postupku činjenično stanje nije u potpunosti utvrđeno.
Naime, relevantna okolnost da li je žalitelj motociklom poduzeo radnju pretjecanjakolonevozila, u postupku nije utvrđena. Zakon o sigurnosti prometa na cestama u članku 2. stavku 1. točki 81. kolonuvozila definira kao „niz od najmanje tri vozila, osim ... kretanja vozila i postupci vozača međusobno uvjetovani i između kojih ne može bez ometanja ući u drugo vozilo“. Okrivljenik je u obrani porekao pretjecanjekolone navodeći da je pretekao dvavozila, nakon čega je neko vrijeme vozio iza vozila marke Mazda i tek tada istog pokušao preteći. Svjedok T.L. nije
izvedenih dokaza s potpunom sigurnošću utvrdio da se podnositelj kretao lijevim kolničkim trakom do mjesta sudara s vozilom oštećenika, da je pretjecao kolonu od, najvjerojatnije, četiri vozila i to brzinom od 107 km/h prije kočenja. Prometni vještaci su suglasno zaključili da je podnositelj na dovoljnoj udaljenosti mogao vidjeti nailazak vozila oštećenika i odustati od pretjecanjakolonevozila, odnosno da se mogao vratiti u svoju traku, a podnositelj je ... konkretnom slučaju radi o sudaru dvaju osobnih automobila te da je nedopustivo da se vještaci u svomu nalazu uopće ne osvrću na drugo vozilo koje je
, te gustoći prometa (kolonavozila) uslijed čega je prednjim dijelom svog vozila udario u stražnji dio osobnog vozila registarske oznake OG1312PM, koje je u trenutku prometne nezgode bilo propisno zaustavljeno u kolonivozila, nakon čega je svojim vozilomnastaviovoziti vršeći radnju pretjecanja četiri vozila odnosno kolonevozila uslijed čega je ponovno prednjim dijelom svog vozila udario u stražnji dio navedenog osobnog vozila te nastavio vožnju ... ozlijeđenih osoba, za što mu je izrečena novčana kazna u iznosu od 2.500,00 kuna, dok mu je za radnjupretjecanjakolonevozila koja se sastojala od četiri
4
U-III/3195/2018; 16.10.2019 · Sudske odluke Ustavnog suda RH
utvrditi je li okr. čini prekršaj, budući mu se stavlja na teret da je pretjecao kolonuvozila, a okr. to u obrani poriče, jer navodi da je pretjecao dva ... , okolnosno, uvjerljivo, odlučno, te je njegov iskaz prihvaćen kao objektivan. Naime, ovaj svjedok obavljao je svoj posao, iskazao da je bio u kolonivozila ... broj 1 izvršio pretjecanjekolonevozila i to tri vozila, koja su se kretala istom prometnom trakom u istom smjeru ispred njega. 2.2. Slijedom navedenog ... odgovornost, neuvjerljivom. Iskaze svjedoka Tomislava Lagundžije koji je prijatelj od okrivljenog, svjedoka Aleksandra Čubre, koji poznaje okr., vlasnika vozila
time neće ugroziti ostale sudionike u prometu, pretjecao kolonuvozila bez da se prethodno uvjerio da to može učiniti na siguran način te da iz suprotnog smjera ne dolaze druga vozila, da bi u trenutku poduzimanja radnje pretjecanja, iz suprotnog smjera naišao motor marke 'Kawasaki', registarske oznake UOK 502 (H) kojim je po svojoj prometnoj traci upravljao P. F. dok se kao suvozač na istom nalazila T. B., uslijed čega je prednjom stranom svog vozila ... nepoštivanja znakova zabrane i ograničenja, prolaska kroz crveno svjetlo, upotrebe mobitela tijekom vožnje te upravljanja vozilom unatoč izrečenoj mjeri zabrane
okrivljenik, olako tržeći da time neće ugroziti ostale sudionike u prometu, pretjecao kolonuvozila bez da se prethodno uvjerio da to može učiniti na siguran način te da iz suprotnog smjera ne dolaze druga vozila, da bi u trenutku poduzimanja radnje pretjecanja, iz suprotnog smjera naišao motor marke 'Kawasaki ... kroz crveno svjetlo, upotrebe mobitela tijekom vožnje te upravljanja vozilom unatoč izrečenoj mjeri zabrane. Prekršajna osuđivanost okr. Matka Kristića ukazuje da isti ne poštuje prometne propise, a takvo njegovo bezobzirno postupanje u prometu očito je prihvatljiv modus upravljanja vozilom i ponašanja u
