općine Jesenje zatražio na uvid: - listu prikupljenih potpisa birača koji su za izbor članova općinskog vijeća Općine Jesenje podržali kandidacijsku ... izbornu dokumentaciju - kandidacijskulistu grupe birača za izbor članova općinskog vijeća Općine Jesenje nositelja Augusta Janžeka i kandidacijskulistu ... osporenog rješenja žalitelj nije doveo u pitanje pravilnost i zakonitost izbornog postupka u dijelu prihvaćanja kao pravovaljanih kandidacijskeliste Augusta ... , za pravovaljanost prijedloga kandidacijskeliste za izbor članova Općinskog vijeća Općine Jesenje potrebno prikupiti najmanje 70 potpisa birača. 3.2. Prema odredbi čl
istječe za manje od 48 sati. Utvrđivanje pravovaljanosti i prihvaćanje kandidacijskihlista i kandidatura Članak 22. (1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (2) Pravovaljane kandidacijskeliste ... kandidiranja na dopunskim izborima za članove Općinskog vijeća općine Čeminac iz reda pripadnika srpske manjine, kojim je prihvaćena i objavljena kandidacijska ... navedenoj listi bila je Zorica Bat, za koju je 8. rujna 2021., dan nakon isteka roka za predaju prijedloga kandidacijskihlista (7. rujna 2021. u 24,00 sata
1. Leonardo Pavela - Leo iz Rijeke, nositelj kandidacijskeliste grupe birača za izbor Gradonačelnika Grada Rijeke (u daljnjem tekstu: žalitelj ... prigovoru) ne osporava da uz kandidaturu prijedloga grupe birača nositelja liste Leonarda Pavla i njegovih zamjenika za izbor gradonačelnika Grada Rijeke nije ... izborima ("Narodne novine broj 144/12., u daljnjem tekstu: ZoLI), između ostalog, propisan je postupak kandidiranja tj. postupak predlaganja kandidacijskih ... birači predlažu kandidacijskeliste i kandidate, predlaganje je uvjetovano prikupljenim potpisima birača, sukladno odredbama ovoga Zakona. (2) (...) (3
, predlažu nezavisnu kandidacijskulistu, za pravovaljanost kadidacijske liste dužni su prikupiti 100 potpisa za općinsku listu. Članak 16. pročišćenog teksta ... prepravljan, da mu nedostaje datum, da su se neki birači više puta potpisivali za istu kandidacijskulistu, da su adrese birača koji podržavaju nezavisnu listu ... kandidacijskulistu. Činjenice (koje je žalitelj isticao u prigovoru) da je dio popisa birača koji podržavaju nezavisnu listu neuredan (od rednog broja 130 do 138 ... kandidacijskeliste nositelja Marka Kasunića. S obzirom da je tvrdnju o razlici između izvornika sporne liste kandidata i njegove preslike žalitelj prvi put
utakmicu, i postaću Premijer RH." Žalba nije osnovana. 3.Člankom 21. ZIZHS propisano je: "Članak 21. Birači predlažu kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor potrebno je prikupiti najmanje 500 potpisa birača. Osoba ovlaštena za zastupanje neovisne liste, u skladu s odredbama ovoga Zakona, je prvi kandidat na listi. Na neovisnoj listi mora biti toliko ... rješenja DIP-a klasa: 013-03/15-02/02, ur. broj: 507/18-15-1 od 21. listopada 2015., kojim je odbijen prijedlog neovisne liste žalitelja za izbor zastupnika
Sućuraj zaključilo je kako je kandidacijskalista Socijaldemokratske partije pravovaljana, te ju je prihvatilo i Odluku o prihvatu kandidacijskeliste ... na području Općine Sućuraj, to je pravilno općinsko izborno povjerenstvo Općine Sućuraj prihvatilo kandidacijskulistu Socijaldemokratske partije, pa ... članica/članova Općinskog vijeća Općine Sućuraj prihvaćena kao pravovaljana kandidacijskalista Socijaldemokratske partije Hrvatske. Ustavni sud je ... ) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (...)" 5
tako da se umjesto nacionalnost "nepoznata" upiše "Hrvat", utvrdivši da je kandidacijskalista zajedno s rješenjem o pravovaljanosti iste objavljena u ... 1. Thomas Ražov iz Škabrnje, nositelj kandidacijskeliste HSP - HSS- HNS - liberalni demokrati (u daljnjem tekstu: žalitelj) podnio je žalbu protiv ... nepravodoban jer je rok za isticanje prigovora na kandidacijskeliste u Općini Škabrnja, koje su objavljene u Zadarskom listu 4. svibnja 2013., istekao 6 ... je izvršena radnja koja se prigovorom osporava, u ovom slučaju od isteka dana objave kandidacijskihlista za navedenu izbornu jedinicu. Stoga, žalba
zamjenika kandidata Ratka Sokača i Ante Šošića, koji su podnijeli žalitelji. 2. U žalbi je u bitnome navedeno kako su biračke liste - potpisi birača predani ... dovoljan broj potpisa birača, jer su isti ostali cijelu noć pohranjeni u prostoriji županije, pa postoji osnovana sumnja da je dio lista otuđen. Žalba nije ... utvrđeno je da istoj prileži 1.957 pravovaljanih potpisa birača. Iz dostavljenog očitovanja zamjenika predsjednika ŽIP-a proizlazi da su mu žalitelji, nakon zaprimanja i provjere ispravnosti kandidacijskeliste žalitelja za izbor članova Županijske skupštine Koprivničko-križevačke županije, 27. travnja 2009. godine