vozila okr. Svjedok je napomenuo da je nakon pretjecanja okr. vozilom naglo ubrzao te ponovno zakočio nakon čega je došlo do situacije da je prednjim ... sjeveroistoka te dolaskom do prometnog čvora Jastrebarsko, neposredno prije sudara, promijenio način upravljanja vozilom bezrazložnim naglim smanjenjem brzine ... usporio zbog čega je morao prikočiti i tada je kamion iza njega udario prednjim dijelom u zadnji dio podnositeljevog vozila. Ponovio je da je zbog kamiona ... također nije smatrao spornom ni činjenicu da se u jednom trenutku okr. kretao prometnom trakom tako što su se ispred njegovog vozila, a i iza njegovog
vozača motocikla za nastanak štetnog događaja temelji se na činjeničnom utvrđenju da se vozač motocikla u pretjecanjukolonevozila nije kretao ograničenom ... te radnje već bio u fazi pretjecanjakolonevozila), te na taj način postupila protivno odredbi 43. st. 1. i 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ... motocikla za nastanak štetnog događaja u smislu odredbe čl. 70. st. 1. t. 1. i 3. ZSPC, postojala da je započeo s pretjecanjemvozila osiguranice tuženika ... dinamiku nastanka nezgode, proizlazi da je osiguranica tuženika uzrokovala nastanak štetnog događaja poduzimanjem radnje polukružnog okretanja vozila na
utjecajem alkohola i uslijed toga u stanju bitno smanjenih vozačkih sposobnosti u naseljenom mjestu brzinom od oko 84 km/h poduzeo pretjecanjekolonevozila, zbog koje nije uočio da se ispred nje (kolone) kreće biciklista koji je, kako je u tijeku postupka nedvojbeno utvrđeno, davao znak rukom za skretanje u ... zabranjuje pretjecanjekolonevozila, onda je nedvojben zaključak suda prvog stupnja kako se radi o svjesnom kršenju više prometnih propisa, koje je u svojoj ... jednako su utvrdili i brzine ispod kojih bi optuženik zaustavio vozilo prije naleta na biciklistu (prema vještaku Ž. ta bi brzina bila ispod oko 63,4 km/h
dozvoljenom brzinom od 80 km/h, a ne vršeći pretjecanjekolonevozila brzinom koja je za više od 40 km/h prelazi granice dopuštene brzine na tom dijelu ceste, a ... utvrđenje nižestupanjskih sudova da do prometne nesreće ne bi došlo ni u slučaju da je osiguranik tuženika vršio radnju pretjecanjakolonevozila dopuštenom ... nedaleko klaonice tvrtke R. lijevim prometnim trakom započeo pretjecati kolonuvozila brzinom od 123 km/h koja brzina nije dozvoljena na toj cesti, te je ... procijeniti brzinu toga vozila, jer je za takvu prosudbu potrebno dulje promatranje i praćenje vozila u pretjecanju, što nije bilo moguće u ovom slučaju kada se
reviziji postavlja tri pravna pitanja koja glase: da li je isključivo odgovoran za nezgodu vozač koji je prilikom upravljanja vozilom nesporno povrijedio tri prometne zabrane: 1) pretjecanjekolonevozila, 2) pretjecanje preko neisprekidane središnje linije kao i 3) pretjecanje nedopuštenom brzinom odnosno da li ... pravo na ostvarenje naknade štete s osnove troška izrade procjene štete na vozilu koji je isti morao napraviti u zemlji registracije vozila kako bi utvrdio da li je na njegovom vozilunastala totalna šteta prema kriterijima tamošnjeg inozemnog tržišta rabljenih vozila i kada osnovanost te izrađene
je pravilno utvrđen doprinos tužitelja nastanku same prometne nezgode u visini od 10%, jer je zabranjeno pretjecanjekolonevozila. Sama činjenica da ... utvrdio da je tužitelj doprinio nastanku štete u visini od 10 %, a to iz razloga što je kritične zgode isti pretjecao kolonuvozila, a što nije dopušteno ... vozila, tvrdeći da je isti pretjecao svega dva vozila, a da bi se radilo o kolonivozila isti je morao pretjecati najmanje tri vozila (čl. 70. st. 1. toč ... valja navesti da je prvostupanjski sud dao detaljne razloge zbog čega smatra da je tužitelj kritične zgode pretjecao kolonu od više vozila (sedam do osam