28
U-I/3753/2020; 3.10.2023 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
, tada zamjenika određuje politička stranka koja je bila predlagatelj kandidacijskeliste. Zastupnika izabranog na kandidacijskojlisti dviju ili više ... kandidata koji bi zamijenio zastupnika, tada ga zamjenjuje prvi sljedeći neizabrani kandidat s liste. Zastupnika izabranog na kandidacijskojlisti političke ... , zajedno s imenima svih predloženih kandidata prema utvrđenom redoslijedu na listi, da u stvari tim činomkandidacijskalista predlagatelja "prestaje biti ... Hrvatski sabor mogu kao stranačku listu predložiti stranka, odnosno dvije više političkih stranaka kao i da kandidacijskeliste mogu predložiti birači
predlagao poništenje kandidacijskeliste predlagatelja SDP, HNS, IDS i HSU za III. Izbornu jedinicu, već je predlagao da DIP preispita svoju odluku ... odnosi isključivo na razdoblje koje slijedi poslije prihvaćanja prijedloga kandidacijskihlista od strane DIP-a i da zakonodavac ne dopušta odustajanje ... još uvijek ne i prihvaćenoj kandidacijskojlisti, koje je ostalo nepopunjeno poslije pravodobnog odustanka osobe s liste, popuni drugom osobom. Sukladno ... poslije isteka zakonom propisanog roka (to jest poslije prihvaćanja liste od strane DIP-a), na kandidacijskojlisti ostat će 14 kandidata (budući da će se
kandidiranje je postupak predlaganja kandidacijskihlista i kandidata od strane ovlaštenih predlagatelja (stavak 1.). Prema članku 9. stavku 2. ZoLI-a ovlašteni predlagatelji kandidacijskihlista i kandidata su političke stranke i birači. Postupak prikupljanja potpisa, propisan je člankom 10. ZoLI-a koji glasi: "Prikupljanje potpisa Članak 10. (1) Kada birači predlažu kandidacijskeliste i kandidate, predlaganje je uvjetovano prikupljenim potpisima birača, sukladno ... postupka pribavljanja i ispravnosti potpisanih listova podupirača za gradonačelnika Grada Pule - Pola. Žalba nije osnovana. 3. Rješenjem GIP-a odbijena je
pravovaljanosti i objavljivanju kandidacijskeliste Hrvatske demokratske zajednice, nositelja liste Lovre Šimića. Žalitelji navode da kandidacijskalista gradske ... začelju liste. Smatraju da gospodin Marin Roce, kao predstavnik Hrvatske demokratske stranke (u nastavku: HDZ), nije bio ovlašten potpisati osporenu listu. Ističu da je gospodin Roce mogao potpisati samo listu HDZ-a, predloženu po statutu HDZ-a. Žalitelji ističu da se oni, kao građani i simpatizeri HDZ-a, gradske organizacije Poreč, žale na listu gospodina Lovre Šimića, koji nije član HDZ-a. Smatraju da se u konkretnom slučaju radi o listiHrvatskog bloka
postupak predlaganja kandidacijskihlista i kandidata od strane ovlaštenih predlagatelja (stavak 1.). Prema članku 9. stavku 2. ZoLI-a ovlašteni predlagatelji kandidacijskihlista i kandidata su političke stranke i birači. Postupak prikupljanja potpisa, propisan je člankom 10. ZoLI-a koji glasi: "Prikupljanje potpisa Članak 10. (1) Kada birači predlažu kandidacijskeliste i kandidate, predlaganje je uvjetovano prikupljenim potpisima birača, sukladno ... povjerenstvo također potvrđuje da sam predao sve tražene potvrde i obrasce koji su Zakonom propisani da moja kandidatura bude pravovaljana. 3. Nije istina da sam
pravovaljanih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura nadležno izborno povjerenstvo postupit u korist zaštite postupka kandidiranja, odnosno prava predlaganja kandidacijskihlista i kandidatura. Kako iz svega proizlazi da je kandidat za načelnika općine Kolan Josip Zubović imao prijavljeno prebivalište na području općine ... izbori provode. (...)" Člankom 22. stavkom 1. ZoLI-ja propisano je: "Članak 22. (1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (...)" 5. Ustavni sud ističe da za izborne postupke vrijedi načelo po kojem su ti
pravovaljanih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura nadležno izborno povjerenstvo postupit u korist zaštite postupka kandidiranja, odnosno prava predlaganja kandidacijskihlista i kandidatura. Kako iz svega proizlazi da je kandidat za načelnika općine Kolan Josip Zubović imao prijavljeno prebivalište na području općine ... izbori provode. (...)" Člankom 22. stavkom 1. ZoLI-ja propisano je: "Članak 22. (1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (...)" 5. Ustavni sud ističe da za izborne postupke vrijedi načelo po kojem su ti