lijevo, dok opt. Ž.D. neosnovano tvrdi da sve do trenutka započinjanja skretanja u lijevo nije mogao ni vidjeti vozilo T. na lijevoj traci, jer se ono nalazilo na svojoj desnoj strani. Međutim, s obzirom na prigovore žalbe treba dodati, da je sud prvog stupnja ispravno zaključio kako je kaznena odgovornost opt. D.T. konkretizirana u činjenici pretjecanjakolonevozila koja je usporavala i to brzinom od 92,5 km/h u uvjetima nočne vožnje u naseljenom mjestu ... obojici primjeni sigurnosna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom adekvatne kategorije. Nakon razmatranja spisa zamjenik državnog odvjetnika Republike
tužitelja u nastanku štetnog događaja nepoštivanjem prometnih propisa pretjecanjemkolonevozila vezano za primjenu čl. 70. Zakona o sigurnosti prometa na ... zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja. Predmet spora je zahtjev tužitelja za naknadom imovinske štete nastale zbog oštećenja vozila u
kolonevozila od strane optuženika, o čemu osobito određeno i jasno iskazuje svj. P., ali što opravdano ima u vidu prvostepeni sud i sam optuženik u pojedinim svojim iskazima. Sve to u cjelini vrijedi i za utvrđenja pobijane presude u odnosu na broj vozila u koloni, na koju se okolnost također neosnovano ukazuje u žalbi. Činjenica brzine kretanja vozila optuženika - protivno daljim žalbenim prigovorima - utvrđena je pravilno i pouzdano, pa prigovor da ... pobijane presude, posebno treba- uzeti tragove utvrđene uviđajem, zatim iskaze svjedoka očevidaca o kretanju optuženikova vozila, proračun vještaka, što sve
suodgovornost od 30% nastanku štetnog događaja, s obzirom na to da je pri pretjecanjukolonevozio brzinom od 101,2 km/h u naseljenom mjestu gdje je ograničenja ... istodobnom ostvarenju dovela do štetnog događaja, jer to što je oštećenik vozio neprimjerenom brzinom (samo za sebe) ne bi dovelo do štetnog događaja, da se ... osiguranika tuženika znatno veća jer je neposredni uzrok nezgode upravo u činjenici da je on u trenutku započinjanja pretjecanja propustio provjeriti stanje na
u istom pravcu ispred tužitelja, radnju pretjecanja iste kolonevozila započeo i E. M. u trenutku kada se je tužitelj M. C. nalazio na motociklu ... pri odmjeravanju podijeljene odgovornosti nije imao u vidu da je tužitelj na motociklu pretjecao kolonuvozila, navodi da je to isto radio i vozač ... 24. lipnja 2009. na državnoj cesti u mjestu N. tužitelj, upravljajući motociklom, na ravnom i pregledom dijelu ceste započeo radnju pretjecanjakolone ... dinamiku prometne nezgode, prije svega činjenicu da je vozač osobnog automobila istu uzrokovao započevši pretjecanjevozila ispred sebe u trenutku kada je
za ovu prometnu nesreću isključivo kriv oštećenik, jer se iz kolonevozila nepropisno upustio u radnju pretjecanja, nije osnovana. Naime, prvostupanjski ... vozilom kretao ukoloni ispred autobusa s namjerom da i on pretekne vozila koja su se kretala ispred njega, to je uslijed navedenih propusta, oba vozača, na ... o sigurnosti prometa na cestama, nedopuštenom brzinom preko 100 km/h i da je počeo pretjecati kolonuvozila koja se kretala nešto nižom brzinom od dopuštene ... vozila, koja se kretala ispred njega, u istom smjeru i u neposrednoj blizini ulaska u naselje, te započeo s pretjecanjem navedene kolone, na kraju koje se
vozilom početi pretjecati ili obilaziti kolonuvozila. Takav se vozač, što je općepoznato, izlaže riziku da na vrijeme ne završi pretjecanje ili da mu takvo pretjecanje ometaju vozila iz kolone koju pretječe. S druge strane, niti vozač nepoznatog vozila nije poštivao odredbu istog zakona, ali onu iz stavka 2. članka ... u prometu i pretjecanju iz članka 18. i 41. ZSP-a. Prema odredbi iz članka 4. stavak 67. ZSPC-a, „kolona“ je niz od najmanje tri vozila koja su ... osobnim vozilom krećući se u smjeru Z. kao i da su se u istom smjeru ispred njega kretali svjedok K., a ispred njegovog vozila da su se u koloni nalazila
sudionike u prometu (43. st. 1. i 2.), približavao se križanju (čl. 58. st. 1.), pretjecao ili obilazio kolonuvozila (čl. 70. st. 1. toč. 1.) pretjecanje ... obilaženje kolonevozila na mjestu gdje je to punom središnjom crtom zabranjeno, poduzima tu radnju neposredno ispred križanja, te pretječe vozilo koje na ... pokretu koju je uzrokovana isključivom krivnjom jednog imatelja prilikom sudara vozila ukoliko jedan imatelj prije poduzimanja radnje skretanja u lijevo se ... i čl. 43. st. 1. i 2. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN 105/04)? 2. Da li se smatra da postoji obostrana krivnja prilikom sudara vozila ako je
života) vozili bicikle u koloni jedan za drugim, da je prvotužena pretjecala ostalu dvojicu biciklista u primjerenom bočnom razmaku, te da se nakon završene radnje pretjecanja vratila u poziciju kolone i pri tome nije svojim prednjim dijelom bicikla udarila u prednji kotač bicikla kojim je upravljala tužiteljica. Vještak prometne struke, na čiji se nalaz i mišljenje revidentica posebno poziva, dozvolja mogućnost da je tužena prilikom vraćanja u kolonu ... pretjecanje biciklista i vraćanje u kolonu nije u uzročnoj vezi sa tjelesnim stradanjem tužiteljice, što drugačije revizijsko viđenje ne dovodi u pitanje, zbog
omogućavala da pristupi pretjecanjukolone od tri vozila, ali on je na pojavu opasnosti, izlazak bicikliste ispred kolonevozila i dolaska do središnje linije ... prosječan, trijezan vozač, u datoj situaciji (dobra vidljivost i preglednost lijeve strane kolovoza, nikakvo vozilonije dolazilo iz suprotnog smjera, ali i u situaciji kada vozila koja se kreću ispred, smanjuju brzinu, tj. koče, a jedno od tih vozilaje putnički kombi, što onemogućava procjenu zbog čega ta vozila smanjuju brzinu) pristupio pretjecanju takve kolonevozila, bez obzira što je pretjecanje, inače, dopušteno (isprekidana središnja linija). Pobijana presuda
promet je bio reguliran semaforima tako da je promet tekao naizmjenično za jedan i drugi pravac. Umješač i tužitelj nalazili su se u kolonivozila kojoj je ... o sigurnosti prometa na cestama važećeg u vrijeme nezgode ("Narodne novine", broj 54/96) pretjecao kolonuvozila, kako to i sam priznaje u svom iskazu, te tu ... vozilom na parkiralište koje se nalazilo s lijeve strane ceste. Prometni vještak je u nalazu ustvrdio da je u trenutku kada je tužitelj započeo pretjecanje ... vozila kretala sporo i u koloni, a tužitelj uz povećanu brzinu prilikom pretjecanja i do 60 km/h, čime je doveo u opasnost sebe i ostale sudionike u
brzina optuženikova vozila u trenutku započetog pretjecanjavozila "Kombi", ako je takvo pretjecanje doista i bilo. Tko je u takvoj prometnoj situaciji prvi započeo pretjecanje optuženik ili vozač navodnog vozila "Kombi", te ako je to bio optuženik koliki je bio razmak između njegovog vozila i vozača vozila "Kombi" koji je također počeo s radnjom pretjecanja, pri čemu treba imati u vidu preglednost i širinu kolnika, te iskaz svjedoka B. V. (list 86/11, 87, 121 i 121/11), da je postojala kolonavozila koja se kretala brzinom 60 do 70 km/sat, da je vozač vozila "Kombi", prilikom pokušaja da pretekne
je do prometne nezgode došlo u kolonivozila, - da se prometna nezgoda dogodila tako što je teretno vozilo s prikolicom registarske oznake … započelo pretjecanjevozila ispred sebe u trenutku kada je osobno vozilo tužitelja već bilo u svojoj lijevoj kolničkoj traci u fazipretjecanja tog teretnog vozila, tako ... započeo pretjecanje. S druge strane, ponašanje osobnog vozila bilo je protivno odredbi čl. 45. st. 1. toč. 1. istog Zakona zbog toga što je njegov vozač ... pojedinih dokaza i samih tih dokaza. Smatra da iz provedenih dokaza ne proizlazi istovjetnostvozila koje je sudjelovalo u konkretnoj prometnoj nezgodi
, koji se upustio u pretjecanje i to kolonevozila, kada za to nisu postojali sigurnosni uvjeti, čime se ogriješio o odredbe iz čl. 51. i čl. 55. tada ... može pred svakom zaprekom pravodobno i adekvatno zaustaviti svoje vozilo. No, tužitelj tako nije postupio jer je neprimjereno kočio vidjevši autobus ... događaja iznosi 25%. No, tužitelj Ž.M., koji se kao putnik vozio u vozilu tužitelja I.M. predstavlja treću osobu, gledano prema tuženiku kao osiguravatelju štetnika (autobusa). Zato, a prema odredbi iz čl. 178. st. 4. ZOO, imaoci motornih vozila odgovaraju solidarno za štetu koju pretrpe treće osobe. Samim time