pravovaljanih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura nadležno izborno povjerenstvo postupit u korist zaštite postupka kandidiranja, odnosno prava predlaganja kandidacijskihlista i kandidatura. Kako iz svega proizlazi da je kandidat za načelnika općine Kolan Josip Zubović imao prijavljeno prebivalište na području općine ... izbori provode. (...)" Člankom 22. stavkom 1. ZoLI-ja propisano je: "Članak 22. (1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (...)" 5. Ustavni sud ističe da za izborne postupke vrijedi načelo po kojem su ti
36
U-I/1397/2015; 24.9.2015 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
izmjenama i dopunama. V. OBVEZA PRIKUPLJANJA POTPISA BIRAČA KAO UVJET VALJANOSTI KANDIDACIJSKIHLISTA (članci 20. i 21. ZIZHS-a) 1) Osporeni članci ZIZHS-a a ... /2015, a prije izmjena i dopuna iz 2015. godine glasio je ovako: "Članak 21. Birači predlažu kandidacijskeliste na temelju pravovaljano prikupljenih ... članka, neovisna lista nije pravovaljana.'." Pročišćeni tekst članka 21. ZIZHS-a glasi: "Članak 21. Birači predlažu kandidacijskeliste na temelju ... stranke predlažu liste na temelju pravovaljano prikupljenih potpisa birača. Za pravovaljanost prijedloga liste izborne jedinice za izbor zastupnika u Sabor
37
U-I/5747/2013; 12.6.2014 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
"obvezuje osobe od kojih proizlazi vlast i kojima pripada vlast, da za kandidacijskulistu moraju prikupiti minimalno 5000 valjanih potpisa birača" dok ... . Ustavnog suda). 3.Osporeni članak 15. stavak 2. ZIČEPRH-a glasi: "Članak 15. (...) (2) Za pravovaljanost prijedloga liste za izbor članova u Europski
o registraciji nakon stupanja na snagu odluke o raspisivanju izbora za izbor zastupnika za Hrvatski sabor, ali prije isteka roka za predaju kandidacijskihlista, predmnijeva da je politička stranka, koja je u zakonskom roku predala kandidacijskeliste i koja je u trenutku predaje lista bila registrirana kao politička ... posebnim okolnostima konkretnog slučaja otvaralo ustavnopravno neprihvatljivu mogućnost da Branimir Glavaš bude nositelj kandidacijskihlista na ... i uprave te da politička stranka stječe svojstvo pravne osobe danom upisa u registar. Odlučujući o pravovaljanosti prijedloga stranačkih lista, Državno
prijavljeno prebivalište na području jedinice za čije se tijelo izbori provode. (...)" Člankom 22. stavkom 1. ZoLI-a propisano je: "Članak 22.(1) Nadležno izborno povjerenstvo utvrđuje pravovaljanost predloženih kandidacijskihlista, odnosno kandidatura, u skladu s odredbama ovoga Zakona. (...)" 5. Ustavni sud
liberalne stranke (HSLS), Autohtone hrvatske seljačke stranke (A-HSS) i Zagorske stranke (ZS), sa preko 200 pravovaljanih potpisa podrške birača, koja je objavljena u Večernjem listu od 30. travnja 2009. godine. Dalje navodi da je tek po prigovoru Socijaldemokratske partije Hrvatske (SDP) i drugih političkih stranaka utvrđeno niz nepravilnosti u kandidacijskom postupku i to zbog nedostatka pravovaljanih potpisa podrške birača (15 osoba umrlih u 2008. godini, 17 osoba s pogrešnim brojem osobne iskaznice, 13 potpisanih osoba koje nisu na popisu birača, 15 osoba koje se pojavljuju dva puta na listi i 206 osoba s
iz popisa birača i priloženim potvrdama za glasovanje, - broj birača koji su glasovali, - broj nevažećih glasačkih listića, - broj glasova koje je dobio pojedini kandidat, odnosno kandidacijskalista. (...)" 2.1 Druga okolnost koja je bitno utjecala na rezultate izbora, po mišljenu žaliteljica, jest ... .". Stoga smatraju da je potrebno utvrditi pravovaljanost zapisnika o radu biračkih odbora te jesu li svi potpisivani unaprijed i koliko je primjeraka svakog
je zbirna lista pravovaljanih kandidatura za izbor zamjenika gradonačelnika Grada Skradina iz reda pripadnika srpske nacionalne manjine, koja glasi ... bilo navedeno da je kandidat Branko Dragović, na rednom broju 25. liste HSS-a, Hrvat, no smatra da je navedena pogreška nastala u postupku evidencije u ... bio kandidat na kandidacijskojlisti Hrvatske seljačke stranke - HSS pod rednim brojem 25. ("25. BRANKO DRAGOVIĆ, Hrvat, Dragović 5, Sonković, Skradin ... : 013-03/09-01/25, ur. broj: 2182/03-09-01 od 8. studenoga 2009. (u točki I. izreke), a točkom III. izreke utvrdio zbirnu listu pravovaljanih kandidatura