da je iznenada i nenajavljeno pokušala izvesti radnju skretanja u lijevo, a da nije obratila pozornost na vozila koja su se kretala istim prometnim trakom u istom smjeru, to više što je bila riječ o koloni vojnih teretnih vozila koja je pored nje prolazila. U toj kolonikretalo se i vozilo kojim je ... biciklom pokušala izvesti radnju skretanja ulijevo, a da nije obratila pozornost na vozila odnosno kolonuvozila koja su se kretala istim prometnim trakom u ... vozač navedene zgode nije upotrijebio zvučni ili svjetlosni znak upozorenja za oštećenicu, da nije poduzeo radnju pretjecanja ili obilaženja, te da svoje
ima pripisati umišljaju optuženika koji se vozeći brzinom od 94 km/sat u naseljenom mjestu, upušta u pretjecanje drugog vozila u situaciji kad mu ususret, na maloj udaljenosti, dolazi kolonavozila, tako da pretjecanje objektivno ne može izvršiti bez opasnosti za druge učesnike u prometu. Naime, nema ... djela u objavljenoj presudi, uz ostalo, navodi, da je optuženik "naglo skrenuo ispred prvog vozila uslijed brzine kretanja došlo je do destabilizacije njegova vozila", dok se u činjeničnom opisu djela u pismeno izrađenoj presudi na odgovarajućem mjestu navodi da je "naglo skrenuo ispred vozila kojeg je
. na putu Z. – S. uslijed nepravilne i nepropisne vožnje otpočeo pretjecanjekolone motornih vozila ispred sebe, prešao jednim dijelom svog vozila na lijevu kolovoznu traku, uslijed čega je automobilom naletio na nadolazeću kolonu biciklista, kojom prilikom su dvije osobe smrtno stradale, a tri zadobile ... 10. travnja 1982. kada je na putu Z. – S. na njega, dok je u grupi biciklista upravljao biciklom, naletjelo osobno vozilo registarske oznake … kojim je ... je svojim osobnim automobilom naletio na tužitelja koji se cestom uredno kretao biciklom u koloni. Automobil u kretanju je opasna stvar, a odgovornost
Jadranskoj magistrali - kod Gaženice, došlo do prometne nezgode kada je vozač nepoznatog vozila pretjecao kolonuvozila i ušao u "škare" (izmedju dvije kolone) kod tužiteljevog vozila, uslijed čega je tužitelj naglo kočio, pa mu je vozilo skrenulo u desno, udarilo u rubni kamen uz cestu, odbilo se u lijevo ... je da se na predmetnoj cesti pri brzini od 80 km/s mogu mimoići istovremeno tri osobna vozila obzirom da je cesta dovoljno široka, ali da je, bez ... situaciji svojim vozilomvozio većom brzinom od 80 km/s, ali i zbog toga što je naglo kočio i skrenuo u desno kada je izgubio kontrolu nad vozilom (kako je
. Neosnovano tužiteljica ukazuje na isključivu odgovornost osiguranika tuženika, zbog nepropisnog pretjecanja zaustavljene kolonevozila s njegove lijeve strane ... kombi i na samom prijelazu, pa ga je tužiteljica morala zaobići s prednje strane. U tom trenutku je s lijeve strane kombija naišlo vozilo koje se kočenjem ... situaciji tužiteljica trebala biti opreznija, jer je prilikom prelaženja ceste mogla vidjeti vozilo koje se približava pješačkom prijelazu s lijeve strane ... prijelaza pažljivo uz prethodnu provjeru udaljenosti i brzinu vozila koja se približavaju mjestu prijelaza. Kad je očevidom i mišljenjem vještaka utvrđeno da
32
Rev 924/2016-2; 10.9.2019 · Sudske odluke Vrhovnog suda RH
fazi pretjecanja kombi - vozila i to u cijelosti na sebi lijevoj voznoj traci. Cijeneći da se tužitelj kretao iza vozila osiguranika tuženika, u koloni ... bio udaljen 38,40 m od mjesta sudarnog kontakta, odnosno da je poštivao sigurnosni razmak između vozila koja se kreću u koloni pri brzini od 69 km/h koji bi iznosio oko 35 m iz razloga što prema očitovanju vještaka E. od 24. prosinca 2012. proizlazi, da iako nije moguće odrediti položaj osobnog vozila ... doprinio nastanku štete jer je, sukladno nalazu i mišljenju vještaka S. E., utvrdio da je temeljem empirijskih istraživanja sigurnosni razmak između vozila
D.B. Utvrđeno je zatim da je osiguranik tuženice D.F., koji se kretao u kolonivozila sa tužiteljicom, svojim žutim golfom krenuo u pretjecanje, ali ... zaštitnoj ogradi s lijeve strane ceste. Tužiteljica je tada kada je vozilo kojim je upravljao D.F. bilo usmjereno u desno, da bi izbjegla nalet na to vozilo ... nije došlo do zanošenja vozila, pa je vozilo tužiteljice skrenulo u lijevo okretanjem upravljača. Ovo ujedno ukazuje da je brzina vozila bila u skladu sa stanjem kolnika, jer tužiteljičino vozilo koje je bilo kočeno blokirajućim kotačima, nije došlo u zanošenje. Radnju skretanja kočenjem poduzela je radi
. Tvrdi nadalje da mu se nepoznato voziloubacilo na udaljenosti za jednu duljinu vozila, a inače prvo vozilo u koloni ispred njega bilo je na udaljenosti ... i nepoznatog "Fiće". Sve to u situaciji kad je u obje trake prema obrani i tvrdnji optuženika bila kolonavozila. Na glavnoj raspravi (list 79/2 spisa i dalje ... ugrozilo optuženika. Ni u jednom času također nije bilo predmetom optužbe to da bi optuženik u stvari vršio nepravilno pretjecanjevozila koja su se kretala ... samo za sebe ne ukazuje da se optuženik nalazio u fazi pretjecanja. On je mogao pretjecati samo vozilo koje se kreće ispred njega istim trakom, za koju
kolovoznu traku asfaltne prometnice i na taj način krenuo u pretjecanje vojne kolone u kišnim uvjetima i nepreglednom lijevom zavoju, uslijed čega dolazi do ... kamiona, kojim su se prevozili upravo prispjeli ročnici, te da je vozeći se na začelju kolone motor kotačem prešao na suprotnu kolovoznu traku preko pune crte u uvjetima dvostrukog desnog nepreglednog zavoja i mokrog kolnika, na koji način je došlo do prometne nezgode u kojoj je oštećeno civilno vozilo, a tužitelj zadobio tjelesne ozljede, - da je tuženica vlasnica civilnog vozila na ime naknade štete isplatila 20.978,19 kn, - da je tužitelj imao položeni
pretjecanja, tim više što nije bilo nikakovih prethodnih nagovještaja za gubitak svijesti, a činjenica je da je postojala kolonavozila, pa s obzirom na nalaz ... prihvaća takvu obranu optuženika, a valja istaknuti kako je prometni vještak bio decidiran u tome da se je vozilo optuženika kretalo sredinom lijeve prometne ... vještaka, napraviti dvije radnje; skretanje u lijevo, a zatim izravnavanje vozila na lijevoj traci. Ove činjenice same po sebi isključuju obranu optuženika ... optuženika, pa ne stoji tvrdnja iz žalbe kako je optuženik u zavoju samo produžio ravno. U takvoj konstelaciji događaja, položaj vozila dovoljno ukazuje da su
vozača nije utvrđena prisutnost alkohola, - da su se oba vozila kretala u koloni iz pravca T. prema S., južnom kolničkom trakom, i to ... kojim je ... zapadu prometni znakovi navedenog ograničenja brzine i „zabrane pretjecanja svih vozila na motorni pogon osim motocikla bez bočne prikolice“, - da je do nezgode došlo kada je vozilo tužitelja, koje je izišlo iz kolone, krećući se sjevernim kolničkim trakom (za promet iz suprotnog pravca) svojim prednjim ... i automobilom poduzeo radnju vožnje ulijevo na sjevernu kolničku traku, - da se vozilo ... koje je bilo drugo po redu u koloni nije zaustavilo već je nastavilo
tuženika, a koje vozilo je vršilo radnju pretjecanja teretnog vozila „Mercedes“ reg. oznake …, kojim je upravljao prvotužitelj u smjeru tunela U., a u kojem ... drugotužiteljice „Renault Clio“ reg. oznake …, te - da izbjegne sudar sa vozilom „Ford Transit“ reg. oznake … koje je vršilo pretjecanje, je vozač vozila „Fiat Punto ... bio 40 metara, kao i - da je osiguranik tuženika poduzeo radnju pretjecanja kada za to nisu postojali uvjeti, te - da se na stražnjem sjedalu vozila ... nastanka ove nesreće neodgovorno postupanje osiguranika tuženika, a koji se upustio u radnju pretjecanjavozila, a kada za to uopće nisu bili ostvareni
zgode svojim vozilom upravljao varaždinskom zaobilaznicom, premda ista nije bila otvorena za promet (što je bilo obilježeno rampom i prometnim znakom) brzinom od 115 km/s, te je u pretjecanju zaprežnog vozila i kolone biciklista u trenutku kada je bio u raskršću na lijevoj strani, usprkos kočenja, naletio ... žalbi, tvrdi da on nije vidio oštećenika sve dok se odjedanput nije stvorio ispred njegovog vozila, kada više uopće nije mogao izbjeći nalet na njega ... propisa, bezobzirno upravljao vozilom i sa najgrubljim oblicima nepropisne vožnje (kako zaključuje sud prvog stupnja na str. 7 presude) i da li mu se može
kao blagi zavoj i ide gledano u mom pravcu udesno. Kolona koja se kretala iz pravca Z. sastojala se od nekih pet automobila, a vozilo od okrivljenog je ... onom dijelu iskaza svjedoka kada je opisao kretanje optuženikovog vozila, te "imao dojam da se ne radi o manevru pretjecanja". Ovo iz razloga, što mjestu ... : "do sudara je uslijedilo na ravnom dijelu kolnika širine 6,1 m pa je u takvim uvjetima, tehnički gledano, utvrđena brzina kretanja vozila okrivljenog ... reagiranjem spriječi sudar i u slučaju kvara na vozilu, o kojem govori optuženik. Osim toga, ukazuje na činjenicu da je "nakon sudara utvrđeno da je lijeva guma
ispred vozila kojim je upravljao spomenuti svjedok samo naglašava odgovornost optuženika, budući da bi se u tome slučaju radilo o preticanju kolonevozila ... besmislen jer je apsolutno nemoguće na udaljenosti od sedam metara zaustaviti vozilo koje se kreće brzinom od 90 km/h. Umjesto sedam metara trebalo je očito ... u momentu kada vozač vozila "Yugo 45" otpočima s preticanjem teretnog vozila da je vozilo udaljeno od mjesta sraza oko 125 do 150 metara, a vozilo "Z-101" od mjesta sraza oko 110 do 130 metara ili su vozila međusobno udaljena oko 240 do 280 metara. Prema tome, uzimajući u obzir naprijed citirani dio
pretjecanja, - da je neposredno prije prometne nezgode M. L., osiguranica tuženika, upravljajući osobnim vozilom registarske oznake ... započela pretjecatikolonuvozila, zbog čega je prednjom stranom svog vozila prešla na lijevu kolničku traku prepriječivši time put kretanja vozilu kojim je upravljao Z. K. koji je već započeo radnju pretjecanja, - da je Z. K. u namjeri da izbjegne nalet svog vozila na vozilo M. L. naglo zakočio, uslijed čega je izgubio ... zadobivenih povreda preminuli na licu mjesta, - da je Z. K. u trenutku pretjecanjavozila osiguranice tuženika, koje se kretalo desnom polovicom kolnika brzinom
jer je sporne zgode na nedopušten način vršio radnju pretjecanja na nedopuštenom mjestu (puna crta na kolniku) te jer je pretjecao kolonu zaustavljenih vozila k tome na način da je svojim motorkotačem prešao na kolnički trak namijenjen za promet vozila iz suprotnog smjera – prvostupanjski sud je utvrdio podijeljenu odgovornost i to u omjeru od 90% na strani tužitelja, - da osiguranik tuženika pri nailasku na cestu s prednošću prolaza nije propustio sva vozila ... osiguranik tuženika mogao na udaljenosti od 8,5 m uočiti tužitelja na motorkotaču te (obzirom na brzinu kretanja svog vozila) na siguran način zaustaviti svoje
. nije vozio nedopuštenom brzinom niti preticao kolonuvozila, već je pravilno započeo i izvodio radnju pretjecanjavozila osiguranika tuženika, kada je to ... dogodila izvan naseljenog mjesta, gdje prometnim znakom nije bila ograničena brzina kretanja vozila), niti da bi pretjecao kolonuvozila, a činjenica da je ... nezgode je došlo na način da je vozač teretnog vozila T. R. upravljao teretnim vozilom desnim prometnim trakom županijske ceste broj ..., u smjeru sjevera ... teretnim vozilom. Vozač teretnog vozila mogao je u vanjskom lijevom ogledalu vidjeti prednika tužitelja na motoru na svojoj lijevoj strani kolnika pa
niti iskaz svjedoka V. M. koji se je tek na raspravi sjetio da je M. L. pretjecao jedno vozilo preko pune crte dok se u istrazi uopće nije mogao sjetiti ... . Ovo neovisno o tome što je za prekršaj pretjecanjakolone propisana kazna od 3.000,00 kuna jer svjedok M. L. nije izričito tvrdio da mu je optuženik ... prisjetiti svih detalja vezanih za počinjeni prekršaj te da nikada nije naveo da je pretjecao kolonu, on je u istrazi izričito iskazao da mu je policijski ... da se kontrola brzine ima obavljati i u M. S. 18. 1. Kraj ovakvog utvrđenja, odnosno da se u mjestu M. S. koje je navedeno kao mjesto počinjenja djela
46
Pp-2638/2024-5; 3.2.2025 · Sudske odluke općinskih sudova
ceste iz smjera sjevera u smjeru juga prema kolniku državne ceste broj 2 (čvor HEP) te izvršiopretjecanjekolonevozila (dva osobna automobila, jedno teretnovozilo te jedan radni stroj), III.dakle, kao vozač vozila izvršio pretjecanjekolonevozila, IV.čime je počinio prekršaja opisan u čl.70.st.1.toč.1 ... činjenicu pretjecanjakolonevozila već ističe da se radilo o pretjecanju dva osobna automobila, jednog teretnog vozila te jednog radnog stroja, a što je ... broj 2 (čvor HEP) te izvršiopretjecanjekolonevozila (dva osobna automobila, jedno teretno vozilo te jedan radni stroj). 6.Naime, iz iskaza
47
Pp 1823/2024-5; 27.11.2024 · Sudske odluke općinskih sudova
zabranjeno pretjecanjekolonevozila, da je bio upoznat s tim, vozila bi pretjecao, prvo jedno pa onda drugo ali to bi učinio samo iz razloga kao što je ... došao na mjesto događaja gdje su mu kolege prenijele o čemu se radi odnosno da je okrivljenik krećući se državnom cestom izvršio pretjecanjekolonevozila ... Županja kojom prilikom je vršio radnju pretjecanjakolonevozila, od tri i više vozila. 7. S obzirom na tako utvrđeno činjenično stanje, sud je u djelu ... vršio radnju pretjecanjakolonevozila, od tri i više vozila, čime je počinio prekršaj iz članka 70. stavak 1. i 3. točka 1. ZSPC/08/11/13/14/15/17/19/20
48
Pž-9796/2011; 25.2.2014 · Sudske odluke Visokog prekršajnog suda RH
stanje nije u potpunosti utvrđeno. Naime, relevantna okolnost da li je žalitelj motociklom poduzeo radnju pretjecanjakolonevozila, u postupku nije utvrđena. Zakon o sigurnosti prometa na cestama u članku 2. stavku 1. točki 81. kolonuvozila definira kao „niz od najmanje tri vozila, osim bicikla, traktora, radnog stroja i zaprežnog vozila, koja su zaustavljena na cesti ili se kreću istom prometnom trakom u istom smjeru, pri čemu su brzina kretanja vozila i postupci vozača međusobno uvjetovani i između kojih ne može bez ometanja ući drugo vozilo". Okrivljenik je u obrani porekao pretjecanjekolone
49
Pp-1175/2025-3; 6.3.2025 · Sudske odluke općinskih sudova
upravljala osobnim automobilom Volkswagen [registarska oznaka] te je tom prilikom izvršila radnju pretjecanjakolonevozila. 4.2. Odredbom čl. 70. st. 1. t. 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama propisano je da vozač ne smije vozilom početi pretjecati ili obilaziti kolonuvozila. 5. Slijedom iznijetog nedvojbeno je utvrđeno da je okrivljenica predmetne prigode upravljala navedenim vozilom i poduzela radnju pretjecanjakolonevozila, a što nije dopušteno, pa ... pretjecanjakolonevozila, čime je počinila prekršaj iz čl. 70. st. 1, a kažnjiv po čl. 70. st. 3. Zakona o sigurnosti prometa na cestama („Narodne novine“ br
50
Pp 570/2022-8; 11.1.2023 · Sudske odluke općinskih sudova
. Za prekoračenje brzine odmah je platio novčanu kaznu u ostavljenom roku, dok je za pretjecanjekolonevozila izjavio prigovor jer mu je tu bila izrečena zaštitna ... Romeo, reg. oznake RI…, državnom cestom 8, iz smjera istoka u smjeru zapada, te je pretekaokolonuvozila koja se sastojala od pet osobnih vozila, dakle ... teret. Priznaje točnim da je navedenog vremena i na navedenom mjestu upravljao osobnim automobilom te da je pretjecaokolonuvozila. Dopušta mogućnost da ... . Okrivljenik priznaje da je navedenog vremena i na navedenom mjestu upravljao osobnim automobilom i da je pretjecao kolonuvozila koja se sastojala od pet